اجاره خانه در کشورهای مختلف چقدر است؟

  • نویسنده موضوع ARKA
  • تاریخ شروع

ARKA

مدیر انجمن صندلی داغ
"بازنشسته"
هفت صبح: تحقیقي که هرساله از سوی موسسه ایسیای(eca) و در میان 130 شهر دنیا انجام میشود، با توجه به مولفههایی همچون محله و سایر ویژگیهای یک منزل که میتواند سبب جذب مهاجران و کارگران شود، صورت میگیرد.

اکثر مهاجران و کارگران تمایل دارند منزل محل سکونتشان در نزدیکی سفارتخانهها، مرکز شهر و یا مدارس رده بالا باشد. تحقیق موسسه مورد نظر از سویی برای بسیاری از شرکتها میتواند شاخص مهمی باشد چرا که در محاسبه حقوق کارمندان و کارگرانشان تعیینکننده است.

در اروپا دو شهر لندن و ژنو است که بالاترین قیمت مسکن را دارند اما قیمت مسکن(مثلا برای یک آپارتمان دوخوابه) در مسکو با 4.970 یورو در ماه در سطح جهان رکوردار است. در گزارش حاضر بالاترین قیمت مسکن را در 11 شهر مهم دنیا میخوانید:

مسکو: پایتخت روسیه به لحاظ قیمت مسکن در میان گرانترین شهرهای میزان 4.971 یورو بود. مسکو به لحاظ کمبودعرضه مسکن نیز در رتبه اول قرار دارد.

کاراکاس: پایتخت و بزرگترین شهر ونزوئلا به لحاظ گرانی مسکن در رتبه دوم است. در واقع یک مهاجر برای اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه باید 4.754 یورو پرداخت کنند. قیمت مسکن به دلیل تورم بالا به میزان 34 درصد در طول یکسال افزایش یافته است. کمبود مسکن و بالا بودن تقاضا به دلیل رشد توسعه در بخش صنعت نفت بر بالا بودن تورم در کاراکاس تأثیر نهاده است.

توکیو:
پایتخت ژاپن در سال 2013 توانسته رتبه خود را از اول به سوم کاهش دهد. در توکیو برای یک آپارتمان سه قسمتی ماهیانه باید 4.476 یورو پرداخت کنید.

هنگ کنگ: مهمترین شهر انگلیسی زبان چین با اجاره ماهیانه 4.238 یورو در رتبه چهارم قرار دارد و همچنان از گرانترین شهرهای دنیا به لحاظ مسکن است.

لندن:
در اروپا لندن در میان گرانترین شهرها به لحاظ مسکن قرار دارد. یک مهاجر برای اجاره یک خانه سه اتاقه باید 3.925 یورو پرداخت کند.

سنگاپور:
در سنگاپور برای اجاره ماهیانه یک خانه سه اتاقه باید 3.655 یورو پرداخت کنید.

بوگوتا: در پایتخت کلمبیا-از کشورهای در حال توسعه آمریکای لاتین مهاجران برای اجاره یک خانه سه اتاقه باید 3.258 یورو پرداخت کنند. بوگوتا بعد از کاراکاس دومین شهر گران در آمریکای جنوبی است.

سان فرانسیسکو:
در پرتراکمترین شهر ایالات متحده آمریکا با پل زیبای گلدن گیت، مهاجران باید برای یک خانه سه اتاقه 2.886 یورو بپردازند.

ژنو: در اروپا ژنو بعد از لندن در رتبه دوم گرانترین قیمت مسکن قرار دارد. این شهر در مقایسه با سالهای قبل دو رتبه سقوط کرده است. برای یک خانه سه اتاقه باید 2.831 یورو پرداخت شود.

نیویورک: دومین شهر بزرگ آمریکا در رتبه دهم ردهبندی سال 2013 قرار دارد.(نیویورک در سال گذشته در رتبه دوازدهم قرار داشت). برای یک خانه سه خوابه باید 2.806 یورو پرداخت شود.

پاریس: برای اجاره یک خانه 3 خوابه در پاریس باید 2.300 یورو پرداخت شود. قیمت مسکن در پاریس در مقایسه با سال 2011، 3 درصد افزایش یافته است. نکته جالب توجه اینجاست که با این افزایش قیمت مسکن در پاریس، پایتخت فرانسه در گزارش سالیانه موسسه ایسیای(eca) 8 رتبه سقوط کرده و در رتبه 22 قرار دارد.

برترین ها
 
بالا