۵ راه موثر برای کنترل خر و پف

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
خرو پف زمانی رخ می دهد که سطح اکسیژن بدن شما کاهش می یابد و قلب شما مجبور می شود برای تامین اکسیژن مورد نیاز بدن شما بیش از حد کار کند.
خر و پف ممکن است در طولانی مدت منجر به بیماریهای فیزیکی از جمله دیابت ، فشار خون ، حملات قلبی و سکته قلبی شود.


در اینجا به چند روش خانگی برای جلوگیری از خرو پف اشاره می کنیم.


۱ اولین راه برای جلوگیری از خر و پف ، کنترل استرس است . زندگی همه ما پر از استرس است و به همین دلیل گاهی فراموش می کنیم به طور طبیعی و صحیح نفس بکشیم.علاوه بر این شما می توانید قبل از خواب از “بخور” هم استفاده کنید . استنشاق بخار باعث می شود همه موانعی که ممکن است مسیر تنفس شما را مسدود کنند از بین بروند .


۲ قبل از خواب هیچ قرصی مصرف نکنید . معمولا” پزشکان به افرادی که خر و پف می کنند توصیه می کنند که قبل از خواب هیچ قرصی مصرف نکنند و حتی قرص خواب هم استفاده نکنند. بنابراین یک روش خانگی برای جلوگیری از خر و پف مصرف نکردن قرص است.


۳ افکار مثبت را به خود القاء کنید . وقتی می خواهید بخوابید اجازه بدهید افکار مثبت به ذهن شما راه پیدا کنند. سعی کنید کارهایی که فردا قرار است انجام دهید را فراموش کنید . کاملا” ذهنتان را آرام کنید و بعد بخوابید.


۴ بعضی از بالش ها باعث می شوند که ما خر و پف کنیم . بنابراین بهترین روش خانگی برای جلوگیری از خر و پف تنظیم بالش و استفاده از بالش مناسب است . می توانید خوابیدن بدون بالش را نیز امتحان کنید تا متوجه شوید که آیا حل مشکل خر و پف شما با تنظیم بالش امکان پذیر است یا خیر ؟


۵ مطالعات نشان داده است که مصرف برخی غذاها می تواند باعث بروز خر و پف شود . بنا براین قبل از خواب از خوردن غذاهای سنگین ، فرآورده های لبنی ، نوشیدنی های حاوی کافئین وغیره خودداری کنید.
aftabir
 
بالا