با خوردن به جنگ چربی ها بروید

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
سلامت نیوز :اگر قصد دارید چند كیلویی لاغر شوید و در عین حال نمیخواهید تن به رژیمهای سخت غذایی بدهید، این مقاله را مطالعه كنید. محققان و متخصصان تغذیه برای پاسخگویی به افرادی كه قصد لاغر شدن دارند مواد غذایی را معرفی كردهاند كه می تواند چربیهای بدن را بسوزاند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سیب ؛ توصیه میكنیم تا جایی كه میتوانید این مواد غذایی را جایگزین مواد غذایی پركالری كنید. این مواد غذایی علاوه بر این كه كمكالری است در عین حال سرشار از فیبر بوده و به لاغری شما كمك میكند.


زنده باد چای سبز


به جای عادت كردن به نوشیدن قهوه بهتر است چای سبز بنوشید. نتایج پژوهشها نشان میدهد كه این نوشیدنی متابولیسم یا همان سوخت و ساز بدن را افزایش میدهد و به كاهش وزن كمك میكند. چای سبز علاوه بر اینكه شما را خوشخلقتر میكند دارای خواص ضدسرطانی است و از ابتلا به بیماریهای قلبی عروقی نیز پیشگیری میكند.


آب جلوی اشتها را میگیرد


اگرچه اولین ماده غذایی را كه معرفی میكنیم نمیتوان به خودی خود ماده غذایی نامید، اما همین آب یك ضداشتهای طبیعی فوقالعاده موثر محسوب میشود. طبق پژوهشهای متعدد، آب میتواند روند كاهش وزن را سرعت ببخشد. محققان آلمانی ثابت كردهاند متابولیسم بدن افرادی كه رژیم گرفتهاند با نوشیدن فقط 17 اونس آب به میزان 30 درصد افزایش یافته است. زمانی كه آب مینوشید علاوه براین كه آب بدنتان را تامین میكنید، مانع از پرخوری خود نیز میشوید.


سالاد فصل


زمانی كه كسی از شما سوال میكند آیا قبل از غذا سالاد میخورید یا پس از آن، این گفته را به ذهن بیاورید؛ «خوردن یك بشقاب سالاد پر از سبزیجات خوشمزه سالمترین و بهترین روش برای كنترل اشتهاست، كه علاوه بر تامین نیازهای بدن به مواد مغذی لازم، از دریافت كالریهای زیاد نیز پیشگیری میكند. پس معطل نكنید و سالاد سبزیجاتتان را قبل از غذای اصلی میل كنید.»


شیر


بعضی از افراد زمانی كه میخواهند لاغر شوند از مصرف شیر فراری میشوند، اما نتایج پژوهشهای گوناگون نشان داده است كلسیم، عنصری ضروری برای كاهش وزن است. اگر قصد دارید چند كیلوگرمی وزن كم كنید، محصولات لبنی كمچرب مثل شیر، ماست و پنیر را فراموش نكنید.


گریپ فروت


این ماده غذایی كه منبع ویتامین c است در كاهش وزن خیلی موثر است زیرا باعث كاهش انسولین میشوند و همین امر به كاهش وزن منجر میشود. اگر در حال مصرف دارو هستید قبل از مصرف گریپفروت حتما با پزشكتان مشورت كنید زیرا گریپ فروت میتواند باعث كاهش اثر داروها شود.


سوپ


سوپ چه شب و چه در طول روز اگر مصرف شود، یك پیشغذا یا میانوعده فوقالعاده محسوب میشود. متخصصان حوزه تغذیه معتقدند افرادی كه برای ناهار سوپ را به عنوان پیشغذا میل میكنند، روزانه به طور متوسط صد كالری كمتر دریافت میكنند. سوپ از سبزیجاتی تهیه میشود كه حاوی فیبر و برای بدن ضروریاند.


میوه و سبزیجات تازه


فیبرهای حلال و غیرحلال موجود در میوهها و سبزیجات باعث سوزاندن چربیها میشود. میوه و سبزیجات كالری كمی دارند برای همین توصیه میشود برای كاهش وزن و دریافت كالری كم هر نوع سبزیجاتی را كه دلتان میخواهد با اشتها میل كنید.


دانههای كامل


توصیه میشود حتما دانههای كامل را وارد رژیم غذاییتان كنید. به جای آرد، پاستاها و برنج سفید میتوانید فیبرهای بیشتری مصرف كنید. دانههای كامل باعث ایجاد احساس سیری بیشتر میشود، در حالی كه آرد سفید تعادل گلیسمی را به هم میزند. این دانهها سوخت و ساز بدن را بالا میبرند، زیرا دیرتر هضم و جذب میشوند.


گوشت بوقلمون


براساس پژوهشهای متعدد، پروتئینها به كاهش چربیهای بدن كمك میكند و باعث تشكیل یك بافت عضلانی كمچرب میشود.مقداری گوشت سینه بوقلمون كمچرب و بدون پوست حاوی 120 كالری، 26 گرم پروتئین ضداشتها، یك گرم چربی بوده و فاقد چربی اشباع شده است.
 
بالا