عرضه‎ی اولین موبایل نامرئی جهان! + تصویر

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
0798657.jpg



شرکتی تایوانی با بهره بردن از فناوریهای جدیدی که برای ساخت نمایشگر ارائه شدهاست، نمونهای اولیه از موبایلی نامرئی، یا تمام شیشهای را عرضه کرده است.
شرکتی به نام پلیترون تکنولوژی، گوشی جدیدی را رونمایی کردهاست که تقریبا نامرئی است، زیرا قطعات الکترونیکی ریزتر از آن هستند که بتوان آنها را به سادگی دید. مدارهای این گوشی از سیمپیچهایی با سیمهای بسیار باریک تشکیل شدهاند که در میان دو لایهشیشهای قرار گرفتهاند.
شرکت پلیترون در زمینه ساخت نمایشگرهای موبایل سابقه طولانی دارد و محصولی به نام شیشه خصوصی را وارد بازار کردهاست. در این شیشه مولکولهای کریستال مایع در زمان قطع جریان ترتیبی نامنظم دارند اما در زمان وصل شدن جریان برق، مولکولها مرتب شده و به نور اجازه عبور میدهند.

بر همین اساس، موبایل جدید تا زمانی که روشن باشد، نسبتا نامرئی خواهد بود. بنا به گفته پلیترون تاکنون چندین شرکت نسبت به ابداع جدید این شرکت تایوانی توجه نشان دادهاند. این موبایل هنوز در مراحل اولیه طراحی و ساخت است و علاوه بر این، بخشهایی از موبایل نیز نمیتوانند نامرئی باشند که از آن جمله میتوان به سیمکارت و باطری اشاره کرد. همچنین هنوز برای آن سیستم عاملی درنظر گرفته نشده است.
از سویی دیگر، گوشی نامرئی تمام شیشهای باید از مادهای ساخته شدهباشد که در برابر ضربات مقاوم باشد. همچنین استفاده از گوشی موبایل نامرئی میتواند برای افرادی که در گم کردن گوشی خود تخصص دارند، چالش برانگیز باشد.

گردآوری: گروه سرگرمی سیمرغ
 

hamid-sam

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : عرضه‎ی اولین موبایل نامرئی جهان! + تصویر


موبایل من با اینکه نامرئی نیست ولی خیلی کم میبینمش

 
بالا