انتقاد شدید آیت الله مکارم شیرازی از جشنواره فجر و صدا و سیما

لاهوت

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
IMAGE634957415813798091.jpg


در درس خارج فقه مطرح شد [h=3]انتقاد شدید آیت الله مکارم شیرازی از جشنواره فجر و صدا و سیما[/h]قدس آنلاین: یکی از مراجع عظام تقلید از اقدام صدا و سیما در ایام دهه فجر در پخش جشنواره فیلم های فجر و اهدای جوایز به برخی بدحجاب های درجه یک به شدت انتقاد کرد.



به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، آیت الله مکارم شیرازی صبح روز چهارشنبه در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با گلایه ازصدا وسیما تصریح کرد: صدا و سیما در این ایامی که باید گذشته را کاملا روشن کند، اخیرا هر چه تلویزیون را باز می کنیم مسابقه فیلم های فجر و تئاتر و جایزه دادن به این و به آن است، مملکتی که مشکل گرانی و عظیمی دارد همه اش جایزه دادن به یک عده بدحجاب های درجه یک شده است.
این مرجع تقلید افزود: من وقتی تلویزیون را باز می کنم می بینم باز هم جوایز و فیلم ها و تئاتر فجر شروع شده است، خیال می کنم تلویزیون زمان شاه را نگاه می کنم، چرا اینگونه است، ما در تلویزیون افراد متعهد و مومن سراغ داریم اما یک مرتبه چرا در ایام فجر اینطوری کردند؟ امیدواریم این اشتباه را جبران کنند.
آیت الله مکارم شیرازی عنوان کرد: برخی مراجع به من پیام داده بودند که اینها غوغا می کنند چه کنیم،گفتیم که اعتراض مان را اعلام می کنیم، امیدواریم به گونه ای شود که وقتی تلویزیون نگاه می کنیم احساس کنیم تلویزیون انقلاب اسلامی است نه زمان دیگر.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: گرفتار فرهنگ بیگانه در اداره کشورمان نشویم.
امروز دشمن از طریق مسایل اقتصادی با انقلاب اسلامی مبارزه می کند
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صبحت ما درباره ترکیه در مطبوعات آنجا بازتاب داشته است که برخی هم سوء استفاده کردند،تصریح کرد: ما دو کشور همسایه ایم باید با هم خوب باشیم نباید خلاف منافع هم کاری بکنیم، مردم ترکیه مسلمان و با ایمان هستند و نماز جمعه باشکوهی دارند.
وی افزود: ما به مرم ترکیه علاقه داریم و آنها به ما علاقه دارند، دولتمردان باید مراقب باشند و منافع کشورشان را در همکاری با بیگانگان ندانند، در همکاری با همسایگان بدانند، آنچه گفتیم از سر نصحیت گفتیم و خیر آنها در آن است که سبب استحکام پیوندهای محبت بین همسایگان خواهد شد.
این مرجع تقلید در ادامه با گرامی داشت ایام دهه فجر ابراز داشت: انقلاب اسلامی در نوع خود بی سابقه بود، معمولا انقلاب هایی که در دنیا شده یا با کمک غربی ها بر ضد شرقی ها بوده و یا با کمک غربی ها بر ضد غربی ها بوده است، اما انقلاب اسلامی ایران انقلابی بود که واقعا از متن مردم جوشید.
آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: انقلاب اسلامی براساس اعتقادات مذهبی بود که پیشوای آن نیز مرجع عالیقدر و مجاهدی بود و همین وضع جغرافیای منطقه را عوض کرد و در دنیا نیز اثرگذاشت، دشمنان نیز تا این انقلاب پیروز شد فهمیدند که پایگاه مهمی را از دست دادند.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم تاکید کرد: در ارتش ما 30 هزار امریکایی بود و اینها ارتش را اداره می کردند.
وی با اشاره به اینکه فتنه دشمن علیه انقلاب در هشت سال جنگ تحمیلی خاموش شد، اظهار داشت: امروز دشمنان از طریق فساد اخلاق و مسایل فرهنگی و مسایل اقتصادی وارد شدند تا از این راه انقلاب را شکست دهند که تاکنون نتوانستند و نخواهند توانست اگر مردم ما بیدار باشند در سایه بیداری و آگاهی و همدلی و اتحاد و صمیمیت می توان انقلاب را همچنان حفظ کرد.
این مرجع تقلید افزود: می توان با بیداری دشمن را مایوس نمود و الگویی برای سایر کشورهایی شد که در حال بیداری و استقلال کامل از شرق و غرب هستند.
آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه باید این نعمت الهی را قدرنمایی کنیم، گفت: و بدانیم اگر ما عوض نشویم لطف خدا عوض نخواهد شد، امان از آن روزی که دشمنی جای دوستی و تفرقه جای اتحاد را بگیرد و کارهای خلاف جای کارهای اطاعت از فرمان الهی را بگیرد.
استاد درس خارج فقه حوزه علمیه قم ابراز داشت: خداوند از روی حکمت نعمت می دهد و از روی حکمت نیز نعمت می گیرد.

 
بالا