غذاهای شادی آور را بشناسید

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
154751.jpg




خوراکیها تاثیر عجیب و غریبی در شادی و شادمانی دارند.

گاهی اوقات یک بستنی خوشمزه خوشحالیای میسازد که انواع و اقسام قرصهای ضدافسردگی این تاثیر را ندارند یا خوردن یک غذای خوشمزه، رضایت خاطری میآورد که میتواند برای چند ساعتی آرامش و شادی داشته باشد.

تاثیر این خوراکیها، دقیقا از حافظه ما میآید و زندهشدن خاطرات خوشی که دارند یا از یکجای دیگر که آن را ذائقه مینامند. اما براساس آخرین تحقیقات پزشکان، خوراکیهایی که با تاثیرات شیمیایی در بدن، هورمونهای شادی را ترشح میکنند، هیچ ربطی به دایره علاقه و ذائقه ما ندارند. این خوراکیها، خوراکیهای سادهای هستند که به شما معرفی میشوند.

نارگیل

حالا درست است که تمام خوراکیهای چاقکننده مثل شیرینی، بستنی و شکلات با نارگیل طعم بهتری دارند اما این میوه خوشمزه یکی از شادکنندهترین خوراکیهاست. نارگیل زنجیرهای از تریگلیسرید دارد که عملکرد مغز را بهتر میکند و شادمانی میسازد. اگر نگران چاقی و بالا رفتن چربی و قند نیستید، هفتهای یکبار مخلوط شیر و بستنی و نارگیل را امتحان کنید و لذت ببرید.

تخممرغ

روزهایی که برای صبحانه نیمرو میخورید یا تخممرغ عسلی و آبپز شده حال بهتری دارید. این به خاطر این است که تخممرغ منبع غنی از روی، ویتامین های B، امگا- ۳، اسیدهای چرب و پروتئین است؛ موادی که بدن شما را سالم نگه میدارند و به فعالیتهای ارگانهای مختلف کمک میکنند. وقتی نیازهای بدن تامین شده باشند و هورمونها به اندازه کافی ترشح شوند، شادی و رضایت به زندگی میآید. باورنمیکنید؟ نگاهی بیندازید به تحقیقات پزشکان آلمانی که متوجه شدند اکثر انسانهای چاق و افسرده، هیچوقت برای صبحانه، تخممرغ را امتحان نکردهاند.

گوجهفرنگی

همه گوجهفرنگیها یک ماده شناخته شده به نام لیکوپن دارند. لیکوپن یک آنتیاکسیدان است که مانع التهاب مغز میشود و بهطور کلی از مغز محافظت میکند. خوردن گوجه فرنگی با روغن زیتون، بهترین پیشنهاد برای جذب لیکوپن و شاد شدن است.

عسل

پزشکان و کارشناسان تغذیه همیشه توصیه میکنند به جای شکر از عسل استفاده کنید. عسل حاوی کامفرول و کوئرستین است؛ موادی که از افسردگی جلوگیری میکنند و با کاهش التهاب مغز، آن را سالم نگه میدارند. وقتی عسل میخورید، سطح قند خون هم تنظیم میشود و بدن به چه چیزی بیشتر از این برای رضایت و خوشحالی احتیاج دارد.

مارچوبه

مارچوبه سرشار از فولات و تریپتوفان است؛ موادی که سطحشان در بدن انسانهای افسرده بهشدت پایین است و برای درمان باید این مواد به سطح نرمال برسند. همین دلیل کافی است تا مارچوبه در فهرست اصلی خوراکیهای شاد باشد. گوشت بوقلمون هم مثل مارچوبه، سرشار از تریپتوفان است و اگر مارچوبه پیدا نمیکنید، غذاهایی که با بوقلمون پخته میشوند را سر میز بیاورید.

ماست

کلسیم موجود در ماست، انتقالدهندههای عصبی شادیآور را آزاد میکند و باعث میشود ما شاد شویم. با خوردن ماست کمچرب، هم سالم میمانید و هم شاد.

شکلات تلخ

بله، درست خواندید. این شکلاتهای تلخ و خوشمزه، باعث بهبود جریان خون در مغز میشوند، تمرکز را بیشتر میکنند و اعصاب را هم آرام. اصلا برای همین است که پزشکان خوردن شکلات تلخ را در روز توصیه میکنند؛ تا انرژی و جنب و جوش به زندگی بیمارانشان بازگردد.



منبع : www.salamatnews.com
 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : غذاهای شادی آور را بشناسید

خب اينم جواب اونايي كه ميگفتن از گرسنگي ميميريم
اينم چيزايي كه بايد بخوريم
 
بالا