فرنگی کاران کشورمان وارد استانبول شدند/افزایش جوایز جام جهانی کشتی جای تعجب دارد

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
به گزارش خبرگزاری مهر، رقابتهای بینالمللی جام وهبی امره ترکیه طی روزهای 14 و 15 بهمنماه و به عنوان مرحله اول رقابتهای جایزه بزرگ فیلا در رشته کشتی فرنگی در شهر استانبول برگزار میشود.

در مسابقات کشتی فرنگی جام وهبی امره ترکیه، کشتی گیرانی از کشورهای ترکیه، ایران، روسیه، قزاقستان، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، بلاروس، ازبکستان، یونان، صربستان، گرجستان، تونس و اتریش حضور دارند.


به نفرات اول تا سوم این مسابقات به ترتیب 2000، 1000 و 500 دلار جایزه نقدی اهدا خواهد شد. به گفته حمزه یرلی کایا رئیس فدراسیون کشتی ترکیه این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی این کشور را نیز دارد.
رقابتهای اوزان 55، 66، 84 و 120 کیلوگرم فردا شنبه و مسابقات اوزان 60، 74 و 96 کیلوگرم روز یکشنبه با دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار میشود.


بنا بر این گزارش اسامی تیم ایران در این رقابتها به شرح زیر است:
55 کیلوگرم: شیرزاد بهشتی طلا و سامان عبدولی
60 کیلوگرم: محمود پاپی
66 کیلوگرم: رامین طاهری و محمد کریمی
74 کیلوگرم: پیام بویری

84 کیلوگرم: علی قیطاسی و یوسف قادریان
96 کیلوگرم: سامان نوروزی
120 کیلوگرم: بهنام مهدیزاده


مربیان: ایرج اسفندیاریفر، محمدی علی چمیانی و مهرداد اسفندیاریفر
داور: ابراهیم کریمی
سرپرست: حسام الدین جعفری
 

!!~Pouya~!!

کاربر ویژه
"بازنشسته"
پاسخ : فرنگی کاران کشورمان وارد استانبول شدند/افزایش جوایز جام جهانی کشتی جای تعجب دارد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا ساور، در حاشیه مراسم معرفی برترینهای اخلاق ورزش در خصوص خبر منتشر شده مبنی بر تغییر در راس فدراسیون شنا با توجه به تایید حسن رنگرز، مشاور وزیر ضمن بیان مطلب فوق گفت: رنگرز مشاور وزیر است و حتما به ایشان نزدیکتر از معاونان هستند!


وی در خصوص تغییرات در راس فدراسیون شنا، ادامه داد: این امر را رد نمیکنم.

استعفای ناگهانی روسای فدراسیونها کمی شائبه برانگیز است. آیا روسای فدراسیونها بر اساس فشار وزارت ورزش و جوانان استعفا میدهند یا مسائل دیگر رخ میدهد؟ معاون وزیر ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش اظهار داشت: این مسائل را حمید سجادی، معاون وزیر ورزش در امور قهرمانی باید پاسخ بدهد.
وی در خصوص اظهارات خود مبنی بر اینکه وزارت ورزش و جوانان وظیفهای ندارد فدراسیونهای ورزشی را از نظر بودجه و اعتباری مورد حمایت قرار بدهد، خاطرنشان کرد: نه اعلام کردم که وزارت ورزش و جوانان تکلیفی در این راستا ندارد. تکیلف وزارت ورزش در قانون، کمک به فدراسیونهای ورزشی است.



ساور اضافه کرد: فدراسیونها باید خودشان درآمدزایی کند. دولت هم به اندازه وسعی که دارد به ورزش کمک میکند. تعریف تمام فعالیت ورزش در حیطه دولت نمیگنجند.
وی در خصوص مسابقات جام جهانی کشتی و اینکه جوایز این رقابتها دو برابر شده است، گفت: شما سوال کنید مسابقاتی که در روسیه و باکو برگزار شد، چه میزان جوایز را نسبت به رقم تایید شده، پرداخت کردند. اطلاع دارم که روسیه یک سوم از جوایز را داده و آذربایجان یک چهارم آن را پرداخت کرده است.


معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در آن مسابقات سقف جوایز را پایین آوردند، تصریح کرد: اینکه حالا ما بخواهیم جوایز را بیشتر کنیم، جای تعجب دارد.
"گویا فیلا حکم کرده است که باید 400 هزار دلار پرداخت کنیم." وی در این خصوص تاکید کرد: فیلا اگر حکم کرده جوایز ما را از آنها بگیرد.


ساور در خصوص اینکه جوایز کشتیگیران ایرانی را در مسابقات جهانی آذربایجان ندادند، گفت: فدراسیون ما باید در مجمع جهانی صبحت و احقاق حق کند. البته هنوز فدراسیون زیر بار پرداخت این جوایز نرفته و قرار است در این راستا با مسئولان فیلا مذاکره کند. دراین خصوص باید همگن و هم تراز با کشورهای دیگر برخورد شود.
 
بالا