کلیدهای عالم غیب

راحیل محشر

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"


mahsae_ali.persiangig.com_besmellah_new_folder_36.jpg


1.کلیدتوبه

رَبَّنا ظَلَمنا انفُسَنا وَ ان لَم تَغفِرلَنا وَ تَرحَمنا لَنَکونَنَّ مِنَ الخاسِرینَ...(اعراف/23)


بارالها، مابه خود ستم کردیم، اگرمارا نیامرزی وبه ما رحم نکنی ما از زیانکاران خواهیم بود.

این دعایی است که حضرت آدم (ع) و حوا (ع) با قرائت آن طلب آمرزش کردند. برای توبه و بازگشت به سوی خدا و اصلاح مفاسد ، نخستین گام این است که انسان از مرکب غرور و لجاجت پایین آمده ، به خطای خویش اعتراف کند ، اعترافی سازنده و در مسیر تکامل.

نکته ی مهم آیه این جاست که حضرت آدم (ع) و حوا (ع) به قدری در توبه و تقاضای عفو ، ادب نشان می دهند که حتی نمی گویند: «خدایا مارا ببخش اغفر لنا» ، بلکه می گویند: « اگرمارا نبخشی از زیانکاران خواهیم بود.» شکی نیست هر گناهی ظلم و ستم بر خویشتن است.

 

راحیل محشر

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
پاسخ : کلیدهای عالم غیب


2.کلید
گشودن چتر رحمت براهل خانه



رَبِّ اغفِرلِی وَ لِوالدَیّ وَ لِمَن دَخَلَ بَیتیَ مُومِنا وَ لِلمُومِنینَ وَ المُومِناتِ وَ لا تَزِدِ الظالِمینَ الّا تَباراَ

بارالها،مرا وپدر ومادرم وهرمومنی را که به خانه ام وارد میشود وهمه مردان وزنان باایمان رابیامرز وبرنابودی ستمگران بیفزا.


این همان دعایی است که حضرت نوح(ع) به پیشگاه الهی عرضه داشت. نوح (ع) در حقیقت برای چند نفر طلب آمرزش نمود .



اول: برای خودش ، که مبادا درطول تبلیغش قصور یا ترک اولایی از او سرزده باشد.



دوم: برای پدرو مادرش ، به عنوان قدردانی و حق شناسی.



سوم: برای کسانی که به او ایمان آوردند و با او بر کشتی سوارشدند.



چهارم: برای مردان و زنان با ایمان در تمام جهان و درطول تاریخ و از این جا رابطه خودرا با مومنان عالم برقرار می سازد.

نکته: منظور از «بیت» در این آیه چیست؟ امام صادق (ع) فرمود: «منظور ولایت است ».هرکس وارد بیت ولایت گردد ، به خانه انبیا وارد شده است
 

راحیل محشر

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
پاسخ : کلیدهای عالم غیب


3. کلید خوش نامی نزد آیندگان



رَبِّ هَب لِی حُکماَ
و اَلحِقنی بِالصَّالِحینَ* وَاجعَل لی لِسانَ صِدقٍ فی الآخِرینَ


بارالها ، به من علم و دانش ببخش ومرا به نیکوکاران بپیوند و برای من در میان آیندگان زبان صدق (وذکرخیری) قرار ده.

این تقاضایی است که حضرت ابراهیم (ع) پس از آن که قوم خودرا دعوت به حق نمود، رو به درگاه الهی کرده که هرچه میخواهدفقط

از او بطلبد و این گونه به قوم خود نشان داد که هرچه برای دنیا و آخرت می خواهید باید از او بطلبید ،و در فراز دوم بر ربوبیت

مطلقه خداوند تاکید کرده است ،آن جا که عرض کرد:«مرا طوری قرار بده تا اسوه و الگویی باشم که به من اقتدا کنند .» و چه خوب

این دعا اجابت شد.
 

راحیل محشر

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
پاسخ : کلیدهای عالم غیب


4. کلید رهایی از شیاطین قدرت و ثروت



رَبَّنا لا تَجعَلنا فِتنَةَ لِلَّذینَ کَفَروا وَ اغفِر لَنا رَبَّنا إنَّکَ أنتَ العَزیزُ الحَکیمُ


پروردگارا ، ما را مایه ی گمراهی دیگران قرار مده ، و اگر لغزشی از ما سر زدببخش ، تو عزیز و حکیمی.


این تعبیر اشاره دارد که ما را در چنگال آنها گرفتار مکن و مغلوب مساز ،مبادا که بگویند که اگر اینها بر حق بودند ، هرگز گرفتار شکست نمی شدند و این برداشت گمان مایه گمراهی آنها می گردد.


«فتنه» یعنی وسیله امتحان ، و معنای «فتنه قرار گرفتن مومنین برای کفار» این است که اگر مومنان از شکست و تسلط کفار می ترسند ، نه به خاطر

خودشان است ، بلکه به خاطر این است که آیین حق زیر سوال نرود و پیروزی ظاهری مشرکان دلیل بر حقانیت آنها تلقی نشود. واین است راه و رسم یک

مومن واقعی که هرچه میخواهد برای رضای خداوند است.


سوی تو کردیم روی و دل به تو بستیم
ازهمه باز آمدیم ، با تو نشستیم
هرچه نه پیوند یاربود ، بریدیـــــــم
هرچه نه پیمان دوست بود،گسستیم

معنای دیگری که از «وسیله امتحان کفار قرارگرفتن» برداشت میشود این است که کفار برآنها مسلط شوند ، تا مورد امتحان قرار گرفته و آنچه فساد در توان دارند به کار برند.

درکافی ذیل آیه از حضرت صادق(ع) روایت شده که فرمودند: «مومنی از فرزندان آدم نبود ، مگر فقیر و محتاج و بینوا ، و کافری نبود مگر غنی و ثروتمند

تا زمان حضرت ابراهیم (ع). ان حضرت دعا کرد وگفت :
« پروردگارا ،این حالت را از مونین بردار و مارا مورد امتحان کفار قرار مده.» خداوند آن حالت را

برگردانید ومسلمین را غنی و ثروتمند قرار داد
 

راحیل محشر

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
پاسخ : کلیدهای عالم غیب

5.کلید درخواست فرزند صالح

رَبِّ هَب لِی مِن لَدُنکَ ذُرِّیَة طَیِّبَةَ إنَّکَ سَمیعُ الدُّعاءِ

بارالها، به من ذریه و فرزندانی پاکیزه از نزد خود ببخش، به درستی که تو شنونده دعایی.

رَبِّ لاتَذَرنی فَرداَ وَأنتَ خَیرُ الوارِثینَ

بارالها ، مراتنها نگذار ، و تو بهترین وارثانی.

همسر حضرت ذکریا(ع) ومادر حضرت مریم (ع) خواهریکدیگر بودند و اتفاقا هردو در آغاز عقیم و نازا بودند. مادر حضرت مریم (ع) از

لطف پروردگار صاحب چنان فرزند شایسته ای شد.

اخلاص و ویژگی های مریم(ع) حضرت زکریا(ع) را به شگفتی وا می داشت ،به ویژه هنگامی که میوه های غیر موسمی را نزد حضرت

مریم(ع) می دید ، آرزو کرد او هم فرزندی پاک، باتقوا و پرهیزکار مانند مریم داشته باشد.

لذا اینگونه دعا کرد و از خداوند عالم خواست از همسرش(که به سن نازایی رسیده بود) بچه دارشود و خدای بزرگ هم دعایش را مستجاب کرد و یحیی را به او بخشید .


هم چنین حضرت ابراهیم(ع) نخستین درخواستش تقاضای فرزند صالح بود:
رَبِّ هَب لی مِنَ الصَّالِحینَ، بارالها،به من ازفرزندان صالح ببخش.


چه تعبیر جالبی، فرزند صالح و شایسته ،صالح اط نظر اعتقاد وایمان و شایسته از نظر گفتار و

عمل و دیگر جهات اخلاقی ،چرا که فرزند صالح گلی است از گل های بهشت
 

راحیل محشر

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
پاسخ : کلیدهای عالم غیب

6. کلید مقاومت تا پیروزی

رَبّنا أفرِغ علَینا صَبراً وَثَبِّت أقدامَنا وَ أنصُرنا عَلی القَومِ الکافِرینَ

بارالها :صبر و پایداری بر ما فرو ریز ، و گامهای ما را استوار دار ، وما را بر کافران پیروز فرما.
این دعای سربازان طالوت (ع) بودوقتی که به جنگ سپاه جالوت رفتند ( و در واقع این دعا رمز عملیات حزب الله علیه حزب شیطان به شمار می آید ) و سه تقاضا کردند :

اول: صبرو شکیبایی تا آخرین حد آن (یعنی: خداوند صبر را در دلهای آنان و به قدر ظرفیت دلهایشان بریزد.


دوم: ثبات قدم که مبادا از میدان جنگ فرار کنیم.
«در حقیقت دعای اول جنبه باطنی دارد و دعای دوم جنبه ظاهری و مسلماً ثبات قدم از نتایج روح استقامت و صبر است.»سومین تقاضا:

پیروزی بر قوم کافر-که در واقع هدف اصلی و نتیجه نهایی صبر و استقامت و ثبات قدم- است
 

راحیل محشر

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
پاسخ : کلیدهای عالم غیب

7. کلید موفقیت های طلایی


رَبِّ أوزِعنی أن أشکُرَ نِعمَتکَ الَّتی أنعَمتَ عَلَیَّ وَعَلَی والِدَیَّ وَ أن أعمَلَ صالِحاً تَرضیهُ وَ أدخِلِنی بِرَحمَتِکَ فِی عِبادِکَ الصَّالِحینَ


بارالها، به من الهام کن نعمتهایی را که به من و به پدرو مادرم داده ای سپاس و شکر گذارم ، کارهای نیک که مورد پسند تو باشد انجام دهم و از سر لطف و رحمت خود ، مرا در زمره بندگان نیکوکارت قرار ده.


حضرت سلیمان(ع) ، در برابر نعمتهای بی نظیری که خدای متعال به او داده ، از حق تعالی تقاضا کرد توفیق انجام کارهای بزرگ و شایسته ای را که موجب رضایتش شود، به او عنایت فرماید.


حاکمان الهی ، به هنگام تکیه بر قدرت ، بار سنگینی از مسئولیت ها را بر دوش خود احساس می کنند و در این حال بیش از همیشه به درگاه خداوند روی آورده و توانایی بر ادای رسالت خویش را از او می طلبد.


جالب اینکه با جمله اَوزِعنی این تقاضا را شروع می کند که مفهومش الهامی از درون و جمع کردن تمام نیروهای باطنی برای انجام این هدف بزرگ است. یعنی : خذایا آن چنان قدرتی به من عنایت نما که تمام نیروهای درونیم را برای ادای شکر و انجام وظیفه بسیج کنم و راه را نشانم ده که در این جاده پر پیچ و خطر حکومت به بی راهه نروم.
آرزوی یک فرمانروای عادل : نکته جالب دیگر اینکه حضرت سلیمان (ع) با داشتن آن همه قدرت و حکومت بی نظیر ، از خداوند دو چیز را تقاضا کرد: یکی تداوم و استمرار عمل صالح و دیگری قرار گرفتن در زمره بندگان شایسته که ذات و گوهر وجودشان سراسر نیکی و خوبی است و شایستگی در وجودشان نهادینه شده است.
 
بالا