یکی از بدترین عوارض استرس را بشناسید

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
154581.jpg


استرس مزمن، حافظه را دچار آسیب می کند.

کسانی که استرس مزمن و مداوم را تجربه کرده اند، می دانند که استرس می تواند عواطف، احساسات و توانایی تفکر را تحت تاثیر قرار دهد.

تحقیقی که اخیرا در دانشکده پزشکی نیویورک انجام شد، مکانیسم عصبی ارتباط بین استرس مداوم و تضعیف حافظه را مشخص نمود. نتایج این مطالعه در نشریه نورون به چاپ رسیده است. (نورون معادل سلول عصبی است)

این بررسی همچنین نشان داد که استرس می تواند یک عامل محرک در بروز بسیاری از بیماری های روانی باشد.

هورمون های استرس، بخش قشر پیشانی در مغز را تحت تاثیر قرار می دهند. این بخش از مغز عملکردهایی مانند حافظه و تصمیم گیری را کنترل می کند.

مطالعات قبلی نشان داده بودند که استرس مزمن به رفتارهای مرتبط با قشر پیشانی مانند انعطاف پذیری روانی و توجه فرد آسیب می رساند.

برای انجام تحقیق اخیر، اثر منفی استرس تکرار شونده بر گیرنده های گلوتامات مورد بررسی قرار گرفت. سیستم انتقال پیام گلوتامات، نقش حیاتی در عملکرد قشر پیشانی دارد. نتایج نشان داد که در پاسخ به استرس مزمن، گیرنده های گلوتامات به میزان قابل ملاحظه ای کاهش می یابند و در نتیجه فرآیندهای شناختی و ادراکی مربوط به قشر پیشانی با اختلال روبرو می شود.

محققان معتقدند که مکانیسم مولکولی که موجب ارتباط استرس با کاهش گیرنده های گلوتامات می شود باید مشخص گردد، زیرا با مهار و توقف این مکانیسم می توان از کاهش گیرنده های گلوتامات و در نتیجه اختلال در حافظه جلوگیری نمود.

یافته مهم این پژوهش این بود که استرس مداوم و طولانی مدت موجب کاهش گیرنده های گلوتامات و اختلال در عملکرد طبیعی قشر پیشانی می شود. در نتیجه حافظه و قدرت تصمیم گیری فرد به میزان زیادی کاهش می یابند.


سیمرغ
 

مسافر زمان

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
پاسخ : یکی از بدترین عوارض استرس را بشناسید

از نظر من استرس باعث می شه ما از خدا هم دور بشیم
کسی که استرس داشته باشه نمی تونه ارتباط خوبی با خودش داشته باشه و درنهایت نمی تونه ارتباطش با خدا رو هم درست برقرار کنه
زمانی که ما استرس رو تجربه می کنیم درواقع داریم از منبع ارامش درون دور می شیم اینطوری باعث می شه که حتی نمازی هم که می خونیم اون نماز واقعی نباشه
دقیقا اینجا می شه مشکل اکثر عارفان و کسانی که یه عمر در حال راز و نیاز هستن رو دید طوری که فرد می گه من هر چقدر نماز و قران می خونم ارامش ندارم و یه دلشوره یه احساس بد و یه احساس انجام گناه پیدا می کنه
فرد باید دلیل مربوطه رو بیاره رو استرس و اون افکاری که دارن واسش مزاحمت می کنن
بعضی مواقع ساختار اناتومی انسان طوریه که در کمترین حالت روحانی خودش قرار داره و اگر این کمترین همراه بشه با سطح بحرانی جسمی و استرس زیاد و اضطراب که باعث بوجود اومدن استرس هم هست باعث می شه فرد برای ساعاتی احساس دوری از ارامش و خودش کنه و طوری القا می شه که اون کارای که داره می کنه نتیجه دلخواه خودش رو نمی بینه
پس بهترین راه حل مدیریت استرس و همچنین عدم تلقین پذیری منفی در زمان های حساسه
یا علی
 
بالا