**انتظار، عامل امـــــــــــید**

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"

17d06e8a6b4900ffa07362737464e7ca.jpg


نتيجه انتظارِ منجي معصوم در جامعه بشري اين است كه نمي گذارد ما از پويايي بيفتيم و در نتيجه بپوسيم و تسليم رنگ غيرفطري حكومتمداران ظالم گرديم، زيرا دين به ما ميگويد يك زندگي ماوراء اين زندگيها در همين دنيا ممكن است و مناسب روح توست.

و لذا تسليم هر فرسايشي به نام زندگياي كه حاكمان غير معصوم پديد آورده اند، مباش و خود را تسليم اين پوسيدنها مگردان و در جهنّم يأس، بيخود، خود را مسوزان، زيرا كه آرزوي داشتن زندگي مطابق با فطرت، فقط يك آرزو نيست، بلكه يك حقيقت ممكن است كه بالأخره اجتماع، در بلوغ خود با حاكميت انسان كامل اداره ميشود و نبايد ممكن را ناممكن بپنداري و تسليم روزمرّگي ها شوي و از عطش - يعني نياز به آب- باز بماني، بدون يافتن آب.

چرا ما بايد منتظر باشيم؟ و انتظار چه تأثيري در زندگي ما دارد؟ انتظار كشيدن و منتظر بودن يك فايده و نتيجه بزرگ دارد و آن اين كه خشنودي حضرت حجّت(عج) را به دنبال دارد. اين وعده بزرگ خداست كه يك امام معصوم براي ما ميآيد، حالا اگر ما منتظر امام زمان(عج) باشيم، اوّلاً؛ حرف خدا را قبول كردهايم، ثانياً؛ قدرت اسلام را پذيرفته ايم و به آن ايمان آورده ايم.

يعني اسلام قدرت دارد كه يك انسان كامل به صحنه بياورد و به كمك آن حضرت، نور اسلام همه جهان را فراگيرد و عدل را حاكم كند. اين منتظر بودن، دليل دينداري ماست ولي اگر كسي كوتاه بيايد، معلوم ميشود كه اسلام را هنوز نشناخته است. منتظر بودن يعني پذيرفتن حكم خدا. خود اين مسئله عقيدة پسنديده اي است.




www.ayehayeentezar.com_gallery_images_32080344235947849341.gif

 

گمنام

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"

اگر ما منتظر نباشيم، ميگوييم زندگي همين است كه ساير ستمگرانِ دنيا، بر ما حاكم شوند. چرا ستمگران و حاكمان ظالم رنگ خود را بر همه مردم و جامعهها زدند ولي نتوانستند شيعه را رنگ بزنند؟ چرا شيعه قدرت مقاومت دارد؟ براي اين كه هر كس هم حاكم شود، شيعه ميگويد ما امام زمان(عج) ميخواهيم. يعني مقاومت شيعه در مقابل ستم و ستمگر با اعتقاد به ظهور امام زمان(عج) زياد ميشود.

تجربه هاي تاريخي از بهترين عبرتها و ذخيره هايي است كه نشان ميدهد شيعه با «انتظار» نجات مييابد. تاريخ گواه است كه زنان و مردان شيعه به جهت انتظار، رنگ حكومتهاي ستم را به خود نگرفتند. شما مردم مصر يا عربستان را نگاه كنيد، با اينكه مسلمان هستند و در بسياري از جهتهاي اسلامي با ما تفاوت ندارند، ولي چون فرهنگ انتظار در آنها شعله ور نيست، رنگ حاكمان ستمگر را به خود گرفته اند و دنياپرستي و دنياپرستان را پذيرفته اند.

انتظار باعث ميشود كه اميدمان به يأس مبدّل نشود، ولي اگر ما اهل انتظار نباشيم وقتي ديديم كه دنيا رنگ كفر گرفته است، به خود و ديگران ميگوييم حالا كه همه جا را كفر گرفته است، پس ما هم بايد كافر شويم، ولي كسي كه منتظر است، انديشه اش اين است كه دنيا بيخود رنگ كفر به خود گرفته است، بايد رنگ حق را بگيرد، حتّي اگر اين كفر عالمگير هم شده باشد. 1

عشق به حكومت امام زمان(عج) نجاتدهنده است به دو دليل:
1- همين امروز رنگ كفر را نميپذيريم.
2- منتظر هستيم بلكه فردا بيايد و در كنار او باشيم و اين است كه خداي حكيمِ مهربان اين لطف را از ما دريغ نميكند.

...........................


1. برای بررسي بيشتر به نوشتار «بركات انتظار» رجوع فرماييد.




www.ayehayeentezar.com_gallery_images_32080344235947849341.gif
 

ضحا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : **انتظار، عامل امـــــــــــید**

البته انتظار در ديگر اديان هم هست آنها هم اعتقادبه منجي دارند كه ميايد
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
پاسخ : **انتظار، عامل امـــــــــــید**

www.sheekh_3arb.info_islam_Library_img_3ater_divider19_WebPageContent_2497096zrmsyr81rm.gif

انتظار یعنی عشق و امید

یعنی گامهای تشنه ی من به تکاپو

عشقی که خستگی نمی شناسد

عشقی که خستگی را خسته می کند وشرمنده از حضور در قلبم

انتظار یعنی تا آخرین نفس به یاد او لحظه ها را به پیش بردن

عشق من انتظار من، انتظار من ، امید من

www.sheekh_3arb.info_islam_Library_img_3ater_divider19_WebPageContent_2497096zrmsyr81rm.gif


 

mitra*

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : **انتظار، عامل امـــــــــــید**

اعتقاد به منجی آخرالزمان در ادیان و مکاتب مختلف

مقدمه : همه ادیان معتقدند در عصرآخرالزمان بشر فطرتا در رابطه با اخلاق و امور معنوی در سیر نزولی به سر می برد و خود به تنهایی نمی تواند به این انحطاط پایان بخشد مگر اینکه یک شخصیت آسمانی بلند پایه که از مبداء وحی سر چشمه می گیرد ظهورکند و جهان را از جهل. تاریکی . ظلم . ستم و ... رهایی بخشد از روزگاران کهن داستان ظهور و مصلح درآخرالزمان مبنای اصولی داشته و انبیای الهی آن را متذکر شده اند از جمله : زرتشتیان اورا (( سوشیانس ))هندوها (( برهمن کلا )) ، یهودیان (( یوشع )) ، مسیحیان (( مسیح و پسر انسان )) و بالاخره مسلمانان نجات دهنده ی خویش را (( قائم )) قیام کننده و (( مهدی )) هدایت شده می نامند . در واقع پیروان مذاهب مختلف همگی قائل بر این امر هستند که جهان در انتظار استقرارآن حکومت و عدل الهی به سرمی برد و پس از بروز نشانه های ظهور می توان در انتظارآن حکومت الهی شد که بشر در سایه اش به امن و امان دست خواهد یافت
 
بالا