14 راه برای خوش طعم کردن خوراک ها

  • نویسنده موضوع ARKA
  • تاریخ شروع

ARKA

مدیر انجمن صندلی داغ
"بازنشسته"
salijoon.info_mail2_911016_hou3360.jpg




چگونه غذاهایمان را خوشطعمتر کنیم؟
آشپزی از آن هنرهایی است که اگر کمی خلاقیت هم چاشنی آن شود، لقب «کدبانو» را برای خانم خانه همراه میآورد و دستپخت خوبش را خوبتر میکند. به همین دلیل در این بخش به برخی از طعمدهندههای مواد غذایی مختلف اشاره میکنیم تا طعم غذایتان بهتر و لذیذتر شود…

۱) پنیر خامهای + تخممرغ: ۲ تخممرغ خام را خوب هم بزنید. سپس ۲ قاشق غذاخوری کره را با یکچهارم فنجان پنیر خامهای و کمی نمک مخلوط کنید و این مخلوط را روی حرارت ملایم بگذارید. وقتی پنیر و کره کاملاً آب شدند، تخممرغها را به ظرفتان اضافه کنید و پس از هم زدن تمام مواد با یکدیگر، درِ ظرف را تا پف کردن و پختن کامل تخممرغها ببندید. بعد از حدود ۵ دقیقه یک املت فوقالعاده خوش عطر و طعم خواهید داشت. افزودن کمی پودر آویشن به این املت، خوشمزهترین صبحانه عمرتان را برای شما فراهم خواهد کرد.


۲) قهوه + استیک: اگر قصد درست کردن استیک یا حتی گوشت تنوری دارید، میتوانید از پودر قهوه نیمکوب برای طعم دادن به گوشت استفاده کنید. ترکیب پودر قهوه اسپرسو، نمک، فلفل قرمز، پودر فلفل دلمهای، زیره سبز و چند دانه فلفل سیاه بهترین ترکیب برای طعمدار کردن گوشتهای استیک و کبابی است.


۳) مایونز + جوجه کباب: اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سس مایونز به مواد جوجهکباب میتواند هم طعم جوجه را دلپذیرتر کند و هم بافت آن را نرمتر، بنابراین اگر تصمیم به پخت این غذا دارید، کمی سس مایونز قبل از پخت تکههای گوشت به آن اضافه کنید.


۴) آبلیمو + ماکارونی: خیلیها به آب در حال جوش ماکارونی، کمی نمک اضافه میکنند. این بار به جای این کار یک قاشق غذاخوری آبلیموی تازه را به آب ماکارونی اضافه کنید و هنگام سرو ماکارونی هم کمی آویشن یا پودر ریحان خشک روی آن بریزید. به این ترتیب هم حجم سدیم دریافتی را کاهش میدهید و هم طعم جدیدی را در ماکارونی تجربه خواهید کرد.
معمولاً بیشتر افراد طعم سبزیهای بخارپز را دوست ندارند اما میتوانید با افزودن کمی روغن کنجد و سرکه بالزامیک به سبزیهای بخارپز، طعمی مطلوب به آنها بدهید


۵) آب سیب + کتلت: اگر میخواهید طعم کتلت شما با تمام کتلتهای تمام دنیا متفاوت باشد، به جای پیاز رنده شده، از آب سیب غلیظ در تهیه مواد اولیه آن کمک بگیرید. افزودن کمی نان خشک خردشده به مواد اولیه کتلت میتواند شلی حاصل از افزودن آب سیب را نیز برطرف کند.


۶) برنج + شامی: اگر مقداری از برنج مهمانی شب گذشتهتان باقی مانده است، اصلاً نگران نباشید. شما میتوانید یک لیوان برنج پخته را خوب بکوبید و با کمی گوشت چرخکرده و پیاز رنده شده آن را مخلوط کنید و پس از افزودن ادویه و سبزیهای معطر، یک شامی بسیار خوشمزه سر میز غذایتان بگذارید.


۷) پنیر پیتزا + فیله سوخاری: معمولاً بچهها علاقه فراوانی به خوردن فیله سوخاری و مرغ کبابی دارند. شما میتوانید برای بالا بردن کالری و بهبود طعم گوشتهای سوخاری از کمی پنیر پیتزای رنده شده و آبلیموی تازه استفاده کنید.


سوپ سفید
۸) خامه + سوپ سفید:
اگر اضافه وزن ندارید، چربی خونتان بالا نیست یا میخواهید مهمانی برگزار کنید، حتماً به سوپهای سفید خود کمی خامه هم بزنید. افزودن خامه و جعفری تازه به سوپهای سفید عطری دلپذیر و طعمی به یاد ماندنی به آن میدهد.


۹) پنیر صبحانه + ماکارونی: وقتی ماکارونی را پختید و در ظرف مخصوص سرو آن ریختید، کمی پنیر صبحانه روی آن رنده کنید. مطمئن باشید با این کار یک رشته ماکارونی هم ته ظرفتان باقی نخواهد ماند.


۱۰) رب انار + مرغ: پس از اینکه تکههای مرغ را با آب و کمی نمک پختید، ۲ قاشق غذاخوری رب انار را با نصف لیوان پیاز سرخشده و یک قاشق چایخوری زعفران دمکرده کمی تفت بدهید و روی مرغها بریزید. سپس اجازه دهید تکههای مرغ طعمدار شده به مدت ۲ تا ۳ دقیقه روی حرارت بمانند تا آماده خوردن شوند.


۱۱) کنجد + نودل: نودل یکی از غذاهای مورد علاقه بسیاری از بچههای بدغذاست. شما میتوانید به سادگی ارزش تغذیهای آن را با افزودن کمی کنجد بوداده و پختن آن در آب مرغ یا آب گوشت بالا ببرید و با این کار طعم بهتری هم به آن بدهید.
اضافه کردن یک قاشق غذاخوری سس مایونز به مواد جوجهکباب میتواند هم طعم جوجه را دلپذیرتر کند و هم بافت آن را نرمتر، بنابراین اگر تصمیم به پخت این غذا دارید، کمی سس مایونز قبل از پخت تکههای گوشت به آن اضافه کنید .


۱۲) گل محمدی + برنج: برای طعم گرفتن برنجهای بدون عطر میتوانید هنگام خیس کردن آنها چند گلبرگ گل محمدی را داخل آبشان بریزید تا عطر و طعم خوبی پیدا کنند. اگر برای ناهار میخواهید برنج سفید بپزید، برای یکبار هم که شده این توصیه را امتحان کنید.


۱۳) روغن کنجد + سبزیهای بخارپز: معمولاً بیشتر افراد طعم سبزیهای بخارپز را دوست ندارند اما میتوانید با افزودن کمی روغن کنجد و سرکه بالزامیک به سبزیهای بخارپز، طعمی مطلوب به آنها بدهید. البته کمی تفت دادن این سبزیها طعم بهتری به آنها میدهد.


۱۴) آویشن + ذرت و نخودفرنگی: ذرت، نخودفرنگی، باقلا و لوبیا سبز را بلافاصله بعد از پخت از داخل ظرف خارج کنید تا پوست رویی آنها جدا نشود و ظاهر زشتی پیدا نکنند. افزودن کمی کره، نمک و آویشن میتواند طعم این سبزیها را بسیار مطلوبتر کند.

منبع:کلیپ دونی
 
بالا