هشت غذایی كه نباید بخوریم!

زینب

کاربر حرفه ای
"بازنشسته"
www.persianpersia.com_images_mimage_88_14871.jpg



به گزارش ایسنا

،
آبمعدنی، سبزیجات یخ زده، بستنی یخی، برنجهای پخته نیمه آماده، مواد انرژی زا وشكلاتها، چاشنیها، چای سرد و پودرهای نوشیدنی و ساندویچ نیمه آماده 8 غذایی هستند كه درصورت مصرف طولانی مدت، فرد را دچار بیماریهای مزمن میكند. بطریهای آب معدنی بهدلیل اینكه مایع درون بطریهای پلاستیكی بهمدت طولانی میماند، احتمال بیماریزایی آن بیشتر است.


همچنین برخی از تولیدكنندگان آبهای معدنی از ابزارآلات غیربهداشتی و حتی آبهای معمولی در پر كردن بطریها استفاده میكنند؛ بهطوری كه گفته میشود مصرف آب معمولی، سالمتر از خرید و استفاده از آبهای معدنی است. دومین ماده غذایی كه نباید مصرف شود، سبزیجات یخ زده است. تصور كنید كه یك پاكت حاوی نخود نیمه آماده شناور در سس مایونز را با قیمتی گزاف خریداری كنید و پس از آن به دل درد و تهوع دچار شوید اما در همان حال میتوانید با خرید نخود و پختن آن و افزودن سس مایونز، یك سالاد خوشمزه برای خودتان دست و پا كنید. درست كردن این سالاد نخود تا حدی سخت است اما بیمار شدن پس از مصرف آن در كار نیست.
بستنی یخی در سومین ردیف قرار دارد. بهتر است به جای استفاده از میوههای پوست كنده و آماده و یا ساندیسها، میوهها را خریداری كرده و خود آبمیوه تهیه كرده و یا با آب آنها بستنی درست كنید. آبمیوههای آماده و بستنیهای یخی بهدلیل قرار گرفتن درون پاكتهای پلاستیكی باعث بیمار شدن تدریجی مصرفكنندگان میشود.

برنج نیمه آماده نیز در میان غذاهایی است كه باعث بیمار شدن افراد میشود. این ماده غذایی نیمه آماده بهدلیل آنكه یك بار پخته و سرد شده و برای بار دوم هم باید گرم شود، برای سلامتی فرد مصرفكننده بسیار مضر است اما اگر برای سلامتی خود اهمیت قائل هستید، بهتر است خودتان با درست كردن یك قابلمه كوچك برنج و افزودن روغن و نمك مناسب از مصرف آن لذت ببرید، بدون آنكه بیمار شود.
مواد انرژیزا و شكلاتها هم در ردیف پنجم غذاهای ناسالم قرار دارند. این موادغذایی بهدلیل دارا بودن شكر و نمك فراوان و كالری بالا در بدن انباشته شده و فرد را در درازمدت به بیماریهایی چون دیابت و امراض قلبیعروقی مبتلا میكند.

چاشنیها هم در میان غذاهای ناسالم هستند، استفاده زیاد از ادویهجات در موادغذایی آماده و نیمه آماده سبب بروز حساسیت در فرد مصرفكننده میشود. اكثر تولیدكنندگان موادغذایی برای آنكه تولیداتشان مصرفكننده داشته باشد از نمك، فلفل، كاری و دیگر ادویهها و چاشنیها بهره میبرند كه استفاده از این مواد همراه موادغذایی آماده فرد را بیمار میكند. چای سرد و پودرهای نوشیدنی هم بهدلیل داشتن شكر فراوان و از همه مهمتر بستهبندی درون پاكتهایی كه با مواد بازیافتی تهیه شدهاند، جزو موادغذایی ناسالم هستند.
ساندویچهای نیمه آماده هم بهدلیل انباشت زیاد نمك، چربی و مواد افزودنی بهاصطلاح مجاز اصلا توصیه نمیشوند اما امروزه و در عصر ماشین و كامپیوتر، اكثر مردم از این نوع ساندویچها استفاده میكنند؛ چرا كه فرد مصرفكننده با قرار دادن این ساندویچها درون مایكروویو سریعا میتواند غذای خود را تهیه كرده و مصرف كند.

براساس اعلام دپارتمان بهداشت و درمان آمریكا، استفاده درازمدت از این موادغذایی مواد مشابه تنها برای مدتی باعث شادی و پر كردن شكم فرد مصرفكننده میشود اما میتواند همچون یك خوره از داخل بدن، فرد را نابود كرده و درنهایت مصرفكننده را به بیماریهای مزمن دچار كند.

salamat.ir :منبع
 
بالا