کاربران اینترنتی محتاط باشید !!

مفردمذکرغائب

کاربر فعال
"بازنشسته"
به گزارش افکار نیوز به نقل از ایسنا، سرگرد سیروس دالوند با بیان اینکه اینترنت، فضایی مجازی به گستردگی دنیا است، گفت: اینترنت شهری است که در آن افراد نیکوکار و خیرخواه را هم میتوان پیدا کرد اما باید توجه داشت که افراد شرور و تبهکار نیز در این فضا یافت میشوند.

وی اینترنت را تکنولوژی پیشرفتهای دانست که به دنیا نورمیبخشد و ادامه داد: این علم جدید و تازه، تاریکیهای بسیاری هم دارد و بهرهبرداری از اینترنت، به ویژه از سایتهای غیراخلاقی، همچون ویروسی است که هر ساله مقاومتش در برابر آنتیویروسها بیشتر میشود.

دالوند از خانوادهها خواست ورود و خروج فرزندان خود به اینترنت را تحت نظر بگیرند و از میزان آن مطلع باشند و خود و فرزندانشان از اینترنت برای فعالیتهای مفید مانند بررسی سایتهای فرهنگی، علمی، خبری و ... استفاده کنند.


رییس پلیس فتای کیش با بیان اینکه کاربران نباید در فضای مجازی مزاحم دیگران شوند و حریم خصوصی را زیر پا بگذارند، گفت: کاربران اینترنت باید از ورود به سایتهای غیراخلاقی خودداری کنند.

دالوند با بیان اینکه هرچه میزان استفاده از اینترنت افزایش یابد احتمال افسردگی نیز بیشتر میشود، خاطرنشان کرد: باید از این فناوری به مقدار نیاز و در حد متعارف استفاده کرد.

به گفته وی خانواده باید همچنین فرزندان خود را از آسیبها و تهدیدات فضای مجازی آگاه و سعی کنند اطلاعات کافی و لازم را از اینترنت و فضای مجازی داشته باشند تا بتوانند از این طریق بر فرزندان خود بطور نامحسوس نظارت و کنترل داشته باشند.

وی از کاربران خواست باورهای دینی و اعتقادی خود را تقویت کنند.

رییس پلیس فتای کیش اضافهکرد: شهروندان نباید هیچگونه اطلاعاتی را در مورد خود یا افراد خانواده خود روی اینترنت منتشر کنند و عکسهای خصوصی خود را روی اینترنت قرار ندهند و آن را برای کسانی که نمیشناسند ارسال نکنند و به اشتراک نگذراند.

دالوند با اشاره به انجام عملیاتهای بانکی و ... که نیازمند امنیت بیشتری است به کاربران هشدار داد: همیشه برای واردکردن اطلاعات حساس کاربری یک صفحه جدید در مرورگر خود بازکنند و آدرس آن وب سایت را به صورت دستی وارد کنند.

رییس پلیس فتای کیش تاکید کرد: دارندگان پستهای الکترونیک هیچگاه نباید یک ایمیل مشکوک یا هر ایمیل ناشناس دیگر را در فایلهای ضمیمه آن باز کنند.
منبع :http://www.afkarnews.ir/vdcdfk0f5yt05k6.2a2y.html
 
بالا