برای آمدنت زود هم دیر است

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
[h=1]

[/h]
img.tebyan.net_big_1389_11_22261141829411223191221294340151195145187.jpg




گفتند یار رفته سفر باز میرسد بیش از هزار سال گذشت و خبر نشد یعقوب وار این پدر پیر روزگار چشمش به راه ماند و خبر از پسر نشد

کجاست آن یار سفر کرده، آن مسافر غریب، در کدامین سرزمین منزل دارد و در کدام دیار مأوا؟کجاست او که واسطه فیض است و حبل المتین ، فرزند فاطمه(سلاماللهعلیها) است و از سلاله پاک حسین (علیهالسلام)؟کجاست اَبَر مرد تاریخ، آن یگانه دوران و منجی نسل انسان؟دیر زمانی است که چشم در راهیم و به انتظار مقدمش ثانیه شمار لحظهها.پس چرا نمیآید؟

چرا نسیم وصال نمیوزد و فصل خزان نمیرود؟ چرا فرقت و هجران رخت بر نمیبندد و روزگار رهایی سر نمیرسد؟نکند ، نکند این به درازا کشیدن ایام هجر از ما باشد؟اندکی فکر، کمی اندیشه ،آری! این نیامدن و به تاخیر افتادنها از ماست، از ما و از کردهها و نکرده های ما، از ما و از فعل و عمل ما .مگر راه به بیراهه رفتهایم که نوای حضرتش را فراموش کردهایم آن جا که فرمود: ما را از شیعیان دور نگاه نمیدارد، مگر رفتارهای آنان که به ما میرسد و دور از انتظار است.مگر یقین نداریم که او آمدنی است و برای آمدنش باید که مهیا شد

مگر باور نداریم که او « بهار زندگی» و «پدری مهربان» و آن هم پدری مهربانتر از هر مادری است.مگر شک کردهایم که او واپسین نشانه خدا روی زمین، و واسطه فیض از سرچشمه زلال الاهی است.مگر فراموش کردهایم که او حسین(علیهالسلام) امروز است و آرمانش آرمان حسین(علیهالسلام) و مقصودش به مقصد رساندن آدمی، بدان جا که شایسته مقام انسانیت است؛ پس چرا صدای « هل من ناصر » او به گوش ما نمیرسد.مگر به یاد نداریم روایات بسیاری که از جهان پس از ظهور خبر دادهاند و از عدالت و امنیت، رضا و خشنودی و به انجام رسیدن ماموریت صدوبیست و چهار هزار پیامبر و یازده امام و هزاران هزار از صلحا و پاکان مژده دادهاند..مگر ایمان نداریم که با ظهورش اهل آسمان و زمین مسرور شوند. بر دولتش چنان رفاه و آسایشی سایه افکند که نظیرش را تاریخ هرگز به خود ندیده است، و مگر نه این است که با معرفت و انتظاری پویا ، دوران فراق و هجران به سر میرسد و آن صبح امید طلوع میکند.

آری باید به پا خاست. چشمها را شست و در راه کسب معرفت حقیقی گام نهاد. معرفتی که اگر از آن غافل شویم، به مرگ جاهلیت دچار خواهیم شد.باید که عزم را جزم کرد و مشتاقانه با فعل و عمل زمینههای ظهورش را مهیا ساخت.باید که بی تاب بود و خستگی ناپذیر کوشید تا دشمنان حضرتش را از کارشکنی و تفرقه انگیزی و از به پا کردن فتنه و آشوب و بلوا، مایوس ساخت.باید عهدی بست، عهدی از جنس عشق و وفا که دست در دست هم در ظل توجهات وعنایات مولا معارف مهدوی را فرا گرفته، در گسترش این فرهنگ لحظهای غفلت نورزیم.

اللهم عَجّل لولیک الفرجبخش مهدویت تبیاننویسنده: هاشمی​
 

*Man*

کاربر فعال
"بازنشسته"
پاسخ : برای آمدنت زود هم دیر است

از بــاغ مي برنــــد چـراغانی ات كننــــد
تا كـاج جشــن های زمستانی ات كننــد

پوشانده اند «صبح» تو را «ابرهای تار»
تنهــا به اين بهانـــه كه بارانی ات كنند

يوسف! به اين رهـا شدن از چاه دل مبند
اين بار می برند كه زنــــدانی ات كنند


اي گل گمان مكن به شب جشن مي روی
شايد به خاك مـردهای ارزاني ات كنند

يك نقطـه بيش فرق رحـيم و رجـيم نيست
از نقطه ای بترس كه شيطانی ات كنند


آب طلب نكــــرده هميشــه مـــــراد نيست
گاهی بهان های است كه قربانی ات كنند


(فاضل نظری)
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
پاسخ : برای آمدنت زود هم دیر است

و ناگهان چه زود دیر میشود.......
 
بالا