ماهگرفتگی امشب نماز آیات ندارد!!!

داداش مهدی

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
حجتالاسلام موحدنژاد در گفتوگو با فارس:
ماهگرفتگی امشب نماز آیات ندارد
خبرگزاری فارس: عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: ماهگرفتگی امشب به صورت نیمسایهای بوده و جزئیات آن با چشم معمولی غیرقابل مشاهده است، بنابراین از نظر فقهی نیازی به خواندن نماز آیات نیست.

media.farsnews.com_media_Uploaded_Files_Images_1391_04_29_13910429000039_PhotoA.jpg

حجتالاسلام علیرضا موحدنژاد، عضو ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری در گفتوگو با خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس اظهار داشت: ماهگرفتگی امشب به صورت نیمسایهای است، بدین معنی که وقتی نیمسایه زمین روی ماه میافتد، نور آن تغییر چندانی نمیکند و بدین صورت نیست که بخشی از آن را نتوان دید.عضو شورای تقویم مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران ادامه داد: خسوف نیمسایهای فقط با دستگاههای دقیق قابل ملاحظه است و میتوان متوجه شد که نور ماه اندکی کم شده است. بنابراین خواندن «نماز آیات» در چنین حالتی ضرورت ندارد.
media.farsnews.com_media_Uploaded_Files_Images_1391_09_08_13910908000392_PhotoL.jpg

بر اساس این گزارش، زمانی که ماه از نیمسایه زمین عبور میکند، خسوف نیمسایهای رخ میدهد. این رویداد در ایران از ساعت 15:44 شروع میشود و در ساعت 20:20 به پایان میرسد. بهترین فرصت برای رصد این پدیده ساعت 18:04 است، چرا که خسوف نیمسایهای به اوج خود میرسد.ماهگرفتگی (خسوف) هنگامی رخ میدهد که زمین میان ماه و خورشید قرار میگیرد. ماهگرفتگی امشب در نیمکره شرقی زمین، اروپا، آفریقا، آسیا، اندونزی و استرالیا دیده میشود.

منبع:khamenei.ir
 
بالا