راهکارهای از بین بردن عصبانیت!!!

نورا

کاربر ویژه
"کاربر *ویژه*"
بخشیدن وگذشت کردن از فرسودگی ما جلو گیری کرده
و ضعف سیستم ایمنی بدن ما را کاهش می دهد و باعث
می شود بیشتر احساس نشاط وسرزندگی کنیم .



به توصیه های زیر توجه کنید:
۱- خودتان را ارام کنید : برای از بین بردن عصبانیت خود یک تکنیک ساده مدیریت استرس را امتحان کنید .دو بار نفس عمیق بکشید وبه چیزی که به شما شادی و لذت وتفریح می دهد فکر کنید ویک منظره زیبا از طبیعت وکسی که اورا دوست دارید



۲-منتظر معذرت خواهی نباشید:خیلی از اوقات شخصی که شما را ازرده اصلا قصد عذر خواهی ندارد ممکن است که از روی قصد شما را ناراحت کرده باشد یا فقط مسایل مثل شما ندیده باشد بنا براین اگر منتظر مردم شوید تا عذر خواهی کنند باید مدت زیادی منتظر بمانید . به یاد داشته باشید که بخشیدن لزوما به معنای اشتی کردن با شخصی که شما را ناراحت کرده یا چشم پوشی کردن از اعمال او نیست.



۳- قدرت کنترل را از شخص خطا کار بگیرید:بازی مجدد ذهنی احساس ناراحتی شما به شخصی که باعث درد و ناراحتی شما شده را قدرت می بخشد .به جای ان که به روی احساسات جریحه دار خود تمرکز کنید بیاموزید در اطرافتان در جستجوی عشق زیبایی ومهربانی باشید.



۴- سعی کنید مسایل را از دیدگاه ان شخص ببینید :

اگر با آن شخص همدردی کنید ممکن است تشخیص دهید که او از روی نا آگاهی ترس وحتی از روی عشق ومحبت عمل کرده است .برای به دست آوردن این دیدگاه می توانید از نقطه نظر شخص خطا کار نامه ای به خودتان بنویسید .



۵- مزایای بخشش را تشخیص دهید :
تحقیق نشان داده افرادی که می بخشند وگذشت میکنند پر انرژی تر هستند اشتهای بیشتری دارندو الگوی خوابشان منظم تر است.



۶- فراموش نکنید که خودتان را هم ببخشید:
برای بعضی از مردم بخشیدن خودشان بزرگترین مبارزه است اما اگر این کار را نکنید ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهید...
 
بالا