انواع آفات و بیماری های گل رز (بخش دوم)

zahrabb

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"

%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%DB%B1%DB%B0%DB%B0%D9%87%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D9%87-%DA%AF%D9%84-%D8%B1%D8%B2-%D8%AF%D8%B1-%DA%AF%D9%84%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%AC%D9%86%D9%88%D8%A8%DB%8C.jpg

مرحله هفتم: رابطه تنگاتنگی بین درجه کوری و تعادل بین سطح فعالیت سوخت و ساز کل گیاه و اتیلن تولید شده وجود دارد. مشخص شده است که چگونگی انجام مسیرهای مختلف سوخت و ساز در گیاه، پدیدار شدن عارضه کوری را تحت تاثیر قرار میدهد که مهمترین آنها رقابت بدلیل کمبود منابع برای انجام فتوسنتز و دیگر واکنش های سوخت و ساز است

این رقابت موجب می شود تا چیرگی انتهایی تحت تاثیر قرار گیرد و به جای فعالیت جوانه انتهایی، جوانه های بیشتری شروع به رشد کند. احتمالا جیبرلین توسعه گلها را تحریک می کند زیرا باعث میشود تا جوانه های توسعه یافته به شکل مرکزی قوی برای سوخت و ساز در آیند که برای رشد و توسعه به مواد خام نیاز دارند. بنابر این غنچه های بیشتری با یکدیگر رقابت می کنند و این مسئله احتمال بروز عارضه کوری را افزایش میدهد. شما می توانید برای خرید جعبه گل هدیه یا گیاه آپارتمانی یا برای مشاهده قیمت تاج گل ترحیم وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.


۲) کنه گاوی گل رز (Bullhead)

یکی از مشکلاتی که در برخی از ارقام رز مشاهده می شود عارضه کله گاوی است. کله گاوی را با این خصوصیات می توان تشخیص داد:

الف) نسبت پایین طول جوانه گل به قطر آن: نوک چنین جوانه هایی به جای آنکه تیز باشد گرد است

ب) افزایش وزن و اندازه جوانه گل

پ) افزایش تعداد گلبرگ های کوتاه و شبه گل (پتالوئید)

ت) رشد سریع دومین گلچه در نزدیکی پایه گل که اغلب بر چه دارد. کاهش دما به سطوح پایین (۱۲-۱۵ درجه سانتیگراد) در مراحل اولیه توسعه گل منجر به افزایش عارضه کله گاوی میشود.

این مشکل زمانی که دمای محیط رشد رزهای گارنت و زورینا در محدوده ۱۸-۲۴ درجه سانتیگراد تنظیم شد، برطرف گردید و تحت چنین شرایط حساسیت رزهای باکارا نیز کاهش یافت. شما می توانید برای خرید جعبه گل هدیه یا گیاه آپارتمانی یا برای مشاهده قیمت تاج گل ترحیم وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.


۳) شته رز

گونه های متنوعی از شته ها به رزها حمله می کنند اما شایع ترین نمونه ای که از ارقام رز در فضای آزاد و یا در محیط گلخانه ها تغذیه می کند رزا ماکروسینومه است که شته رز نیز نامیده می شود.

شته رز بدنی نرم و گلابی شکل، معمولا با طولی کمتر از ۶۳ / ۰ سانتیمتر و به رنگهای متفاوت از سبز تا صورتی و قرمز دارد. تغذیه شته ها با توجه به ناحیه جغرافیایی و شرایط آب و هوایی به تدریج از اوایل بهار شروع می شود و مجموعه های آنها بر روی برگ ها، ساقه و جوانه ها شکل می گیرد. شما می توانید برای خرید جعبه گل هدیه یا خرید گیاه آپارتمانی یا برای مشاهده قیمت تاج گل ترحیم وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.

شته ها با کمک اجزاء دهانی سوراخ کننده – مکنده خود از شیره گیاهی تغذیه می کنند. شته رز همانند دیگر گونه های شته در گروه هایی که شامل تعداد زیادی از آنان است بر روی قسمت انتهایی مانند برگهای جوان وغنچه های گل در حال رشد و توسعه و همچنین پشت برگ ها جمع می شوند.

علائم شته زدگی رز

بر اثر تغذیه آنان برگها به سمت پایین جمع و غنچه های گل بدشکل می شوند و حتی ممکن است غنچه ها قبل از شکوفا شدن، سقط شوند و از بین بروند. بکارگیری حشره کش های تماسی یا سیستماتیک می تواند به کنترل بیماری های گل رز کمک کند. حشره کش های سیستماتیک زمانی مفید واقع می شوند که به محض مشاهده مشکل از آنان استفاده شود تا زمانی که شته ها شروع به تغذیه می کنند ترکیب فعال این سموم در محیط وجود داشته باشد.شما می توانید برای خرید جعبه گل هدیه یا گیاه آپارتمانی یا برای مشاهده قیمت تاج گل ترحیم وارد سایت وی آی پی شاپ شوید.

یکی از راه های از بین بردن شته های گل رز استفاده از سم میباشد.

سم پاشی گل رز

سم مناسب برای این شته ها سم دیازینون میباشد،برای سم پاشی گل رز برای هر لیتر آب مقدار ۲ سی سی سم دیازینون را با هم ترکیب کنید و به قسمتهایی که شته ها چسبیده اند بپاشید.معمولا پس از ۲ الی ۱۰ ساعت شته ها از بین میروند و به زمین میافتن. بهتر است مطلب انواع آفات و بیماری های گل رز (بخش سوم) را نیز بخوانید.

توجه داشته باشید که یک بار سمپاشی ،دلیل نمیشود که گل رز شما دیگر شته نگیرد.

ممکن است گل رز در سال چندین بار در معرض آفت شته قرار بگیرد که هر بار این آفت را مشاهده کردین باید سم پاشی انجام گیرد.

راه دیگر مقابله و از بین بردن شته های گل رز این است که یک دستکش بپوشید و به آرامی شته ها را له کنید که در این روش ممکنه است تعدادی از شته ها در برخی از قسمتهای گل باقی بمانند.
 
بالا