انواع گل رز؛ پرورش و نگهداری محبوب ترین گل جهان

zahrabb

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
157-2_result-300x300.jpg


گل رز (Rose) را می توان نمونه ای از محبوب ترین گل ها در دنیا دانست. اینکه در هنگام خرید گل آنلاین ، دسته گل زیبایی از گل های رز برای خود انتخاب کنیم می تواند اولویت بسیار وسوسه کننده ای باشد. زیرا گل رز را به جرات می توان گلی دانست که در تمام دنیا برایش جایگاه ویژه ای قائل اند و می توان گفت نمی شود کسی را یافت که این گل مورد پسندش نباشد.

در این مقاله از VIP Shop قصد داریم شما را بیشتر با مشخصات گل رز، انواع گل رزو خرید گل آنلاین از نظر نژادی و باغبانی آشنا کنیم. سپس تقسیم بندی جهانی گل رز را به همراه تصویر معرفی خواهیم کرد. در انتها نیز به پرورش و آفات و بیماری های این گیاه محبوب خواهیم پرداخت (شما می توانید با خرید جعبه گل عزیزانتان را خوشحال کنید.)

گلهای رز را بیشتر بشناسید!

خصوصیات گل رز: احتمالا می دانید که گل رز جز گل هایی ست که در اکثر نقاط دنیا تلفظ مشابهی دارد. اما نام رایج و معروف آن که ریشه انگلیسی دارد “رز یا Rose” است. گل رز محبوب ترین و پرطرفدار ترین گل در جهان است و زیبایی خاص و اصیلی دارد که همه را به راحتی تحت تاثیر خودش قرار می دهد. اما نکته جالب در رابطه با آن این است که این گل در ابتدا نه با زیبایی اش، بلکه با خواص دارویی قابل توجهی که داشت مورد توجه فراوانی قرار گرفت. شما می توانید با خرید گل آنلاین در گل فروشی آنلاین کار خود را راحت تر کنید.

در واقع می توان گفت گل رز پیشینه درخشان و دیرینه ای داشته که در آن علاوه بر زیبایی و لطافت، می توان به فاکتورهای مهم تری همچون کاربردهای دارویی و پزشکی گل رز نیز اشاره کرد. و می توان گفت همین امر نیز یکی از دلایلی بود که موجب شد گل های رز صاحب بیشترین میزان کاشت و تولید در دنیا باشند.(شما می توانید با خرید جعبه گل عزیزانتان را خوشحال کنید.)


انواع گل رز

همانطوری که انتظارش می رود احتمالا می دانید که گل های رز از خانواده گل سرخیان هستند. و شاید برایتان جالب باشد بدانید که ما در نقاط بسیاری در کره زمین، و به لحاظ شکل بوته، تولید گل، نحوه رشد و جغرافیا، گل رز های متنوعی داریم که شامل موارد زیر می شوند شما می توانید با خرید جعبه گل نامزدی عزیزانتان را خوشحال کنید.)

انواع گل رز از نظر نژادی

الف) رزهای گونه ای یا ژنوتیپ

معمولا برای پایه پیوند و اصلاح و دورگه گیری استفاده می شوند.

۱) گل محمدی

این گونه دارای گل های صورتی معطر ونیمه پر پر است که به منظور گلاب گیری به ویژه در نقاطی از ایران نظیر قمصر کاشان و میمنه فارس به کار می رود. همچنین شما از سایت وی آی پی شاپ می توانید تاج گل برای مراسم تهیه کنید.


۲) نسترن (سگ گل رز )

نام دیگر: سبز مایل به زرد سگ، گل رز، گل رشتی سفید ریشه

خانواده: رز خانواده – رزاسه

فرم در حال رشد و ارتفاع: درختچه ها. .۲-۴ متر.

دارای گل های سفید مایل به صورتی است و در ایران بعنوان پایه مورد استفاده قرار می گیرد. بسیار مقاوم به سرما و آهک و عوامل نامساعد خاکهای رسی است. همچنین شما از سایت وی آی پی شاپ می توانید سفارش آنلاین تاج گل برای مراسم انجام دهید.

برگ: جایگزین. روشن ،عجیب و غریب شکل پر. جزوات ۰۶:۵۵، ۲-۳٫۵ سانتی متر (۰٫۸-۱٫۴ درعرض و طول.) ، بیضوی تخم مرغی شکل، هم مودار و یا بی مو، دندانه دار، نوک دندانه دار

جوانه: مخروطی شکل، سبز-مایل به قرمز.

میوه: یک بیضی، بی مو، مفصل ران قرمز حاوی چندین فندقه.
۳) رز چینی (چای قرمز – چای ترش)

چای ترش یا چای قرمز با نام های رز چینی، رزول، راسل، هیبیسکوس، Belchanda ، Tengamora نیز شناخته می شود این گیاه با نام علمی (Hibiscus Sabdariffa) گیاهی علفی یکساله و گاها چند ساله از جنس بامیه و خانواده پنیرکیان بوده که ارتفاع آن حدود ۲ متر می باشد. بومی غرب آفریقا بوده و تا حالا ۲۰۰ گونه از آن شناخته شده است ولی در کل دنیا علی الخصوص در هند، استرالیا، مالزی، و خیلی از کشورهای گرمسیر این گیاه کشت می شود. همچنین شما از سایت وی آی پی شاپ می توانید تاج گل برای مراسم سفارش دهید. بهتر است مطلب انواع گل رز؛ پرورش و نگهداری محبوب ترین گل جهان (بخش دوم) را نیز بخوانید.

۴) رز ژاپنی (معرفی آبشار طلایی)

گلهای دلربا و درهمِ زردِ روشنِ کِریا یا رز ژاپنی در فصل بهار آن را گیاه جذابی برای ایجاد حریم و حایل می سازد. گلهای کِریا می تواند کم پَر یا پُرپَر باشد. همچنین شما از سایت وی آی پی شاپ می توانید تاج گل برای مراسم سفارش دهید.
 
بالا