آیا از خواص بی‌نظیر عسل برای قلب آگاهید؟

saba sadri

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
بیماری‌های قلبی- عروقی، از جمله شایع‌ترین بیماری‌ها در جهان هستند. یکی از علل اصلی بروز این بیماری‌ها، عادات تغذیه‌ای نامناسب می‌باشد. می‌توان با اصلاح عادات غذایی، تا حد زیادی از بروز این بیماری‌ها جلوگیری کرد.

honey-with-acacia-blossoms_87742-8350.jpg


عسل طبیعی به علت داشتن انواع مواد معدنی ارزشمند و سالم مانند منیزیم و سدیم، در بهبود سلامت قلب بسیار موثر است. ما در این مقاله قصد داریم از اثراتی که عسل می‌تواند بر روی قلب داشته باشد، بگوییم.

خواص عسل برای قلب
1- عسل به علت خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد، مانعی بزرگ در برابر التهابات و رادیکال‌های آزاد تولیدی در بدن می‌باشد و از این طریق می‌تواند در بهبود سلامت قلب موثر باشد.
2- عسل به علت داشتن انواع مواد معدنی مانند منیزیم و سدیم، سبب افزایش قدرت عملکردی قلب و ارتقا سلامت قلب می‌شود.
3- عسل سبب افزایش سطح کلسترول خوب (HDL) و کاهش سطح کلسترول بد (LDL) می‌شود.
4- جایگزینی عسل با قندهای ساده و تصفیه شده نظیر شکر، سبب کاهش سطح تری گلیسرید خون می‌شود.
5- مصرف عسل از طریق تاثیر بر فاکتورهایی مانند نیتریک اکساید و افزایش سطح آن، سبب کاهش فشار خون می‌گردد.
6- عسل با داشتن خواصی نظیر فعالیت آنتی اکسیدانی، مهار تولید رادیکال‌های آزاد و داشتن منابع توليد انرژي از جمله گلوکز در خود، سبب کاهش آریتمی‌های قلبی (ریتم غیر طبیعی قلب) و عوارض دیگر که در نتیجه آن به وجود می‌آید، می‌شود.

نکته: نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید، این است که برای این که بتوانید از فواید عسل برای قلب بهره‌مند شوید، باید مطمئن شوید که عسلتان طبیعی و خام است. عسل خام عسلی است که حرارت ندیده باشد. خام بودن عسل مهم است زیرا حرارت باعث می‌شود که عسل تمام یا بخشی از خواص خود را از دست بدهد.
برای تشخیص خام و طبیعی بودن عسل، تنها راه آزمایش عسل در آزمایشگاه است. عسل را از جایی تهیه کنید که عسل‌هایشان را آزمایش کرده و آن را با برگه آزمایش ارائه می‌دهند تا از طبیعی و مفید بودن آن مطمئن شوید.

منبع: مقاله خواص عسل برای قلب درکام
 
بالا