کاهش وزن با استفاده از فناوریهایی که روزمره با انها سروکار دارید!

niloofarmajdi

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
برای برخی از افراد کم کردن وزن یک کابوس است. درحالی که داشتن یک رژیم غذایی به همراه ورزش کردن برای دست یابی به وزنی ایده آل ضروری است و در این راه ناامید شدن از تلاش برای رسیدن به وزن موردنظر نیز امری بسیار شایع است. خوشبختانه امروزه به لطف تکنولوژی های نوین کم کردن وزن به مراتب آسان تر شده است. به محض اینکه فرد تصمیم به کاهش وزنش، برای بهبود شرایط فیزیکی خود بگیرد، فناوری این امکان را برای او مهیا می کند. به همین منظور بنیتا به سراغ شماری از روش های کاهش وزن با استفاده از تلفن های هوشمند رفته است. روش هایی که ممکن است شما را شگفت زده کنند. در ادامه با ما همراه باشید.

اینستاگرام
شاید اینستاگرام در مقایسه با سایر شبکه های اجتماعی بهترین گزینه برای کاهش وزن باشد. این شبکه به خاطر داشتن میلیون ها کاربر دارای هزاران حساب کاربری در هر زمینه ای است. در این میان، رژیم غذایی و ورزش یکی از محبوب ترین گزینه های جست وجو شده برای کاربران است. زیاد بودن حساب ها به شما این امکان را می دهد تا بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. برای مثال فردی که به دنبال کاهش وزن است کاری با حساب های کاربری تناسب اندام حرفه ای و بدن های شش تکه ندارد. به علاوه شاید فرد مجبور شود به خاطر گذاشتن عکس هایش در اینستاگرام هم که شده وزن خود را کاهش دهد و به یک شاخ اینستاگرامی تبدیل شود. اگر شما هم به اینستاگرام علاقه مندید به مطلب در جستجوی شاخ های اینستاگرام مراجعه کنید.

هوش مصنوعی
دیگر از زمانی که فقط در فیلم های علمی-تخیلی از هوش مصنوعی استفاده می شد گذشته است. حالا تقریباً هر فردی دارای یک گوشی هوشمند است که به نوعی یک هوش مصنوعی به حساب می آید. برای مثال دو برنامه ی ایرانی کاهش وزن (وزن ماینس) و افزایش وزن (وزن پلاس) برای سیستم عامل اندروید تهیه شده است که طراحی روان و کاربرپسند دارد. این نرم افزار شامل امکاناتی چون محاسبه ی کالری دریافتی و مصرفی، محاسبه ی وزن ایده آل با توجه به سن، قد، وزن، جنسیت و میزان فعالیت، رسم نمودار هفتگی مصرف و دریافت کالری و جدول کالری مواد غذایی پراستفاده است. این دو نرم افزار جزو نرم افزار هایی هستند که برای استفاده از آن ها باید پول پرداخت کرد و قیمتشان ۲ هزار تومان است.

یکی از نرم افزارهای ایرانی مناسب برای تلفن های هوشمند اپلیکیشن فیتنکس (FITNEX) است. این اپلیکیشن برای هر دو سیستم عامل (Android و Ios) ارائه شده است.

ساعت های هوشمند
شما با برداشتن هر قدم، مقداری کالری می سوزانید. این حقیقت ساده شرکت ها را بر آن داشت تا با استفاده از آن، به محصولی نوین دست پیدا کنند. ابزاری که معمولاً بر روی مچ دستان شما بسته شده و قدم های شما را می شمارد، میزان مسافت طی شده ی شما را اندازه می گیرد و مقدار سوختن کالری شما را نشان می دهد. به لطف این ابزارها دست یابی به هدف لاغری آسان تر شده است. یکی از محبوب ترین این ساعت ها ، اپل واچ است که متعلق به شرکت اپل است.

متخصص تغذیه ی مجازی
زمانی که قدم در راهی سخت برای کاهش وزن می گذارید، کمک گرفتن از دیگران امری طبیعی است. بسیاری از افراد یا زمان کافی برای رفتن به پیش یک متخصص تغذیه را ندارد و یا از پس هزینه های آن برنمی آیند. اینجاست که متخصص تغذیه ی مجازی به کمک آن ها می آید. اپلیکیشن های مختلفی وجود دارد که میزان کالری موجود در هر غذا را تنها با عکس گرفتن از آن غذا مشخص می کند. این برنامه ها علاوه بر این کار پیشنهادهایی را نیز متناسب با نیاز شما به شما ارائه می دهند.

عکس گرفتن
عکس گرفتن از خود تنها به خاطر خودبینی و غرور نیست. شما می توانید با استفاده از تلفن همراه از خودتان عکس گرفته و تغییرات فیزیکی خود را در طول زمان کاهش وزن، ثبت کنید. قبل از شروع برنامه ی کاهش وزن از خود عکس بگیرد و این روند را نیز در طول این مسیر ادامه دهید. مشاهده ی تغییرات حاصل شده در این مدت به شما انگیزه ی فراوان داده و شما را به سوی هدفتان سوق می دهد.

ترازوی هوشمند
مطالعات نشان داده است که از میان افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، کسانی که بیشتر از ترازو استفاده می کنند نسبت به افرادی که از ترازو استفاده نمی کنند بیشتر وزن کم می کنند. دقیقا مانند عکس گرفتن، کاهش اعداد روی ترازو نیز به ما انگیزه ای دوچندان داده و ما را در این راه دشوار یاری می رساند. ترازوی هوشمند فیت بیت (FitBit) پس از اندازه گیری وزن شما آن را به تلفن همراهتان منتقل می کند. تمامی اطلاعات در برنامه ی این ترازو بر روی گوشی شما ذخیره شده و مراحل کاهش وزن شما را نشان می دهد. بسیاری از شرکت ها نیز روی به ارائه ی چنین محصولاتی آورده و افراد را در این مسیر یاری می کنند.

هدفون های بلوتوث
ورزش کردن بسیار دشوار است. گاهی برای فراموش کردن درد عضلات در هنگام ورزش کردن استفاده از موسیقی توصیه می شود. درحالی که یک آهنگ مناسب می تواند شما را ازنظر ذهنی آماده کند، همیشه تنظیم کردن هدفون ها در جای خود ما را به مشکل می اندازد. هدفون های بلوتوث فاقد سیم بوده و فاقد مزاحمت به تلفن و یا دستگاه پخش شما متصل می شوند. بسیاری از برندها دست به ساخت هدفون ورزشی دست زده اند. آن ها ضد عرق بوده و متناسب با اندازه ی گوش شما در سایزهای مختلف ارائه می شود.

شما نیز می توانید با امتحان یک برنامه ی منظم ورزشی از پیلاتس گرفته تا کوه نوردی و ایروبیک به ورزش ایده آل خود برای کاهش وزن دست یابید. حرکات ورزشی خود را دنبال کرده و سعی کنید تا هر هفته یک ورزش نوین را امتحان کنید. ۵ اشتباه ورزشی که می تواند متابولیسم بدن شما را به هم بریزد، به بدن شما آسیب برساند و شما را زودتر پیر کند مطلبی مفید برای شما در راه کاهش وزن است.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
بالا