تیغه نسوز کرکره برقی چه اهمیتی دارد؟

  • نویسنده موضوع fdiba
  • تاریخ شروع

fdiba

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
%DA%A9%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9.jpg


جنس این تیغه های نسوز که در بازار وجود دارند از پلی کربنات است که نقش خیلی مهمی در امنیت محل زندگی یا کار دارد. استفاده از تیغه های نسوز در کرکره برقی برای ساختمان های مسکونی و تجاری بسیار مهم است چون ممکن است هنگام آتش سوزی جان ساکنین ساختمان به خطر بیفتد.
تیغه ی نسوز کرکره برقی جزو دسته بندی تیغه های مدرن محسوب می شود که ظاهر آن ها شفاف و زیباست. تیغه های نسوز از کیفیت بالایی برخوردارند و در مقابل آتش مقاومت بسیار زیادی دارند به همین دلیل هنگام آتش سوزی از آب شدن درب ریلی، دستگیره و ورود آتش به مکان جلوگیری می کنند. این تیغه ها تا دمای 400 درجه سانتی گراد را تحمل می کنند.

تیغه نسوز کرکره برقی دارای چه ویژگی هایی است؟
این تیغه های نسوز ویژگی های زیادی دارند به همین دلیل بین کسانی که می خواهند از کرکره برقی استفاده کنند دارای محبوبیت بسیاری شده اند. این تیغه ها به جز نسوز بودن ویژگی های دیگری نیز دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم:

مقاومت
یکی از چیزهایی که می تواند امنیت یک ساختمان را به خطر بیندازد وجود سارقان است. کرکره برقی های قدیمی بسیار سست بودند و سارقان به راحتی می توانستند آن ها را بشکنند و وارد مکان شوند اما این تیغه های جدید علاوه بر نسوز بودن در مقابل شکستگی نیز از مقاومت بالایی برخوردار هستند. علت مقاوم بودن آن استافده از پلی کربنات در تیغه کرکره برقی و درب ریلی محکم است که باعث شده تیغه در برابر ضربه و فشار ایمن شود.

مقاوم در برابر اشعه های خورشید
کرکره برقی های معمولی زمانی که در نور افتاب قرار می گیرند بعد از مدت کمی دچار رنگ پریدگی و افت کیفیت می شوند اما کرکره برقی های ساخته شده از پلی کربنات مقاومت خوبی در مقابل اشعه های خورشید دارند به همین دلیل زیبایی و شفافیت خود را حفظ می کنند.

شفافیت
یکی از مهم ترین ویژگی های تیغه نسوز شفاف بودن است چون مکان هایی مثل بانک نیاز دارند که داخلشان معلوم باشد به همین دلیل اینگونه مشاغل از کرکره برقی با تیغه نسوز و درب ریلی استفاده می کنند.

قابلیت استفاده از لیزر
خیلی از مشاغل هستند که می خواهند لوگوی خود را روی درب مغازه حک کنند چون هم برای آن ها جنبه تبلیغاتی دارد و هم باعث می شود لوگو در ذهن مشتری نقش ببندد و همیشه آن کسب و کار را در ذهنش داشته باشد. یکی از جنبه های دیگر این زیبایی است که تیغه کرکره برقی را زیباتر نشان می دهد. برای حک کردن لوگو روی تیغه های نسوز کرکره برقی و درب ریلی می توان از لیزر استفاده کرد. در زمان نصب کرکره برقی بدانید

عدم محدودیت
این تیغه ها از نظر رنگ بندی هیچ گونه محدودتی ندارند و می توانید با توجه به کسب و کار و سلیقه خود ان را انتخاب کنید. محبوب ترین رنگ های که برای این نوع کرکره برقی استفاده می کنند مسی، برنزی و آبی است که دارای رنگ اکرولیک هستند.

عدم لغزش تیغه
یکی از بزرگترین مشکلاتی که کرکره برقی های معولی دارند این است که تیغه های آن ها هنگام باز و بسته شدن ثبات ندارد و دچار لغزش زیادی می شود. این لغزش باعث ایجاد صدای ناهنجار و گرفتن آرامش از دیگران می شود و استهلاک کرکره برقی را بالا می برد. تیغه های نسوز به این خاطر که از جنس پلی کربنات هستند این مشکلات را ندارند که همین مسئله باعث طول عمر زیاد و ماندگاری کیفیت آن خواهد شد.

ضد گلوله
تیغه های نسوز به خاطر داشتن ترکیبات خاص علاوه بر ضد حریق بودن، تا حد زیادی ضد گلوله نیز هستند که باعث بالا رفتن امنیت مکان می شوند. معمولا جاهایی مثل بانک و کلانتری از این تیغه ها استفاده می کنند تا خود را در برابر سارقان در امان نگه دارند.
 
بالا