عمده فروشی اینترنتی چیست؟

saharno

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
عمده فروشی اینترنتی به دو روش انجام می‌گیرد
روش اول: معرفی خود به‌عنوان یک تولیدکننده، بنکدار، شرکت پخش و یا عمده فروش که از طریق وبسایت ها و شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود ولی مرحله اصلی خرید و فروش به‌صورت تلفنی انجام می‌شود. به عبارتی کاربران اطلاعات بنکدار را مشاهده کرده وسؤالات و یا سفارش خود را به‌صورت تلفنی مطرح می‌کند
روش دوم: علاوه بر دارا بودن ویژگیهای روش اول، امکان سفارش گذاری و پرداخت آنلاین از طریق درگاه پرداخت اینترنتی در قالب یکی ازوبسایتهای معتبر یا شبکه‌های اجتماعی فراهم است که خریداران می‌توانند مبلغ خود را پرداخت و مراحل انجام کار تا تحویل کالا را پیگیری و رصد نمایند. به عبارت بهتر، همه کارها به‌صورت از پیش تعیین شده و مکانیزه انجام می‌شود تا اینکه سفارش مورد نظربه‌دست مشتری برسد.به این روش، عمده فروشی آنلاین هم میگویند.


پلازا-پلاس.jpg


مزایای عمده فروشی اینترنتی

پرواضح است که عمده فروشی به‌صورت اینترنتی مزایایی دارد که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم
-کاهش هزینه های بازاریابی و فروش و انبارداری
-امکان معرفی محصول در هر 24ساعت 7 روز هفته
-امکان ثبت سفارش و خرید در هر 24 ساعت 7 روز هفته
-امکان ارتباط مستقیم و بیواسطه با تامین کنندگان در هر حوزه ی جغرافیایی
-فروش محصولات، با ارزش ریالی قابل توجه در هر پارت
-احتمال زیاد فروش مجدد و چندباره به خریداران عمده
-حذف محدودیت جغرافیایی هم برای خریدار و هم برای فروشنده
-در دسترس بودن در هر زمان
– امکان خرید و فروش مطمئن با ضمانت
-امکان مرجوع کردن کالا بی دردسر برای خریداران
-امکان خرید ارزانتر در بعضی مواقع
-خرید و فروش آسانتر و سریعتر
-عدم مسافرت درون شهری و برون شهری
-بازاریابی مؤثر به پهنای ایران و جهان با هزینه خیلی کم‌تر
-احتمال بیشتر در پیدا کردن محصولات خارجی
-احتمال بیشتر در ورود به بازار جهانی از طریق صادرات محصولات
-امکان مشاهده و بررسی مشتریان قبلی

چالشهای فروش عمده و خرید عمده اینترنتی

با توجه به حجم بالای معاملات در هر پارت، احتمال خرید کاربران معمولا پس از بررسی های بیشتر به وقوع می پیوندد. این بررسی ها تاخیر در فروش را بوجود می آورد.
تاخیر زیاد در فروش (نسبت به سایت های خرده فروشی) در زمان شروع به کار، موجب خواب سرمایه می شود.
پیشنهاد می شود عمده فروشان اینترنتی، در اوایل کار فروش خود را از طرق دیگر نیز تقویت کنند تا دچار آسیب احتمالی نشوند. این موضوع در خصوص کالاهای تند مصرف یا محصولاتی که زمان مصرف کوتاهی دارند از اهمیت بیشتری برخوردار است.
 
بالا