گونه‎های مختلف آسانسور و اجزای آنها

  • نویسنده موضوع fdiba
  • تاریخ شروع

fdiba

خودمونی
"منجی دوازدهمی"

%D8%AA%D8%B9%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%88%D8%B1-%D8%B4%D8%B1%D9%82-%D8%AA%D9%87%D8%B1%D8%A7%D9%86-1.jpg



در صورتیکه در استفاده از این نوع وسیله دچار مشکل شدید می‎توانید از خدمات تعمیرات آسانسور شرق تهران استفاده کنید و در کوتاه‎ترین زمان مشکل شما برطرف می‎شود. امروزه داشتن آسانسور یک مزیت برای ساختمان‎ها خواهد بود و ساختمان‎هایی که از این وسیله عاری می‎باشند با اقبال کمی برای فروش برخوردار خواهند بود.
آسانسور در داشتن اجزایی چون کابین و حرکت به شکلی عمودی به کونه‎ای یکسان خواهند بود و دلیلی که سبب می‎شود این آسانسورها با هم تفاوت داشته باشند موتورهای استفاده شده در آنها می‎باشد. تعمیرات آسانسور شرق تهران با داشتن تجربه و تخصص در تعمیر و نگهداری انواع مختلف آسانسور در صورت بروز مشکل می‎تواند شما را در رفع آن یاری کند. در ساخت انواع مختلف آسانسور از موتورهای کششی، هیدرولیکی، وینچی و مغناطیسی استفاده خواهد شد که در ادامه به معرفی هرکدام از آنها خواهیم پرداخت.
آسانسورهای کششی


نیروی محرکه در این نوع آسانسورها با استفاده از موتورهای الکتریکی ایجاد می‎شود در بالای چاه آسانسور قرار گرفته می‎شود. در این نوع موتورها فلکه‎ای وجود دارد که محل قرار گرفتن کابل‎هایی است که یک سر آنها به کابین و سر دیگر آن به وزنه‎های تعادل متصل می‎شود. در صورت بروز هرگونه مشکل در استفاده از این نوع آسانسور می‎توانید از تعمیرات آسانسور شرق تهران یاری بطلبید. برای توازن در این نوع آسانسورها از وزنه‎هایی از جنس جودن و یا بتن استفاده خواهد شد. وزن این وزنه‎ها باید به اندازه وزن کابین به اضافه نصف وزن ظرفیت کابین باشد. در صورتیکه قصد انجام تعمیر در این نوع آسانسورها را دارید می‎توانید از خدمات تعمیر آسانسور شرق تهران بهره‎مند شوید. برای مشخص کردن ظرفیت یک آسانسور میانگین وزن 75 کیلوگرم را برای هر شخص در نظر خواهند گرفت.


در صورتیکه در این نوع آسانسور از وزنه‎های کمتری استفاده شود باید به جای آن از موتورهای قوی‎تری استفاده کنند و همین موضوع باعث افزایش هزینه‎ها خواهد شد. سرویس و نگهداری آسانسور با داشتن تخصص و تجربه در صورت بروز هر گونه مشکل در این نوع آسانسورها می‎تواند به کمک شما بشتابد. در این گونه آسانسورها برای جابجایی و انتقال از نیروی اصطحکاک میان کابل‎ها و فلکه موتور استفاده خواهد شد.


آسانسورهای هیدرولیکی

گونه‎ای دیگر از آسانسورها، آسانسورهای هیدرولیکی می‎باشند که امروزه در بسیاری از ساختمان‎ها از این نوع آسانسور استفاده خواهدشد. در صورتیکه از این نوع آسانسور در حال استفاده هستید و با مشکلی روبرو شدید تعمیرات آسانسور شرق تهران می‎تواند شما را در برطرف کردن این مشکل یاری کند. تعمیرات آسانسور شرق تهران با داشتن کادری مجرب و متخصص توانایی عیب‎یابی و برطرف کردن آن را در کوتاه‎ترین زمان ممکن را دارا می‎باشد.


در کشورهایی اروپایی در ساخت ساختمان‎هایی که زیر 5 طبقه ساخته می‎شوند در بیش از 70 درصد موارد از این نوع آسانسورها استفاده خواهد شد. این آسانسورها به نرمی حرکت می‎کنند در ابتدای حرکت بسیار آرام و نرم خواهند بود. علاوه‎بر اینها میزان خرابی و استعلاک بسیار پائینی نیز دارند. در صورت مشاهده هرگونه خرابی در این نوع آسانسورها می‎توانید با تعمیرات آسانسور شرق تهران ارتباط برقرار کنید تا در کوتاه‎ترین زمان مشکل شما توسط افراد با تجربه و متخصص تعمیرات آسانسور شرق تهران رفع گردد.

از دیگر مزایای این گونه آسانسور می‎توان به عیب‎یابی آسان و سریع، توانایی راه اندازی آسانسورهای شیشه‎ای و زیبا به دلیل حذف کادر وزنه و کابل‎ها، احتیاج به سازه‎های سبک، عدم نیاز به وجود موتورخانه در بخشی از ساختمان، امکان طراحی و ساخت آسانسورهای مخصوص بار با تناژ بالا، امکان تراز شدن دقیق این نوع آسانسور در طبقات. این نوع آسانسور بدلیل داشتن خصوصیات بسیار زیادی که دارد امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و افراد زیادی در ساختمان‎ها از این نوع آسانسور استفاده می‎کنند. در صورتیکه با این نوع آسانسور با هرگونه‎ مشکلی روبرو شدید تعمیرات آسانسور شرق تهران می‎تواند در رفع آن به شما کمک کند.


در استفاده ازاین نوع آسانسورها محدودیت‎هایی نیز وجود دارد که برخی از آنها کندی نسبی سرعت و همچنین توانایی اجرا در ارتفاعات محدود و پائین و همچنین تنها قرار گرفتن در چاهک آسانسور اشاره کرد. امروزه با استفاده از ابزارهای مختلفی که در این صنعت وجود دارد می‎توان سرعت این نوع آسانسور را به حداکثر یک متر رساند. در صورتیکه هرگونه مشکلی را در این نوع آسانسور مشاهده کردید با تعمیرات آسانسور شرق تهران تماس حاصل کنید تا در اولین فرصت به رفع مشکل شما بپردازند.


در این نوع آسانسور بدلیل اینکه از کادر وزنه استفاده نمی‎شود باید از موتورهای قوی‎تری استفاده شود . این نوع آسانسورها به شکلی طراحی می‎شوند که کابین و مسافران با استفاده از جک هیدرولیکی به بالا و یا پائین در جهت عمودی حرکت داده خواهند شد. موتورهای استفاده شده در این نوع آسانسورها موتورهایی 3 فاز هستند که در از روغن پرشده ‎اند و با استفاده از شیری الکتریکی که وظیفه تامین میزان فشار مورد نیاز را برعهده دارد فعالیت می‎کنند. در این نوع آسانسورها نیز مانند گونه‎های دیگر آن ممکن است مشکلاتی رخ دهد که در صورت مشاهده آنها تعمیرات آسانسور شرق تهران می‎تواند با استفاده از نیرویی متخصص و مجرب به کمک شما بیاید و در کمترین زمان ممکن به رفع مشکلات موجود بپردازد.


همانطور که گفته شد در این نوع آسانسورها برای جابجایی از نیروی ایجاد شده توسط روغن استفاده خواهد شد. این موتورها برای بالا بردن کابین از نیروی زیادی استفاده می‎کنند و در برگشت آن به سمت پائین از نیروی گرانش بهره می‎برند و موتور در این حالت از کمترین توان خود استفاده می‎کند. داشتن نیروی متخصص و مجرب به تعمیرات آسانسور شرق تهران کمک کرده تا بتواند در کمترین زمان عیب‎یابی آسانسور انجام شود و در کمترین زمان نیز آن معایب برطرف گردند. در زمان برگشت این نوع آسانسور از نیروی برق بسیار کمی استفاده می‎کند و همین موضوع سبب می‎شود تا موضوع مصرف برق بالاتر این نوع موتور نسبت به موتورهای بکار رفته در آسانسورهای دو سرعته منتفی باشد.

شما می توانید این نوع آسانسور ها را از شرکت آسانسور تهیه کنید.
آسانسورهای وینچی


این آسانسورها با استفاده از زنجیر یا طناب فولادی آویزان خواهند شد و نیروی رانشی از طریقی یه غیر از اصطحکاک بوجود خواهد آمدو در این نوع آسانسورها از کادر وزنه استفاده نخواهد شد. تعمیرات آسانسور شرق تهران شما را در صورت بروز در هرگونه آسانسور می‎تواند یاری کند.
آسانسور مغناطیسی

در این نوع آسانسور از ریل‎ها و تجهیزاتی در چاه آسانسور استفاده خواهد شد که توانایی ایجاد نیروی مغناطیسی را دارا می‎باشند و با این کار به شکلی نقش استاتور موتور را ایفا خواهند کرد. در این نوع آسانسورها کابین نقش روتور را بر عهده دارد. در صورت مشاهده هرگونه خرابی در آسانسور تعمیرات آسانسور شرق تهران می‎تواند به یاری شما بیاید و در اندک زمانی خرابی بوجود آمده را رفع کند.

در این نوع آسانسورها با اتصال برق به استاتور میدان مغناطیسی بوجود خواهد آمد و به روتور القا می‎شود. این نیروی مغناطیسی ایجاد شده در نقاطی قطع می‎شود و در صورت لزوم با القای جریان الکتریکی به استاتور سیم پیچ‎های موجود در کابین بارور خواهند شد و همین موضوع سبب می‎شود تا کابین به حرکت درآید. در این نوع آسانسورها خبری از وزنه تعادل، کابل فولادی و موتورخانه نمی‎باشد.

این نوع آسانسورها بسیار ایمن هستند اما از نظر قیمتی بسیار هزینه‎بر بوده و در صورتیکه تمایل به استفاده از این نوع آسانسورها را دارید باید هزینه زیادی را برای انجام این کار در نظر بگیرید. تعمیرات آسانسور شرق تهران با داشتن تجربه و تخصص در زمینه آسانسور می‎تواند علاوه‎بر رفع مشکلات مربوط به آسانسور در نصبو راه‎اندازی آنها نیز به شما مشورت‎های ارزنده‎ای را ارائه دهد.بیشترین نوع آسانسوری که در ایران اجرا و توسط افراد استفاده می‎شود نوع کششی می‎باشد که هم مقرون به صرفه بوده و هم امکان اجرا در ارتفاعت مختلف را دارا می‎باشد.منبع: شرکت آسانسور
 
آخرین ویرایش:
بالا