آیا میدانستید که یاهو میتوانست گوگل را با یک میلیون دلار بخرد!

sadeghi-m

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
آیا میدانستید که یاهو میتوانست گوگل را با یک میلیون دلار بخرد!



google-pic.jpg


وضعیت فعلی یاهو

به تازگی یاهو هسته‌ی اصلی کسب و کار خویش را در ازای دریافت ۴.۸ میلیارد دلار در اختیار ورایزون گذاشت، حال آنکه در آن سوی میدان گوگل که روزی رقیب این کمپانی بود، به یک غول بزرگ تبدیل شده است. در سال‌های اولیه ظهور کمپانی‌های فناوری، یاهو می توانست گوگل را با یک میلیون دلار در اختیار بگیرد، اما این مهم هرگز روی نداد تا داستان یاهو در هفته‌ی جاری تمام شده تلقی شود.

پیشنهاد گوگل به آلتا ویستا
لری پیج و سرگئی برین، بنیان گذاران شرکت گوگل بودند که به خاطر تامین پول تحصیلشان در دانشگاه استنفورد اقدام به فروش گوگل با مبلغ یک میلیون دلار کردند.



yahoo-3.jpg




مشتری اولی که آنها هدف قرار دادند شرکت آلتا ویستا بود.

آنها قرار ملاقاتی را با پاول فلاهرتی که یکی از طراحان شرکت آلتا ویستا بود تنظیم کردند و در مورد قابلیتویژه ی موتور جست و جویشان توضیح دادند اما این پیشنهاد از سوی این شرکت رد شد.



yahoo-2.jpg


پیشنهاد گوگل به یاهو
مشتری بعدی گوگل، یاهو بود که این مذاکره در سال 1998 صورت گرفت.

قابلیت ویژه ی گوگل، این بود که سریع کاربران را به نتیجه ی مورد نظرشان می رساند اما این بر خلاف هدف و سیاست گذاری های یاهو بود چون یاهو می خواست که کاربرانش زمان بیشتری را در وب سایتش صرف کنند. موتور جستجوی یاهو به گونه ای طراحی شده بود که علاوه بر هدایت کاربران به سمت جستجوی‌شان آن‌ها را برای مشاهده‌ی تبلیغات، خرید، بازی کردن، چک کردن ایمیل و صرف زمان و هزینه در یاهو نگه دارد. بنابراین یاهو هم پیشنهاد گوگل را رد کرد.

در سال 2002، یا هو احساس خطر کرد و برای خرید گوگل پیشنهادی 3میلیارد دلاری را ارائه کرد اما این بار نظر گوگل 5 میلیارد دلار بود. بدین ترتیب یا هو بار دیگر از خرید گوگل منصرف شد.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Ali
بالا