کم خوردن باعث جوان ماندن مغز می شود

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
mihansalamat.ir_up_images_wszmu70ezkvrpumufuap.jpg



 

عطیه سادات

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
پاسخ : کم خوردن باعث جوان ماندن مغز می شود

اکنون مشخص شد که creb۱ کنشهای مهم مغز مانند، حافظه، یادگیری، و مهار اضطراب را تنظیم مینماید .

این پژوهش، که در مجله پروسیدینگز اف دی نشنال اکادمی اف ساینسز آمریکا انتشار یافت، بر پایه مطالعهای بر روی موشها قرار دارد که در آن موشها حدود ۷۰ درصد از غذایی را که معمولا روزانه مصرف میکردند تغذیه میشدند. دانشمندان دریافتند تغذیه بر پایه رژیم غذایی با کالری محدود، پروتیینی به نام creb۱ را به کار میاندازد که مجموعهای از ژنهای مرتبط با طول عمر و عملکرد خوب مغز را به کنش وا میدارد.



«جیووامباتیستا پانی»، نویسنده اصلی مقاله و پژوهشگر موسسه پاتولوژی عمومی، دانشکده پزشکی دانشگاه کاتولیک سیکرد هارت در رم، اظهار داشت: «امید ما این است که راهی بیابیم تا creb۱ را، برای نمونه از طریق داروهای جدید، برای جوان نگاه داشتن مغز فعال سازیم بدون آنکه نیازی به یک رژیم غذایی سخت باشد.»

پژوهشگران پیشتر کشف کردهاند موشهایی که تحت رژیم غذایی هستند قابلیتهایشناختی و حافظه بهتری دارند، کمتر پرخاشگر بوده و متمایل به آن هستند که از ابتلا به بیماری آلزایمر دوری گزیده و یا آنرا به تاخیر اندازند. اما، آنها نمیدانستند چرا چنینن است. نویسندگان مقاله میگویند: «اکنون مشخص شد که creb۱ کنشهای مهم مغز مانند، حافظه، یادگیری، و مهار اضطراب را تنظیم مینماید و کنش آن با بالا رفتن سن کاهش یافته و یا از نظر فیزیولوژی در خطر میافتد.»
 
بالا