روش های یادگیری

شروع موضوع توسط xavi ‏11/01/2018 در انجمن پزشکی و سلامت

  1.  
    xavi

    xavi کاربر تازه وارد "منجی دوازدهمی"

    تاریخ عضویت:
    ‏25/08/2017
    ارسال ها:
    27
    تشکر شده:
    5
    تشکر کرده:
    0
    امتیاز:
    6
    شغل :
    web desinger
    محل سکونت:
    tabriz

    تحصیلات:
    دیپلم
    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    آقا پسر
    پیام کاربری:
    only god
    روش های یادگیری و روش های تقویت حافظه
    در مقاله قبلی از فرزندان و امتحانات نودی ، راههای یادگیری و ویتامین هایی برای تقویت حافظه توضیح داده شد. با ما همراه باشید تا در آخرین بخش از راهکارهای تقویت حافظه چند روش کاربردی برای یادگیری بهتر و روش های یادگیری را توضیح دهیم.
    جويدن كندر براي تقويت حافظه
    كندر به دفع بلغم كمك مي كند و بدن را از زوائد بلغمي پاك مي كند و به همين واسطه به شفافيت عقل كمك مي كند و در طب قديم بر اثر ضد فراموشي كندر تأكيد شده است.
    مداومت در ورزش
    [​IMG]


    روش های یادگیری

    ورزش موجب آرامش فكر و درك بهتر مطالب علمي و ازدياد هوش و حافظه است.
    در ورزش رعايت چند نكته بسيار مهم است:
    – انجام ورزش بلافاصله پس از برخاستن از خواب صحيح نيست. مدتي بايد بگذرد تا بدن آماده ي ورزش شود.
    – ابتدا با حركاتي آرام مثل نرمش و قدم زدن ملايم شروع كنيد و بعد آن را شديدتر كنيد تا وقتي كه بدن عرق كند. اين نشان سوخت و ساز كامل بدن است.
    – تنفس با بيني بصورت عميق در هنگام ورزش بهتر است.
    – بعد از ورزش ده دقيقه يا بيشتر روي زمين به صورت دو زانو بنشينيد.
    – هنگام ورزش معده نبايد پر باشد زيرا خود باعث بيماري مي شود.
    – بعد از ورزش در صورت تشنگي فقط جرعه اي آب يا دوغ نوشيده شود. آب را نبايد سر بكشيد.
    – قبل از ورزش خصوصاً شنا؛ خوردن يك يا دو عدد خرما مفيد است. اما ترشيجات و ميوه هاي سرد مثل آلبالو گيلاس و هلو نخوريد.


    – حمام بعد از ورزش بسيار مفيد است و خستگي عضلات را رفع و آلودگي عرق را بر طرف مي كند. حمام قبل از ورزش هم اثر بخشي ورزش را بيشتر مي كند.
    خوردن ماست و سبزي هاي غير محرك
    ماست كه براي بدن انسان و سلامتي عمومي آن و طول عمر بسيار مفيد است.
    سبزيهاي هم به علت ويتامين ها و مواد معدني عالي كه دارند از ضروري ترين خوراكي ها براي سلول هاي بدن و از جمله سلول هاي مغزاند. سبزيها داراي سلول هاي حياتي و سبزينه اند و به همين واسطه، روح حياتي خود را به بدن انسان وارد مي كنند و سر زندگي و نشاط را با خود به همراه مي آورند.
    اما سبزي هاي محرك كه استاد داروئيان از خوردن آن ها براي هوش و حافظه منع فرموده اند عبارتند از تره، پياز، پيازچه، نعناع، تره تيزك، ريحان، ترخون و مرزه كه داراي طعم تند و معطر مي باشند.
    خوردن ميوه هاي رسيده
    [​IMG]

    روش های یادگیری

    قند ميوه هاي رسيده يعني فروكتوز و گلوكز و سلولز غذاي مغز است و سلولز اين ميوه ها يعني فيبر آن ها موجب تخليه روده ها و حركت طبيعي گوارش مي شود و در نتيجه باعث شادابي و تقويت هوش و حافظه مي شود.
     
    ضحا از این پست تشکر کرده است.
  2.  
    ضحا

    ضحا کاربر ویژه "کاربر *ویژه*"

    تاریخ عضویت:
    ‏26/08/2012
    ارسال ها:
    6,516
    تشکر شده:
    23,778
    تشکر کرده:
    9,858
    امتیاز:
    128
    محل سکونت:
    مشهد

    نحوه آشنایی با انجمن:
    معرفی دوستان
    جنسیت:
    دختر خانم
    پیام کاربری:
    یا علی بن موسی الرضا عليه السلام
    ممنون از پست خوبتون مخصوصا در ایام امتحانات
    همه موارد خوب و کاربردی بود بجز ماست بعد از ورزش
    کلا ماست سرده مثل البالو و گیلاس که گفتید و بعد از ورزش و مخصوصا موقع درس خوندن ایجاد خواب آلودگی میکنه
    من امتحان کردم
     
موضوع های مشابه: روش های
انجمن عنوان تاریخ
پزشکی و سلامت روش های افزایش فروش ‏30/12/2017
پزشکی و سلامت روش هاي صحيح مطالعه ‏03/01/2018
پزشکی و سلامت عوارض سقط جنین با روش ساکشن ‏06/02/2017
پزشکی و سلامت راه های درمان ایدز ‏15/01/2018
پزشکی و سلامت خوردنی های مجاز و غیر مجاز در سه ماهه اول بارداری ‏13/02/2017

XenForo Add-ons by Brivium ™ © 2012-2013 Brivium LLC.