ترکیه

pinesite

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
تور ترکیه
ترکیه تنها کشوری در جهان است که در دو قاره مختلف اروپا و آسیا قرار گرفته است.

ترکیه در مسیر جاده ابریشم و موقعیت بسیار خاصی در دنیا قزار دارد که برای این کشور از دیرباز رونق اقتصادی و بازرگانی به ارمغان داشته است.

%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%81%DB%8C%D9%87.jpg



تاریخ ترکیه
پس از آن کوچ قبایل ترکمن مسلمان از شرق ایران به آسیای کوچک آغاز شد و این قبایل به تدریج دولتهای کوچک محلی در آنجا تشکیل دادند. یکی از مشهورترین این قبایل، قبیله «قایی» بود که در نزدیکی آنقره (آنکارا) سکونت داشتند. رهبر این قبیله به نام عثمان در سال ۶۷۸ هجری خورشیدی (۶۹۹قمری/۱۳۰۰میلادی) حکومتی تأسیس کرد که به نام خودش عثمانی خوانده شد. از آن پس تا حدود ۱۵۰ سال بعد حکومت عثمانی بیشتر آناتولی را به تصرف درآورد.

در سال‌های نخست سده نهم هجری قمری، بایزید ایلدرم (صاعقه) سلطان عثمانی، از تیمور شکست خورد و اسیر شد. تیمور افراد بسیاری را از ترکیه اسیر کرد تا به مناطق دیگر ببرد، ولی به درخواست خواجه علی صفوی آنان را رها کرد و بدین ترتیب این افراد ناحیه شیعه نشین بزرگی را در کشور عثمانی به وجود آوردند و بسیاری از آنان در زمان شاه اسماعیل یکم صفوی به ایران آمدند و جزئی از قزلباش‌ها شدند.

در سال ۸۳۲ ه‍. خ (۱۴۵۳میلادی)، سلطان محمد فاتح توانست به زندگی هزار ساله امپراتوری بیزانس (روم شرقی) پایان دهد. فتح درخشان او، تسخیر قسطنطنیه (کنستانتین) پایتخت بیزانس بود، که از آن پس استانبول (اسلامبول) نامیده شد. این فتح مبدأ قرون جدید در تاریخ اروپا شناخته شده‌است.

کسی که حکومت عثمانی را به امپراتوری تبدیل کرد، سلطان سلیم یکم ملقب به یاووز (مهیب) بود. وی در اوایل سده نهم هجری قمری به پادشاهی رسید. او در طول پادشاهی ۹ ساله خود شام، مصر، دیاربکر، غرب کردستان، عراق، حجاز (غرب عربستان)، و بخشهایی از بالکان (در جنوب شرق اروپا) را به تصرف درآورد و خود را خلیفه مسلمانان نامید. همچنین او کتاب‌های بسیاری را از مناطق متصرف شده بدست آورد، که اکنون زینت بخش کتابخانه‌های ترکیه‌است. سلطان سلیم یکم در سال ۸۹۳ ه‍.خ (۹۲۰ق. /۱۵۱۴م) شاه اسماعیل یکم را در جنگ چالدران شکست داد.

اوج قدرت عثمانی در زمان سلطان سلیمان یکم (قانونی/باشکوه) پسر سلطان سلیم رخ داد. او مناطق بیشتری را به تصرف درآورد و حتی به محاصره وین پرداخت. او در یکی از جنگ‌هایش با شاه تهماسب صفوی، تا سلطانیه نیز پیش آمد. پس از او امپراتوری عثمانی رو به انحطاط گذاشت.

شهرهای مهم ترکیه
آنکارا
آنکارا پایتخت و پس از استانبول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه است. این شهر هم‌چنین مرکز سیاسی استان آنکارا است.

%D8%A2%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A7.jpg


استانبول
استانبول یا قسطنطنیه بزرگ‌ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی آن است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را ازیکدیگر جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج در این شهر واقع است.

این کلان‌شهر به عنوان پایتخت فرهنگ اروپا در سال ۲۰۱۰ انتخاب شده‌است. همچنین از لحاظ تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان به‌شمار می‌رود.

لازم به ذکر است که تورهای بسیاری برای استانبول از ایران برقرار است

%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86%D8%A8%D9%88%D9%84.jpg


ازمیر
ازمیر یکی از شهرهای ترکیه است. ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول و آنکارا از لحاظ بزرگی و دارای موقعیت ممتاز به عنوان شهری تجاری، صنعتی و بندری. جمعیت آن طبق آخرین سرشماری در سال ۲۰۰۸ میلادی ۳٫۷۳۹٫۳۵۳ نفر می‌باشد. این شهر در ساحل دریای اژه قرار دارد. همه ساله ازمیر میزبان تعداد زیادی نمایشگاه و کنگره‌های مختلف صنعتی، تجاری و علمی است. دانشگاه‌های معتبری در این شهر وجود دارد که از جمله بارزترین آنها می‌توان به دانشگاه اژه و دانشگاه دوکوز ایلول اشاره نمود که رشته‌های فنی و مهندسی در آن تدریس می‌شود. ازمیر یکی از جاذبه‌های توریستی ترکیه نیز به حساب می‌آید. سراسر جنوب ازمیر دارای سواحل زیبای ماسه‌ای، آثار تاریخی متعدد از دوره‌های پیشین همانند شهر تاریخی افس یکی از بزرگترین و زیباترین شهرهای باستانی در دنیا و آبهای معدنی در سواحل چشمه، شهر باستانی ترووا و … همه ساله تعداد کثیری توریست علاقه‌مند به دریا و آثار تاریخی را به خود جلب می‌نماید. کلمه ازمیر در گویش قدیمی لین Smurne و زبان آتنی قدیم Smyrna نوشته می‌شد. اکنون نیز یونانیها این شهر را بنام Simirni می‌شناسند.

%D8%A7%D8%B2%D9%85%DB%8C%D8%B1.jpg


آنتالیا
آنتالیا نام مرکز استان آنتالیا و از شهرهای مهم و توریستی کشور ترکیه است. این شهر که به عنوان مرکز گردشگری و تفریحی در ترکیه محسوب می‌گردد دارای جاذبه‌های فراوان می‌باشد. در این شهر بلوارهای زیبا با درختان نخل و لنگرگاه‌ها خود نمائی می‌کند. در این شهر و در بخش قدیمی و تماشائی آن منطقه قلعه‌ایچی (درون قلعه) قرار دارد. بافت خاص منطقه که شامل خیابانهای کم عرض و پیچ در پیچ بوده به همراه خانه‌های قدیمی که توسط دیوارهای قدیمی محصور شده، بسیار جلب توجه می‌کند.

%D8%A2%D9%86%D8%AA%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7.jpg


سفر به ترکیه
به علت همسایگی ایران و ترکیه باهم و همچنین داشتن مرز خشکی مشترک شما می توانید با وسایل مختلف به ترکیه سفر کرده ویا تور ترکیه را با وسایل مختلف تجربه کنید.

شما می توانید با هواپیما و ماشین و اتوبوس و همچنین قطار از ایران به ترکیه سفر داشته و از مناظر زیبای این کشور بازدید به عمل آورید.

هزینه و قیمت سفر به ترکیه و تور ترکیه

این موضوع کاملا بستگی به نحوه سفر شما و مبدا سفر شما از ایران را دارد و عموما ترکیه کشور گرانی نیست و شما با هر بوجه ای می توانید به آنجا مسافرت نمایید

%D8%B3%D9%84%D8%B7%D8%A7%D9%86%20%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF.jpg

منبع : سرزمین تور
 
بالا