چند نکته درباره خواص کفیر

  • نویسنده موضوع h.rmz
  • تاریخ شروع

h.rmz

کاربر تازه وارد
"منجی دوازدهمی"
کفیر یک ابر نوشیدنی طبیعی می باشد که مصرف مداوم آن باعث سلامتی بیشتر و افزایش طول عمر شما خواهد شد

اگر مراقب سلامتی خود هستید، توصیه می کنیم هر شب یک لیوان دوغ کفیر بنوشید. در سالهای قبل از ۱۳۸۰ افراد کمی با فواید چای سبز آشنا بودند، چایی که هزاران سال است در چین به عنوان چای سلامتی مصرف می گردد، ولی حالا چای سبز وارد زنجیره مصرف بسیاری از ایرانیانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند شده است.
کفیر نیز از بیش از ۱۰۰۰ سال پیش به عنوان یک محصول خوراکی شفابخش نزد مردم قفقاز شناخته شده می باشد. اما نام کفیر چند سالی بیشتر نیست در میان مردم ایران شناخته شده و البته با توجه به خواص بیشماری ک دارد، هنوز جایگاه اصلی خود را در زنجیره غذایی ایرانیان پیدا نکرده است.

بهترین کفیر، کفیری است که خود شما در منزل و با قارچ زنده کفیر تولید نمائید. با خواندن طرز تهیه کفیر متوجه تفاوت فاحش کفیر واقعی با دوغ کفیر صنعتی خواهید شد.

پس وقتی صحبت از خواص کفیر می شود منظور ما کفیری است که به طور طبیعی از تخمیر شیر به وسیله قارچ های زنده کفیر توسط خود شما تهیه شده است، که اصطلاحا به آن کفیر خانگی یا کفیر طبیعی می گویند.

قارچ کفیر نیز یک موجود زنده می باشد که با تخمیر انواع شیر یک سوپر پروبیوتیک طبیعی را برای ما فراهم می آورد که در بین تمامی خوردنی های روی زمین مقام اول خوردنی های پروبیوتیک را دارد. پروبیوتیک مجموعه ای از باکتری های مفید زنده هستند که باعث هضم غذا، پاکسازی روده از مواد مضر و تولید انواع ویتامین و آنتی بیوتیک های طبیعی در دستگاه گوارشی ما می شوند.

همه ما می دانیم که منشاء بسیاری ازبیماری ها و عدم سلامتی انسان به موادی که می خوریم و طرز کار دستگاه گوارش مرتبط می باشد، اینجاست که خوردن مداوم کفیر به عنوان یک ابر پروبیوتیک طبیعی با داشتن بیش از ۷ بیلیون تک سلولی و باکتری مفید در هر لیوان باعث افزایش سلامتی و طول عمر ما می شود.

لطفا توجه داشته باشید که کفیر یک قرص یا داروی شیمیائی نیست، تاثیرات مثبت کفیر در بدن، مانند هر ماده طبیعی دیگر، هنگام استفاده مداوم آن نمایان خواهد شد. برای حداقل یک ماه، هر شب یک لیوان کفیر بنوشید، تا تاثیر آن را در سلامتی به خصوص درپوست و موی خود کاملا لمس نمائید.

علاوه بر باکتری های مفید، کفیر مملو از ریز مغذی های بسیار حیاتی برای تک تک سلول های بدن ما می باشد که در کمتر مواد غذائی وجود دارد. موادی مانند:

بیوتین ویتامین K2 ویتامین های گروه B IgE آنتی باکتریال ها و ضد قارچ های طبیعی مانند Lactic Acid dextrorotatory انواع آمینو اسید های کمیاب و مواد مفید دیگری که تاثیر شگرفی در ایجاد سلامتی و افزایش طول عمر خواهند داشت.
 
بالا