تور لحظه آخری حقیقت دارد یا خیر؟!

zahra90

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
تورهای لحظه آخری در چند سال اخیر با استقبال بسیار خوبی از جانب گردشگران روبرو شده است. که این امر البته با حاشیه ای زیادی نیز همراه بوده و اعتراض بسیاری از آزانس های چارتر کننده پرواز و گارانتی کننده هتل به خصوص برای تورهای داخلی مانند تور کیش و مشهد روبرو بوده است! چراکه بسیاری از گردشگران منتظر میمانند تا در لحظه اخر به مقصد مورد نظر خود سفر کنند که این مسئله با توجه به کاهش نرخ محسوس پرواز و هتل بعضا با ضرر و زیان سنگین برای آژانس های مادر و چارتر کننده همراه بوده است!
تور لحظه آخری دارای شرایط خاصی می باشد که ما در ادامه به تشریح این شرایط می پردازیم:

1- تور لحظه آخری عموما در مورد پروازهای چارتر صدق می کند و در مسیر های که پرواز به صورت سیستمی عرضه میشود کاهش نرخ محسوس نیست! به عنوام مثال تور لحظه آخری کیش با توجه چارتر بودن اکثر پرواز ها با کاهش نرخ زیاد همراه است اما در مورد قشم که پروازها بیشتر سیستمی است صدق نمی کند.

2- تور لحظه آخری عموما مربوط به هتل هایی است که گارانتی آژانس های مسافرتی است و برای هتل هایی که نرخ آزاد عرضه می شود صدق نمی کند.

3- تور لحظه آخری عموما برای مسیرهایی صدق میکند که نیاز به اخذ ویزا نباشد مانند تورهای داخلی و کشورهایی مانند ترکیه و مالزی و.....

4- تور لحظه آخری عموما برای برخی ماه های خاص مانند محرم و رمضان با کاهش نرخ همراه است و ارزان می باشد. مثلا تور ارزان کیش معمولا برای ماه رمضان ، محرم و فصل امتحانات و ایام اول هفته با کاهش نرخ همراه است اما به عنوان مثال درایام نوروز و و ایام آخر هفته تور لحظه آخری کیش بعضا با افزایش نرخ همراه بوده و توصیه میشود منتظر نمانند تا در لحظه آخر تور را خرید نمایند!

منبع: انجمن پرشین پت
 
بالا