راهنمای تنظیم دوچرخه ثابت

  • نویسنده موضوع fdiba
  • تاریخ شروع

fdiba

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
اگر دوچرخه ثابت را برای استفاده در خانه خریداری می*کنید، بهتر است فضایی را برای آن در نظر بگیرید که جای کافی برای سوار و پیاده شدن داشته باشید؛ همچنین بسیار مهم است که چگونه روی دوچرخه می*نشینید و باید به*صورتی قرار داده شوند که تمام قسمت*های متحرک آن* به*طور ایمن قابلیت حرکت داشته باشد.
%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%86%D8%B8%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D9%88%DA%86%D8%B1%D8%AE%D9%87-%D8%AB%D8%A7%D8%A8%D8%AA.jpg

زین دوچرخه ثابت: زین باید به*طور کامل موازی با زمین قرار گیرد. اگر جهت آن به*سمت بالا باشد، به کشاله ران فشار وارد می*کند و اگر به*سمت پایین باشد، فشار زیادی روی بازو و شانه*ها وارد خواهد شد.
ارتفاع زین دوچرخه ثابت: برای تنظیم درست زین باید ارتفاع آن را طوری تنظیم کنید که وقتی روی صندلی می*نشینید، زانوهایتان مقداری خم شده باشند. نکته دیگر اینکه هنگام پدال زدن، نباید مفاصل لگن حرکت*های ضربه*ای شدید داشته باشد؛ زیرا موجب درد یا بی*حسی خواهد شد.
دسته دوچرخه ثابت: در دوچرخه*های ثابت، تنظیم دسته دوچرخه اهمیت دارد و باید به*سمت جلو قرار گرفته شود. اگر دسته* دوچرخه بیش از حد بالا باشد، به نشیمن*گاه فشار زیادی وارد می*شود. دسته*های پایین نیز خستگی بازوها، شانه و کمردرد را به*همراه خواهد داشت.بسیار قابل توجه است که شاید استفاده از دوچرخه و انجام تنظیمات اضافی مستلزم چند روز یا چند هفته زمان باشد تا به موقعیت ایده*آلتان برای ورزش با دوچرخه ثابت برسید، بنابراین صبور باشید. یکی از رایج*ترین دلایل رها کردن افراد در دوچرخه*سواری با دوچرخه ثابت، احساس ناراحتی و کلافگی است. تنظیم و استفاده مناسب از دوچرخه ثابت امکان انجام ورزشی راحت و لذت*بخش را مهیا می*سازد.منبع:دوچرخه ثابت
 
آخرین ویرایش:
بالا