پیام مخفی ذهن چیست(قسمت اول)

irannamad

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
  • درک خواندن : آیا میدانید 91% هندوانه آب و 6% باقی آن قند است؟ آیا میدایند یک قمست از ذهن انسان علاقه دارد که فسفر مصرف نکند؟
آیا میدانید 91% هندوانه آب و 6% باقی آن قند است؟ 3% داخل ذهن شما ماند.
آیا میدایند یک قمست از ذهن انسان علاقه دارد که فسفر مصرف نکند؟

این دقیقا همان ترفندی است که بر ذهن ما پیاده میکنند. بار ها و بار ها در نوشته ها به ضمیر خود آگاه و ناخود آگاه اشاره شده و دشمن تمام استفاده و بهره را در خلاف عقاید ما میبرد. این ترفند در انیمیشن های کودکان و فیلم ها سینمایی مورد استفاده قرار میگیرد. از نمونه های ضد عقاید تشیع میتوان به فیلم جدایی نادر از سیمین نام برد. عقاید فرد مسلمان خیلی ظریف باید در حصاری حفظ شود در غیر این صورت فرد غرب زده و غرب گرا میشود.

اما خوشبختانه این طور به نظر میرسد که نویسندگان ایرانی به این فکر افتاده اند که از این موضوع استفاده کنند. در فیلم میکائیل دیدیم شخصیت اصلی این فیلم به ستوان (مجید واشقانی) میگوید تا 12 بشمارد تا کودک را نجات دهند و فرار کنند، که همین اتفاق میفتد در اینجا عدد 12 به عنوان عدد ناجی و فرار از دشمنان معرفی شده است در ضمیر ناخود آگاه مخاطب امام زمان عج ناجی معرفی میشود. البته این مورد نباید گفته میشد.

  • تصاویر : ذهن انسان علاقه دارد تصاویر را آنگونه که دوست دارد ببیند. به تصویر زیر دقت کنید:


همه شما فکر میکنید این شخص بازیگر معروف هالیوود آنجلیا هست اما این تصویر تلفیقی از آنجلینا جولی و هال بری است.

  • موسیقی : در اینجا یک بحث مفصل پیش می آید آیا در موسیقی هم پیام مخفی وجود دارد؟ بله RiverSing یا برگردان موسیقی دقیقا به همین موضوع میپردازد.خیلی خلاصه در RiverSing شعر و الفاظی مورد استفاده قرار میگرد که برگردان آن (یعنی برعکس گوش دادن به آن) جمله یا کلمه ای ضد اسلامی یا پیامی مخفی نهفته میشود.
ویکی پدیا :
نهان‌سازی در برگردان یا وارون‌نگاری صوتی (به انگلیسی: Backmasking) روشی‌است برای ضبط صدا که در آن نوا یا پیامی صوتی، به صورت وارونه بر روی نوار آهنگی دیگر ضبط شده و مستتر می‌شود. وارون‌نگاری کاربردی دانسته و تعمدی است و برخی افراد بر این باورند که می‌توان پیغامی را بدین وسیله به شنونده، بدون اینکه از آن آگاه باشد و بدون اینکه خود بخواهد منتقل نمود.
نخستین بار بیتلز با بهره‌جویی از برگردان آواز و موسیقی‌شان در ضبط آلبوم روُلور (۱۹۶۶)، وارون‌نگاری را به مردم شناساندند.از آن زمان هنرمندان موسیقی از این شگرد برای جلوه‌های مختلف هنری، فکاهی و هزلی در آثارشان — چه به صورت آنالوگ و چه دیجیتال — استفاده کرده‌اند. این روش همچنین برای سانسور واژه‌ها یا عبارت‌های نامناسب و پدیدآوردن یک نسخهٔ پاکسازی‌شده از ترانه، نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وارون‌نگاری در آمریکا از دههٔ ۱۹۸۰ زمانی که نهادهای مذهبی به‌کارگیری‌اش را توسط گروه‌های برجستهٔ موسیقی در راستای اندیشه‌های اهریمنی دانستند، منشأ کشمکش‌هایی گردید که تظاهرات صفحه‌سوزان و وضع قانون ضد نهان‌سازی در برگردان توسط قانون گذاران ایالتی و فدرال امریکا را در پی داشت. اینکه نهان‌سازی در برگردان می‌تواند به‌صورت زیر آستانه‌ای بر شنوندگان تأثیر کند یا خیر، پرسشی است که هنوز مورد چالش است.

برگردان موسیقی در بسیاری از موسیقی های ایرانی مورد استفاده قرار گرفته که یکی از آن خوانندگان شهرت بسیار زیادی دارد و به تازگی تیتراژ یکی از برنامه های صدا و سیما را خوانده اما به دلیل مطمئن نبودن از اینکه وی از روی عمد این لفظ را به کار برده است یا خیر نامی از ایشان برده نخواهد شد تا به شهرت وی لطمه وارد نشود. قابل توجه،فعلا در نمونه کار های وی همین یک مورد یافت شده در غیر این صورت به کاربران عزیز معرفی خواهد شد.با یک جستجو ساده میتوان کلیپ های جالبی در این مورد یافت.

امیر مومنان علی (ع):

خداوند خَلْق عالَم را بر سه گونه آفريد: فرشتگان و حيوانات و انسان. فرشتگان عقل دارند بدون شهوت و غضب؛ حيوانات مجموعي از شهوت و غضبند و عقل ندارند؛ امّا انسان مجموعه اي است از هر دو، تا كدامين غالب آيد. اگر عقل او بر شهوتش غالب شود، از فرشتگان برتر است و اگر شهوتش بر عقلش چيره گردد، از حيوانات پست تر ميشود.



منبع: ایران نماد،پایگاه مبارزه با هجمات فرهنگی
http://irannamad.ir
 
بالا