مدعیان دروغین مهدویت(از صدر اسلام تا زمان معاصر)

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
۹۷. ادعای جمجمه بینی!

2-16.png


در مجله همشهری جوان شماره ۱۳۱ داستان دردمندانه ای از یک مدعی کلاه بردار نقل شده است: یک مدعی دروغین ارتباط با امام زمان که با ادعای جمجمه بینی دست به کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون تومانی در اصفهان زد توسط ماموران دستگیر شد. مردان و زنان در خانه ای مجلل در اصفهان منتظر ورود مردی بودند که می توانست به آنها بگوید تاکنون چه گناه بزرگی انجام داده اند و جمجمه شان به کدام حیوان شبیه است تا با ارتباطات خاص خود برای آنها طلب آمرزش کند.

مردی با لباس سفید و چهره آرایش شده ای که زیر نور لامپ ها، نورانی به نظر می رسد وارد می شود و از ارتباطاتش با امام زمان و بزرگان دینی می گوید وقتی مقابل هر یک از افراد قرار می گیرد آنها را شبیه به یک حیوان می خواند مردم از شنیدن اینکه این مرد تصاویر آنها را به شکل حیواناتی مثل گرگ و خوک و میمون و … می بیند وحشت زده شده اند برای اینکه گناهانشان آمرزیده شود و به شکل انسان در قیامت حاضر شوند حاضر به پرداخت مبالغی هنگفت می شوند حتی زنان و دختران جوان طلاهای خود را در اختیار این مرد قرار می دهند تا او وساطت آنها را بکند!

این همه در حالی است در اسلام سفارش شده است که گنهکار در پیشگاه خدا – و نه بنده او – اعتراف به گناه کند تا بخشیده شود. امیرالمومنین علی (علیه السّلام) در پیشگاه حق سبحانه می گوید: «همانا من اعتراف به گناه را نزد تو، وسیله خود ساخته ام تا مرا بپذیری» و نیز امام باقر علیه‌السلام می‌فرمایند: «به خدا سوگند از گناه نمی‌ رهد، مگر کسی که به آن اعتراف دارد» (گزیده‌ی میزان الحکمه، ج۱، ص۱۷۱)

 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
۹۸. ادعای علی اکبر تهرانی

2-17.png


علی اکبر تهرانی مدعی دیگر در عصر ماست که بر اساس آنچه در فضای مجازی وجود دارد دارای ادعاهای متعددی است. نامبرده به همراه نوه اش زهرا تهرانی در مورخ ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ دستگیر شدند.گروه روشنگری انحرافات در وبسایت خود(http://groshangari.ir)به صورت پراکنده برخی از مدعیات نامبرده و نوه اش را – که بعضا همراه با کلیب تصویری آنها ارائه شده است – مطرح نموده است که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می شود:

  1. خواب محوری را می توان از ریشه ای ترین انحرافات این دو نفر به شمار آورد. محصول این خواب محوری این است که نامبرده در میان مریدان خود ملقب به القابی چون: فخرالانبیاء، معصوم پانزدهم، کلیددار بهشت و جهنم، احیاگر قرآن، حجت آخرالزمان، دفع کننده بلایا و دهها لقب دیگر گردیده است.
  2. علی اکبر تهرانی مدعی است که هرکس ۶ ماه به این هیئت (جلسه هفتگی نامبرده) بیاید فقیه و عارف می شود و در کلیپی که در سایت پیش گفته وجود دارد، وی با وقاحت تمام بیان می کند که هرکس یکسال در جلسه او حضور پیدا کند، نه تنها فقیه و عارف، بلکه به اندازه ۵ تا آیت الله … (نام یکی از مراجع عظام را می برد) خواهد شد.
  3. وی مخالفین خود را زنازاده و احمق و … خطاب می نماید.
  4. زهرا تهرانی نزول باران را در کشور و تهران به برکت خود و پدربزرگش می داند.
 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
۹۹. ادعای علی یعقوبی

2-18.png


علی یعقوبی، متولد: ۱۳۴۴ در تهران است. وی دانشجوی اخراجی رشته پزشکی است و پدر وی در سال ۱۳۶۱ توسط منافقین به شهادت رسیده است. حضور وی به عنوان یک قطب معنوی مربوط به اواخر دهه هفتاد است. نامبرده با برگزاری جلسات سخنرانی برای دانشجویان، بسیجیان، و هیئتیان، و عموم مردم رفته رفته افرادی را به دور خود جمع نموده و مباحث خود را حول موضوعاتی چون: توحید، ولایت و عوامل غیبت و … ارائه کرد.

این جریان در دهه هشتاد و به ویژه اواخر آن قوت بیشتری پیدا کرد، ولی پس از آن رو به افول نهاد، البته هنوز هم عده ای سعی در زنده نگه داشتن این جریان انحرافی داشته و در برخی شهرها به تبلیغ آموزه های وی می پردازند.

در میان صحبتهای علی یعقوبی ادعاهای فراوانی وجود دارد از جمله وی معتقد است که ما برای مقابله با قدرتهای بزرگ باید از نعمت های معنوی و قوای غیر مادی برخوردار شویم و منشأ این نعمات نیز وجود مبارک حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه است. با این همه معتقد است امکان بهره مندی عمومی از امام زمان وجود ندارد و باب این بهرمندی بسته است مگر برای دو نفر یکی حضرت خضر علیه السلام و دیگری خودش یعنی «علی یعقوبی»! همچنین مدعی است که توان دیدن ملکوت را دارد و خود را مایه شادمانی شیعه و ترس دشمنان شیعه می داند و می گوید: «شیعه بداند که جامعه تهی نیست و شاد بشود و دشمن بداند که جامعه تهی نیست و بترسد.»

 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
۱۰۰. سخن آخر

2-22.png


بازار داغ مدعیان مهدویت را تا حدودی به نظاره نشستیم. چه بسیارند دین فروشان بی ایمان که به بهای ناچیز بهره مندی از دنیا مسیر سعادت را بر دیگران مسدود می نمایند و چه فزونند مومنین ساده لوح که فریب مکر این جماعت را می خورند و به سادگی به بازار گرمی آنها روی می آورند. امید است که به منت خدای عزوجل و عنایت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف نویسنده و خوانندگان محترمِ سلسله مباحث «مدعیان دروغین» در حلقه هیچ یک از دو دسته مذکور قرار نگیریم.

آری آن یار پرده نشین که عمری شیعه به انتظار او نشسته است خود در آخرین توقیع مبارکش به آخرین نائب خاص پر کرامتش می نویسد: «پس از وفاتت به هیچ کس برای احراز جایگاهت وصیت نکن زیرا غیبت کبری واقع شده است [و زین پس نائب خاصی وجود ندارد] … به زودی کسانی از شیعیان من ادعای مشاهده من [و نیابت و سفارت از من] می نمایند، آگاه باشید که هر آنکس که قبل از خروج سفیانی و شنیدن صیحه آسمانی چنین ادعائی نماید دروغگو و افترا زننده است.» (کمال الدین، ج ۲، ص ۵۱۶) بدون شک حضرت این روز را می دیده اند و از کثرت جماعت مدعیان خبر داشته اند و به همین روی شیعیان خود را از پذیرش ادعای ایشان بر حذر داشته اند. امید است این توصیه حضرت را جدی بگیریم و در دام فریب این شیادان مدعی – که بنابر برخی گزارش ها امروز تنها بیش از سی هزار نفر از آنان در زندان به سر می برند! (مدعیان دروغین، ص ۲۸۳) – نیفتیم.

و آخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین

 

ناجی دلها

معاون مدیریت
پرسنل مدیریت
"معاونت مدیران"
احادیث تصویری مدعیان دروغین مهدویت

425724562_61305-1024x723.jpg
 
بالا