شومینه در دکوراسیون داخلی

ساخت بازار

کاربر جدید
"منجی دوازدهمی"
شومینه (Fireplace)، ساختاری معماری برای نگه‌داشتن آتش است که به منظور گرمادهی، و بخصوص در گذشته به‌ منظور پخت‌وپز به کار می‌رفته است. آتش در مجمر یا آتش‌دان قرار می‌گیرد؛ گازها و ذرات ناشی از آتش، از طریق دودکش یا لوله‌هایی خارج می‌شوند. شومینه‌ها از امکانات مرکزی خانگی هستند، چراکه شعله‌ها و صدای ترق‌وتروق‌شان آرام‌بخش است، حتی هنگامی که بدان‌ها برای گرما یا پخت‌وپز نیاز نباشد. طاقچهٔ بالای شومینه‌ها کانون توجه دکوراسیون داخلی است.
ساختار شومینه :

معمولاً شومینه دارای منقل و کوره است . این منقل با توجه به سوخت هیزمی یا گازی شومینه متفاوت است . معمولاً‌ در ورودی کوره وسیله ای به نام دمپر اضافه می کنند که باعث می شود گرمای زیادی از فضا خارج نشود و این فلز در فصل هایی از سال که از شومینه استفاده نمی شود . بوسیله زنجیری ، مسیر دودکش را می بندد تا از انتقال باد به این قسمت جلوگیری شود .

چنانچه شومینه گازی باشد رعایت مسائل ایمنی در مورد شیر گاز و مخصوصاً‌ ترموکوپل که در هنگام وزش جریان خاصی مثل باد و خاموش شدن شعله ها ، جریان گاز را متوقف می کند اهمیت فراوان دارد .

در تزئین و کاربرد شومینه مصالح مختلفی از جمله سنگ ، سرامیک ، آجر ، کاشی ، گچ ، سیمان سفید و فلزات رنگی مخصوصاً برنز بکار می روند . امروزه با استفاده از ورقه های آهن ، شومینه های زیبایی ساخته می شود .

محل قرار گیری شومینه :

شومینه معمولاً‌ در گوشه اتاق وسط دیوار و یا بین درو دیوار قرار می گیرد به طوریکه شومینه ها دو طرفه هستند و یا در وسط یک فضا قرار می گیرند .

كانال تلگرام: https://telegram.me/sakhtbazar


اينستاگرام ساخت بازار: https://www.instagram.com/sakhtbazar/?hl=en


ساخت بازار مرجع اطلاعات تخصصي مصالح و خدمات ساختمانwww.sakhtbazar.com

Sakhtbazar.com

ادامه در : http://sakhtbazar.com/?type=modules&module=Articles&cat=decoration%20and%20show&article=1458118743
 
آخرین ویرایش:
بالا