حذف کردن اکانت Google + آموزش

قبیله منتظر

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
شما می توانید در این گزارش با ترفندهای جالب حساب کاربری گوگل خود را حذف کنید.
به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ، برای بسیاری از ما، اکانت Googleمان به اندازه‌ی شناسنامه یا کارت‌ملی‌مان اهمیت دارد. از خدمات ایمیل و فضای ابری
(Gmail, Drive) تا گذران اوقات فراغت‌مان (You Tube, Google+) و حتی استفاده از گوشی‌های هوشمند اندرویدی‌مان، همه و همه نیازمند استفاده از اکانت گوگل است.
4538986_935.jpg

اما ممکن است به هر دلیل بخواهیم اکانت‌مان (یا یکی از اکانت‌هایمان) را حذف کنیم.
قبل از حذف اکانت گوگل حتما یه سری نکات را در نظر داشته باشید
اگر می‌خواهید اکانت Google خودتان را حذف کنید، در نظر داشته باشید که حجم بسیار زیادی از اطلاعات را از دست خواهید داد. اطلاعاتی نظیر:
• اطلاعات مربوط به کلیه‌ی خدمات Google، مثل اطلاعاتی که در Gmail، Calendar، Drive یا Keep خود نگهداری می‌کنید.
• تمام اکانت‌هایی که در سایت‌های مربوط به Google درست کرده‌اید و تمام چیزهایی که در این سایت‌ها خریداری کرده‌اید؛ مثل You Tube، Google Play Movies، Google Books یا Google Music.
• اطلاعاتی که در مرورگر Chrome ذخیره کرده‌اید.
• Contactها و سایر اطلاعات ثبت‌شده در گوشی‌های اندرویدی و Backup های آن.
• از همه مهم‌تر این‌که نام کاربری خود را در Google برای همیشه از دست خواهید داد. چرا که Google نه به شما و نه به هیچ‌کس دیگر اجازه نمی‌دهد که از آن نام کاربری مجددا استفاده کند.
4541385_435.jpg

با توجه به تمام این اتفاقاتی که با رفتن از گوگل سرتان می‌آید، بد نیست قبل از آن که به سمت حذف اکانت بروید این کارها را انجام بدهید:
• اطلاعاتتان را منتقل کنید:
اگر مدتی از اکانت گوگل‌تان استفاده کرده‌اید، احتمالا اطلاعات زیادی در آن ذخیره شده است. بنابراین بد نیست از اطلاعات خود نسخه‌ی پشتیبانی تهیه کنید. برای این کار وارد اکانت گوگل خود بشوید و در بخش Personal info & privacy، گزینه‌ی Control your content را انتخاب کنید. در این صفحه گزینه‌ی Create archive را انتخاب کرده و سرویس‌هایی از Google را که می‌خواهید از آن پشتیبان بگیرید، انتخاب کنید.
• حساب‌های کاربری‌تان را چک کنید:
ممکن است برای عضویت یا ورود به بعضی از سایت‌ها، از اکانت Googleتان استفاده کرده باشید. در این‌صورت قبل از حذف اکانت باید حساب کاربری‌تان در آن سایت‌ها را تغییر بدهید.
اموزش پاک کردن اکانت گوگل :
• به صفحه‌ی تنظیمات حساب کاربری خود بروید و در زبانه‌ی Account Preferences، گزینه‌ی Delete your account or services را انتخاب کنید.
• حالا گزینه‌ی Delete Google account and data را انتخاب کنید.
• اینجا هم به شما امکانی برای تهیه‌ی نسخه‌ی پشتیبان ارائه می‌شود؛ البته همراه با فهرست بلندبالایی از تمام چیزهایی که با حذف کردن حساب کاربری‌تان از دست می‌دهید.
• از این‌جا به بعد، Google چندباری از شما می‌پرسد که از کارتان مطمئن هستید یا نه. در پایان هم باید یک‌بار دیگر گزینه‌ی Delete Account را انتخاب کنید تا خداحافظی‌تان با Google کامل بشود.
4538987_867.jpg

حذف کردن یک سرویس خاص
اگر می‌خواهید فقط یک سرویس را از حساب کاربری خود حذف کنید، کافی است همان مسیر را طی کنید، اما به جای گزینه‌ی Delete Google account and data، از دستور Delete products استفاده کنید.

انتهای پیام
 
بالا