^^^^^تاثیر موسیقی بر ضربان قلب^^^^^

  • نویسنده موضوع kyana
  • تاریخ شروع

kyana

کاربر ویژه
"بازنشسته"


خیلی جالب است که بدانید ریتم موسیقی و یا بطور کلی موزیک، روی ضربان قلب تاثیر می گذارد. ریتم های تندتر، ضربان قلب را بالا و ریتم های آرام، ضربان قلب را پایین می آورد.


درست است که موسیقی اغلب بخش بزرگی از زندگی ما را تشکیل می دهد و خاصیت نشاط بخشی دارد اما هنوز نمی دانیم که چطور می تواند در بهبود سلامت قلب هم موثر باشد. جالب است بدانید ذهن و بدن هر دو موسیقی را فورا تشخیص می دهند. زمانی که به موسیقی گوش می دهیم، ضربان قلب در مقایسه با مواقع سکوت افزایش می یابد. این افزایش ضربان البته به ریتم موسیقی بستگی دارد.

این در حالی است سیستم عصبی سمپاتیک میزان ضربان قلب را با ترشح آدرنالین افزایش داده و سیستم عصبی پاراسمپاتیک این ضربان را کند کرده و به استراحت قلب کمک می کند. افراد مبتلا به بیماری های قلبی معمولا سطوح بالاتری از اضطراب را تجربه می کنند ریتم غیر طبیعی قلب علامت اولیه این اضطراب است.

این در حالی است که بیماران در هنگام گوش دادن به موسیقی کاهش تپش قلب و فشار خون را تجربه می کنند. موسیقی با کند کردن تنفس و اجازه به تنفس عمیق تر، نقش مهمی در کاهش فشار خون دارد.

موسیقی به تسکین درد هم کمک می کند. یعنی حتی در روش های دردناک مانند عمل جراحی قلب باز نیز موسیقی می تواند ترشح طبیعی اکسی توسین را افزایش دهند و به تسکین درد کمک می کند. کاری که داروها و مخدرهای ضد درد نیز انجام می دهند.

در این میان افسردگی نیز به موسیقی درمانی پاسخ می دهد. این در حالی است که مبتلایان به افسردگی دو برابر بیش از دیگران در معر ض خطر نارسایی قلب، فیبریلاسیون دهلیزی، سکته مغزی و یا حمله قلبی هستند. موسیقی اثر نشاط بخش دارد و کاملا به سود بیماران مبتلا به افسردگی است.

میگنا

 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
درسته خیلی وقتها میشه با یک موسیقی ملایم خستگی را از تن بدر کرد یا با یک موسیقی تند افکار و ذهن مغشوش را تسکین داد
 
بالا