--- برترین گلزنان ادوار تاریخ فوتبال دنیا ---

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
بیشتر فوتبال دوستان فکر می کنند که ادسون آرانتس دوناسیمنتو ملقب به پله با ۱۲۸۴گل آقای گل تاریخ فوتبال جهان بوده و حتی خود وی نیز به مخاطبان این القا کرده، اما بد نیست بدانیم جوزف بیکان یک مهاجم دورگه اتریشی- مجارستانی که برای تیم ملی چکسلاواکی سابق به میدان رفته و اسطوره اسلاویاپراگ بوده به برترین گلزنی تاریخ فوتبال جهان است.

7 گلزن برتر جهان به صورت زیر است:


1- جوزف بیکان متولد ۲۵ سپتامبر ۱۹۱۳ در مرز اتریش با مجارستان که در سن ۸۸ سالگی و ۱۲ دسامبر ۲۰۰۱ از دنیا رفت در طی سالهای ۱۹۳۱ تا ۱۹۵۶ در ۹۱۸ بازی ملی، باشگاهی و دوستانه آمار باور نکردنی ۱۴۶۸ گل را به ثبت رسانده است.

جوزف بیکان تنها در ۲۱۷ بازی برای اسلاویاپراگ جمهوری چک ۳۹۵ گل به ثمر رسانده و مجسمه وی در شهر پراگ یکی از نمادهااست.

بیکان هم برای تیم ملی اتریش به میدان رفته که طی ۱۹ بازی، ۱۹ گل و هم برای چکسلواکی طی ۱۴ بازی ۱۲ گل و بازی دیدنی وی در جام های جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸ بسیار زیاد بوده و به مراتب بهره وری بیشتری از پله دارد.

او زننده پنج هزارمین گل تاریخ فوتبال ملی جهان در سن ۲۷ سالگی است و خود پله نیز می داند که اگر در دهه ۷۰ بیکان مشغول به فوتبال حرفه ای بود، وی محو می شد.

upload_2015-11-10_0-46-39.jpeg


2- گردمولر، مهاجم افسانه ای آلمان غربی در طی سالهای ۱۹۶۲ تا ۱۹۸۳ در ۱۲۱۶ بازی که به میدان رفته ۱۴۶۱ گل به ثمر رسانده و مصدومیت جدی وی در بایرن مونیخ نگذاشت تا وی آقای گل تاریخ فوتبال جهان شود.

3- آرتور فردنیریچ که متولد ۱۸ جولای ۱۹۸۲ در سائو پائولوبرزیلی بوده ودر ۲۳ بازی ملی ۱۰ گل به ثمر رسانده است به عنوان یک برزیلی در طی سالهای ۱۹۰۹ تا ۱۹۳۵ در ۱۲۳۹ بازی، ۱۳۲۹ گل به ثمر رسانده است.​
www.rasekhoon.net_userfiles_Article_1389_11shahrivar_06_0008763_20_2_.jpg
4- پله یا همان ادسون آرانتسن دو ناسینتو در طی سالهای ۱۹۵۰ تا ۱۹۷۰ در ۱۳۷۵ بازی ۱۲۸۴ گل به ثمر رسانده و در رده ی چهارم قرار دارد.

5- فرانتزبیندر که او نیز دورگه آلمانی و اتریش بود، و اسطوره تاریخ راپیدوین به شمار می رود و برای تیم ملی اتریش طی ۱۹ بازی ۱۶ گل و برای تیم ملی المان طی ۹ بازی، ۱۰ گل به ثمر رسانده در طی سالهای ۱۹۳۰ تا ۱۹۴۹ طی ۷۵۶ بازی در ۱۰۰۶ گل به ثمر رسانده است.

وی همچنین سابقه بازی در نورنبرگ آلمان و پی اس وی ایند هوون هلند را نیز دارد.​
upload_2015-11-10_0-48-25.jpeg
6- روماریو، مهاجم افسانه ای برزیل در طی سالهای ۱۹۵۸ تا ۲۰۰۷ طی ۱۱۸۸ بازی ۹۶۸ گل به ثمر رسانده است.

روماریو دسوزا فریرا با ۴۶ سال سن برای تیم ملی برزیل ۵۵ گل به ثمر رسانده است.​
video.varzesh3.com_wp_content_uploads_300315_ferenc_puskas_setaregan_football.jpg
7- فرانس پوشکاش مجارستانی که برای تیم ملی اسپانیا نیز به میدان رفته و طی ۸۵ بازی ملی برای این کشور ۸۴ گل به ثمر رسانده است.

او در باشگاه رئال مادرید اسپانیا طی ۱۸۲ بازی ۱۵۷ گل به ثمر رسانده است و در حقیقت با ۷۵۴ بازی در فاصله ۱۹۴۳ تا ۱۹۶۶ و ۷۶۴ گل نفر هفتم این فهرست محسوب می شود .​





 
بالا