هراس حاکمان دست نشانده از گسترش پیام عاشورا

Yas_e_shab

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
گزارش خبری کیهان
هراس حاکمان دست‌نشانده از گسترش پیام عاشورا
قیام همزمان ده‌ها میلیون عزادار عاشورا در جای جای دنیا و لبیک آنها به ندای «هل‌من ناصر» امام حسین(ع)، رژیم‌های دست‌نشانده آمریکا را به وحشت انداخت.

دیروز همانطور که انتظار می‌رفت، بیشتر آبادی‌ها، شهرها و کشورهای اسلامی و حتی بسیاری از شهرهای جوامع غیرمسلمان شاهد عزاداری دلدادگان امام حسین(ع) و شهدای کربلا بود.
دیروز در کوچه‌ها و معابر و خیابان‌ها نمادهای عاشورا به چشم می‌خورد و عزاداران از عمق جان اشک می‌ریختند و بر سر و سینه می‌زدند.
دیروز کربلا تبدیل به یک آوردگاه بزرگ و مثال‌زدنی شد؛ تسنیم به نقل از خبرگزاری‌های عراق گزارش داد، چهار میلیون زائر خارجی، از طریق راه های زمینی و هوایی خود را به پنج میلیون عزادار عراقی رساندند. دیروز کربلا روز شور بود و لبیک، و مردم از 50 کشور جهان خود را به اینجا رساندند و زبان حال همه این بود که امروز برخلاف سال 61 هجری، حسین(ع) تنها نیست، زیرا کربلا (پس از مکه) مرکز عالم است.
اما این یک صدایی که از مرکز کربلا در همه اقالیم دیگر طنین‌انداز می‌شد، حاکمان دست‌نشانده را به وحشت انداخت؛ در پاکستان و بنگلادش عوامل دست‌پرورده وهابی‌های سعودی عزاداران را هدف انفجار بمب قرار دادند. خبرگزاری‌ فارس به نقل از تلویزیون پاکستان، شمار عزاداران شهید در مراسم عاشورای شهر «یعقوب‌آباد» این کشور را 22 نفر و مجروحان را نیز 40 تن اعلام کرد. انتحاری بودن عملیات تروریستی آشکار می‌کند که سرنخ این اقدام زشت در دست وهابی‌های آل‌سعود است. در بنگلادش نیز دو فرد ناشناس با پرتاب بمب‌های دست‌ساز میان عزاداران عاشورا در «داکا»، یک نفر را شهید و 100 تن دیگر را نیز زخمی کردند.
اما، در عربستان مقامات آل‌سعود آب را بر عزاداران حسینی(ع) در شهر قطیف بستند و با این عمل خود، اقدام ننگین اجدادشان را در روز عاشورای سال 61 در یادها زنده کردند و کینه خود نسبت به شیعیان را به نمایش گذاشتند.
در بحرین نیز هر چند رژیم یزیدی آل خلیفه به مقابله با عزاداران شیعه برآمد، ولی مردم مراسم شب و روز عاشورا را گرامی داشتند.
در این میان، رژیم کودتایی مصر هم دست به اقدام علیه شیعیان این کشور زد و مانع عزاداری آنها در قاهره و در مسجد امام حسین(ع) این شهر شد.
به گزارش ایسنا، وزارت اوقاف مصر که از کودتاچیان دستور می‌گیرد، اعلام کرد که درهای مسجد امام حسین(ع) را به مدت دو روز همزمان با تاسوعا و عاشورا می‌بندد. این اداره مدعی شد مراسم عاشورا پایه و اساسی در اسلام ندارد.
مصر از جمله کشورهایی است که مردم آن در دوستی با اهل بیت(ع) شهره هستند و گرایش به مذهب شیعه در این کشور اکنون ابعاد تازه‌ای گرفته است. لذا، طبیعی است که رژیم کودتایی مصر که وابستگی‌اش به آمریکا و اسرائيل برملا شده است، از مراسم عزاداری شیعیان و لبیک‌گویی آنان به امام حسین(ع) واهمه داشته باشد.
 
بالا