شیفتگان عاشورا در مذاکره با دشمن نیز استکبار ستیزاند!

  • نویسنده موضوع 818
  • تاریخ شروع

818

کاربر با تجربه
"کاربر *ویژه*"
پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه رهرو عاشورا در عصر غیبت حتی پای میز مذاکره هم استکبار ستیز است، گفت: اگر استکبار ستیزی امام در سال ۶۰ هجری باعث شد که با یزید بیعت نکند، امروز نباید با یزید زمان بیعت کرد.
mahdi.cc_files_fa_news_1394_7_28_19105_231.jpg



حجت الاسلام مرتضی نائینی با اشاه به لزوم نگاه دقیق به واقعه عاشورا، گفت: حرکت و قیام امام حسین (ع) و واقعه عاشورا می تواند اسوه و الگوی حرکت های امروزی شیعیان و مسلمانان باشد؛ چراکه حضرت همان ویژگی هایی را در قیام خود داشتند که خداوند متعال در قرآن در خصوص مردان الهی به آن اشاره می کند.

وی با اشاره به شجاعت و شهامت امام حسین(ع) که یکی از بارزترین صفات مردان الهی است، افزود: قرآن می فرماید مردان الهی صفاتی دارند. یکی از آنها این است که رسالت های الهی را ابلاغ می کنند، تنها از خدا می ترسند و از غیر خدا هیچ ترسی ندارند.

حجت الاسلام نائینی با اشاره به سوره مائده در رابطه با این موضوع، اظهارداشت: در این سوره آمده است؛ کسانی که در راه خدا جهاد می کنند. دلیرمردانی هستند که در دفاع از ارزش های الهی خسته نمی شوند، از سرزنش و ملامت مخالفان شک و دو دلی به خود راه نمی دهند. با روحیه قوی خود استکبار ستیزی می کنند تا تاج و تخت طاغوت را به لرزه درآورند و به رحمت خدا دل می بندند.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه همین ویژگی ها از صفات یاران امام حسین(ع) نیز آمده است، ادامه داد: بنابراین اگر در این دوران می خواهیم یار امام زمان(ع) باشیم باید همانند امام حسین(ع) اهل جهاد باشیم، قرآن می فرماید؛ این ها در حالی که جهاد می کنند، از سرزنش هیچ ملامت گری نمی ترسند. این فضل خداست که به آنها داده به این معنی که از سرزنش مستکبران هراسی ندارند.

وی با بیان اینکه در آخر این آیه آمده است که خدا وسعت دهنده داناست، تصریح کرد: یعنی اینکه این فضل الهی فقط در کربلا و عاشورا شامل امام و اصحابش نمی شود بلکه اگر ما نیز در عصر غیبت در فرهنگ عاشوراییان وارد شویم، اهل جهاد و استکبار ستیزی باشیم. از سرزنش مستکبران نهراسیم. فضل خدا شامل ما هم می شود.

حجت الاسلام نائینی با بیان اینکه این روحیه بزرگی نفس می خواهد، افزود: امام حسین (ع) از ابتدای زندگی این شجاعت و استکبار ستیزی را در گفتار و کردار و رفتار داشتند و هیچ وقت زیر بار مستکبران نمی رفتند، در دوران کودکی به صراحت لهجه و بی باکی معروف بودند که از جدشان پیامبر و امام علی(ع) به ارث برده بودند.

وی با اشاره به داستانی در این مورد خاطرنشان کرد: اوایل خلافت خلیفه دوم بود امام در دوران نوجوانی بودند، در مسجد پیامبر(ص) نشسته بودند، خلیفه دوم بالای منبر پیامبر(ص) بود و در مورد آیه 6 سوره احزاب صحبت می کرد. ولی نظر خود را در تضاد با معنی آیه می گفت. به طوری که در این آیه بحث ولایت پیامبر(ص) مطرح است. در حالی که ولایت غصب شده بود.

حجت الاسلام نائینی ادامه داد: امام حسین(ع) از جا برمی خیزند و با شجاعت فرمودند: از منبر پدرم رسول خدا(ص) بیا پایین، خلیفه از اعتراض امام یکه خورد و گفت راست می گویی. این منبر پدر تو است نه پدر من، چه کسی این حرف را به تو یاد داده، امام فرمود: به خدا سوگند اگر از پدرم گفته باشم، راست گفتم، ای پسر خطاب اگر مردم از ما اهل بیت(ع) پشتیبانی می کردند، نمی توانستی بر آنها مسلط شوی. خدا از تو بازجویی خواهد کرد. از بدعتی که به وجود آوردی، خلیفه از منبر پایین آمد و برای شکایت نزد امام علی(ع) رفت و گفت: امروز از فرزندت چه چیزها که ندیدم. با صدای بلند با ما حرف می زند.

این پژوهشگر مهدوی با بیان اینکه رهرو عاشورا که می خواهد منتظر امام عصر(ع) باشد، هیچ وقت حرف زور مستکبران را برنمی تابد، گفت: امام حسین(ع) در شجاعت و شهامت در جنگ ها و استکبار ستیزی در جنگ ها زبان زد بود، در موقعیت های مختلف مانند کودکی، نوجوانی و جوانی زیر بار زور نمی رفت، این روحیه در یاران امام حسین(ع) در روز عاشورا موج می زند.

وی اظهارداشت: امروز همین رویکرد می تواند مشکل ما را حل کند، در حالی که همه جهان غرب و امریکا علیه شیعه و اسلام جمع شدند. اگر روحیه شجاعت، جهاد و استکبار ستیزی که از عاشورا درس گرفتیم را داشته باشیم، حتی اگر پای میز مذاکره هم می نشینیم، عزت خود را حفظ کنیم. چرا که باید عزت حسین(ع) را به منصه ظهور برسانیم.

حجت الاسلام نائینی با بیان اینکه یاران امام زمان(ع) نیز با الگو برداری از عاشورا این صفات را در زندگی خود پیاده کنند، تاکیدکرد: باید به گونه ای عمل کرد که اگر همه دنیا به منتظران امام عصر(ع) بگویند: نباید انرژی هسته ای داشته باشید، با منطق استوار بایستند و بگویند عزت من در قدرتمندی شیعه و عزت انقلاب اسلامی است که به برکت قیام عاشورا حرکت خود را آغاز کرده و با امید به دوران ظهور است که حرکت خود را ادامه می دهد.

این پژوهشگر مهدوی تصریح کرد: باید در محرم یاد بگیریم که مانند امام حسین(ع) تا پای جان استکبار ستیز باشیم که امام حسین(ع) این شعار را برای ما به ارمغان گذاشت. زیرا وقتی در سال 60 هجری به امام حسین(ع) گفتند چرا با یزید بیعت نمی کنی؟ حضرت فرمودند: مثل حسین با مثل یزید بیعت نمی کند، این سخن امام راهگشای امروز ماست.

وی ادامه داد: اگر استکبار ستیزی امام در سال 60 هجری باعث شد که با یزید بیعت نکند، امروز نباید با یزید زمان بیعت کرد.
 
بالا