نقد بازی GTA

قبیله منتظر

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"

a%20(16).gif


d%20(4).gif



سلام

www.mashreghnews.ir_files_fa_news_1393_11_11_885876_586.jpg





بسیاری از بازی های رایانه ای وپلی استیشن آثار مخربی دارد که ما نیز نادانسته از آن ها استفاده می کنیم غافل از آنکه همین آثار مخربدر ذهن کودکان و نوجوانان و حتیجوانان ما اثرگذار است.

لذا باید از استفاده ی چنین بازی هایی اجتناب کنیم تا در نتیجه یکزندگی شیطانی و مخرب را بهمحیط خانواده و جامعه وارد نسازیم.



نقد محتوای بازی GTA:

1. خشونت در بازی:

بازی بسیار خشونت آمیز ساخته شده است و مأموریت‌های بسیار زیادی در بازی وجوددارد که بازی‌ کننده می‌بایست در نقش هر کدام از سه شخصیت اصلی بازی به کشتن یاشکنجه و یا صدمه زدن به دیگران بپردازد.

این خشونت بی حد و حصر بازی کننده را به قصاوت قلبی نزدیک می‌کند و در انجام این گونهفعالیت‌ها در بازی احساس لذت خواهد کرد.



2. نمایش دروغین آزادی:

در بازی آزادی بسیار زیادی برای هر چیزی داده می‌شود، برای انتخاب ماشین، خانه، خرید یک مرکز تجاری، اسلحه، لباس و … هر آنچه که در بازی می‌توان به مخاطب نمایش داد.

این‌ها همه آزادی عملی را به مخاطب می‌دهد که او تصور خواهد کرد این‌ها همه حقایقجامعه‌ی غربی و لیبرال است و در واقعیت هم مسائل به همین شکل می‌باشد.



3. شوخی‌های مختص بزرگسال و روابط آزاد جنسی:

شخصیت‌های بازی به عنوان اساتید رذائل اخلاقی به قدری توسط سازندگان خوب پرداختشده‌اند که باعث هم‌ذات‌پنداری مخاطب با آنها می‌شود.

از سوی دیگر روابط جنسی در بازی به شکلی نامناسب طراحی شده است.



4. نمایش ضعف پلیس در برخورد با مجرمین:

انجام جرم و به طور کلی هر گونه خلافی در بازی به آسانترین راهی صورت می‌گیرد که این قضیه در ذهن مخاطبین کم سن و سال بسیار آسیب ایجاد می‌کند و موجب وقوع اتفاقاتناگواری خواهد شد؛ امّا بازدارندگی پلیس در مقابل این اتفاقات در حد و اندازه‌ای که باید باشد نیست و حتی ماهیت پلیس در بازی به سخره گرفته شده و زیر سوال برده می‌شود وقتی به راحتی می‌توان از سدشان گذشت و با چند ترفند ساده می‌توان از دستشان فرار کرد.



5. دزدی و سرقت:

یکی از کارهایی که در این بازی می توان به راحتی انجام داد سرقت است. وسایلیهمچون ماشین و موتور سیکلت از بیشترین وسایلی است که به راحتی می توان سرقتکرد.

سرقت در این بازی آنچنان جایگاهی دارد که می توان به تنهایی یک ماشین و یا موتور را بدون آنکه کوچکترین دردسری داشته باشد سرقت کرد که در این مورد به بازی کننده چنین القاء می شود که در دنیای واقعی هم می توان به راحتی دزدی کرد.



6. قتل:

قتل نیز یکی از کارهای دیگری است که به راحتی می توان انجام داد. با ورود به هر مکانی و در هر زمان می توان هر کسی را به قتل رساند.



7- سرپیچی از قوانین و مقررات رانندگی:

زیر پا گذاشتن قوانین رانندگی از قوانین دیگری است که توسط بازی کننده در این بازی انجام می شود.

d%20(3).gif
 

هژبر ژیان

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
عمق فاجعه عمیق تر از این حرفاست :|

من خودم این gta 4 با دوبله فارسی رو خیلی بازی کردم

و نکته که خیلی جالبه و ممکنه کمتر کسی بهش توجه کنه

اینه که اگر شما در بازی پول داشته باشید و برای یکی از اون دختر عجق و وجق { البته اونا نوع خاصی پوشش دارند که نقش البته ببخشید فاحشه رو بازی می کنند } بوق بزنید

می یاد سوار ماشینت می شه و ازت پول می خوره :|

اینجاست که ادم حرفی برای گفتن نداره ه
 
بالا