لوزان !

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .

بررسی حقوقی توافق بیانیه لوزان سوئیس
ان شاء الله به زودی .. .



HN2.jpg

 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .

در وهله ی اول بحث سر اینه که این مسئله لوزان سوئیس آیا صرفا یک چرک نویسه و یا توافقه یا چیه ؟

1 ) در توافق بیانیه لوزان ذکر شده iran has been agreed that ... ، یعنی ایران قبول کرد ! تعهد دا که فلان کار ها را انجام بدهد ! ایران قبول کرد تعهد داد به قول کری و متن Agreed یعنی چی ؟ قبول کردند ، این متن لوزانه ! گفته شده ما قبول کردیم ! تازه اگر agreed رو تعهد قلمداد نکنیم. اینکه یک چیزهایی رو قبول کردیم یعنی چی ؟
2 ) اگر هیچ ارزشی نداره و بیهوده بوده ، یعنی بعد از 16 ماه مذاکره به هیچ نتیجه ای نرسیدن ؟ اون وقت چرا هی اعلام مکینن پیروزی پیروزی؟ چرا اعلام میکنن قراره همه تحریم ها یکجا برداشته بشه ؟ مگه نگفتن هیچی معلوم نیست :؟ پس چرا وزیر خارجه همه جا میگه قراره همه تحریم ها برداشته بشه ؟ مگه قرار گذاشتن ؟ عه چی شد؟ نکنه فقط اون بیانیه برا ما بیانیه است برا امریکا توافق نامه!! اگر توافق نشده پس چطور میگویید قرار است تمام تحریم ها برداشته شود؟
3 ) بیانیه هموگرینی ظریف _ سوئیس
this is a crucial decision on lainythe agreed basis for the final text.
به عبارت های decision و agreed و final text دقت کنید !! این بیانیه توافق لوزان مبنی صحبت های سه ماه آینده است ! یعنی در توافق نهایی و در تکست نهایی قراره جزئیات این تصمیم گرفته شده ! Agreed ! رو مطرح کنند. ! سه ماه آینده قراره سر جزئیات بیشتری که مبنای آن این توافق بیانیه لوزان است بحث بشود.

و طبق بند آخر یا همه چیز توافق میشه یا هیچ چیز


4 ) آیا در یک صرفا بیانیه ریز جزئیات را هم مطرح میکنند؟ که چند سال تعلیق باشد؟ چند سانتریفیوژ فعال و چند سانتریفیوژ پلمپ آزانس باشد؟ چند درصد باشد؟ چند کیلو از چه غنایی باشد ؟ و دیگر جزئیات؟

حالا بماند در مورد تحریم ها که طبق متن توافق هیچ تحریمی قرار نیست برداشته بشه ، که سرش میشه بحث کرد.


ادامه دارد
 

بـــسیــجیــــ خط رهـــبریــ

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
اگر درست شه و اونا بزنن زیرش ایران تومون شونو دوتا میکنه بالون میسازه میفرستتشون خورشید انرزی گرمایی تولید کنن برایمون بیارن خلاصه یه کاری میکنه از تشکیل کشور شون پشیمون شن
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
لطفا نظم تاپیک رو بهم نریزید.
صرفا بررسی بیانیه است.
متشکرم
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .

آنچه گذشت :


10556832299259122072.jpg


وزیر امور خارجه آقای ظریف :
حتی اگر استیضاح هم بشوم جزئیات مذاکرات را نمی‌گویم.

در طبقه بندی اسناد کشوری که محرمانه و سری و فوق سری و قس علی هذا داریم صرفا به این علت است که نشر آنها باعث اطلاع دشمن نشود ! حال آنکه وقتی مذاکره با خود دشمن بزرگ است ، محرمانه بودن یعنی چه ؟ دشمن که میداند ! سازمان های جاسوسی دنیا که یکراست مطلع خواهند شد . حال در این میان مردم داخل کشور میشوند نامحرم که نمیشود مسائل را گفت؟
یعنی مسئولین و جاسوسان اسرائیلی از ملت ما محرم ترند ؟
در رابطه با مسائل داخلی کشورمان چه چیزی را اسرائیل و امریکا میتواند بداند که ملت ما نمیشود بداند ؟

myhomسسسسe.jpg



 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .
قسمت بعدی ان شاء الله اگر زنده بودم و وقت کردم
سرانجام تحریم ها در لوزان ! همه یا هیچ؟

 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"

بسم رب الحسین .. .


بررسی حقوقیبیانیه توافق لوزان سوئیس – قسمت دوم ( اهداف کلی _ بازخوانی بخشی از NPT )

s2.img7.ir_UkhHw.jpg



برای بررسی هرچه بیشتر متن بیانیه توافق لوزان سوئیس لازم بود ، ابتدائا برخی مسائل مطرح شود !


مسائلی از قبیل اهداف ، مفاهیم ، تعاریف و برخی نکات ضرروی ! که به طور کلی و اجمالی بدان خواهیم پرداخت


و اما بعد


در ابتدا باید دانست هدف تیم ایرانی و هم چنین تیم مذاکره کننده امریکایی از این نشست ها چیست؟


بخش اول : اهداف


اهداف تیم ایرانی :


1 ) لغو تمامی تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی


2 ) حفظ عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی


3 ) حفظ و حراست از دست آورد های هسته ای و عدم ارتجاع علمی


اهداف تیم امریکایی :


1 ) فشار هرچه بیشتر به نظام جمهوری اسلامی ( به علت تقابل اندیشه ها – لاتظلمون و لاتظلمون با سیاست های ماکیاولی )


2 ) شناسایی دقیق توانایی های نظامی و علمی ایران


3 ) بازرسی از نقاط احتمالی پدافند موشکی ایران ( تل آویو در هفت دقیقه )


4 ) دفع خطر بیداری اسلامی و بازتاب و مصادره به مطلوب میز مذاکرات


5 ) مشغول کردن ایران به مذاکرات و عدم توجه دستگاه های داخلی به موضوعات منطقه ( سوریه ، عراق ، یمن )


6 ) ارتجاع هسته ای ایران ( بعد ها به علل وجوب قدرت هسته ای و کاربرد های آن خواهیم پرداخت ) ( ترس امریکا از پدافندی غیر عامل مثل فردو )


و .. .


حال با بررسی بیشتر بیانیه توافق لوزان سوئیس ( ظریف ، موگرینی ) در خواهیم یافت که چه تیمی بیشتر به مراد خود رسیده است.


بخش دوم : NPT


عبارت NPT مخفف اصطلاح انگلیسی THE TREATY ON THE NON-PROLIFERATION
OF NUCLEAR WEAPONSکه بهمعنی ((پیمانمنعگسترشسلاحهایهستهای )) است میباشد.


اگر کمی بیشتر به نام این عهد نامه بین المللی دقت کنید تبعیض و یک طرفه بودن این عهد نامه حتی در نام آن هم هویداست ، چرا به جای منع گسترش سلاح های هسته ای پیمانی با محتوای حذف سلاح های هسته ای وضع نشد؟ چرا فقط از گسترش آن برای دیگر کشور ها باید جلوگیری شود ؟ به طور کلی این پیمان همان طور که نامش پیداست میگوید فقط کشورهایی که بمب اتم دارند داشته باشند و بر آن اضافه نکنند ! و دیگران حق داشتن این سلاح را ندارند! ( منع گسترش ( نه حذف ! ) سلاح های هسته ای )


در اینجا چهار نکته بیش از همه حائذ اهمیت است که به اختصار به آن ها میپردازیم.


1 ) ابتدائا این پیمان به مدت 25 سال بود و در دولت سازندگی به اتفاق کشور ها که یکی از آنها دولت آقای هاشمی بود !! این پیمان ابدی شد !! ( تبعیض های این پیمان به طور قانونی ابدی شد!! )


2 ) با این وجود امریکا به تعهد خود عمل نکرده و سلاح های اتمی خودش را چه در سطح های بالای بمب های اتمی پلوتونیومی و چه در حد گلوله های رادیواکتیو 2 درصد افزایش داده ، و حتی از آنها بعد از واقعه ژاپن در عراق نیز به صورت تضعیف شده استفاده و تست کرد. ( اثرات مخرب این گلوله های غنای 2 درصد رو بعدها میزارم براتون )


3 ) طبق همین معاهده NPT کشور های عضو ( که ایران یکی از اونهاست ) حق غنی سازی اورانیوم با هر درصد غنای و به هر میزان حجم که خود آن کشور لازم بداند را دارد. یعنی ایران طبق معاده NPT میتواند نه تنها هشت تن ، که صد تن و نه تنها 20% که میتواند 99% غنی سازی خودش را ادامه دهد . و تنها شرط آن استفاده صلح آمیز و نه ساخت بمب است. که این تاییدیه توسط آزانس انجام میگیرد و فقط و فقط به این صورت که مجموع اورانیوم وارد شده و خارج شده و مصرف شده باید برابری کند ! و آزانس صرفا نقش تایید این مجموع اورانیوم را دارد ! و نه بازدید از سایتها به دلخواه در زمان و مکان.


Nothing in this Treaty shall be interpreted as affecting the inalienable right of all the Parties to the Treaty to develop research, production and use of nuclear energy for peaceful purposes without discrimination and in conformity


هیچ یک از مواد این معاهده به نحوی تفسیر نخواهد گردید که به حقوق غیر قابل انکار هر یک از اعضای آن به منظور توسعه تحقیقات ، تولید ، و بهره برداری از انرژی هسته ای جهت اهداف صلح جویانه بدون هر نوع تبعیض و منطبق با مواد 1 و 2 این معاهده خللی وارد نماید.


به عبارت های : تولید ، بهره برداری و توسعه دقت کنید ! این امتیازات بدون هیچ قید محدودیت زایی برای درصد غنا و حجم تولید به ایران داده شده است ! فلذا ما این حق را از اول انقلاب که عضو NPT شدیم داشته ، داریم و خواهیم داشت !


4 ) و اما بخش مهمتر این معاهده اینجاست که علاوه بر حق غنی سازی :


All the Parties to the Treaty undertake to facilitate, and have the right to participate in, the fullest possible exchange of equipment, materials and scientific and technological information for the peaceful uses of nuclear energy


همه اعضا این معاهده متعهد میگردند که تبادل هرچه وسیع تر ، تجهیزات ، مواد ، دانش و اطلاعات فنی را جهت مصارف صلح جویانه انرژی هسته ای تسهیل نموده و حق شرکت در این مبادلات را دارند.


و اما این قسمت جالب توجه تر است :


Parties to the Treaty in a position to do so shall also co-operate in contributing alone or together with other States or international organizations to the further development of the applications of nuclear energy for peaceful purposes, especially in the territories of non-nuclear-weapon States Party to the Treaty, with due consideration for the needs of the developing areas of the world


اعضای این معاهده در صورت توانایی باید انفرادی و یا به اتفاق سایر اعضای سازمان های بین المللی در توسعه بیشتر استفاده از انرژی هسته ای برای اهداف صلح جویانه مخصوصا در قلمرو اعضایی که فاقد صلاح هسته ای میباشند مشارکت نمایند.


همانطور که دیدید نظام جمهوری اسلامی ایران طبق معاهده NPT علاوه بر حق غنی سازی در هر سطح و میزان و غنایی که برخوردار است یک امتیاز دیگر دارد ! و آن این که در این معاهده ذکر شده ، کشور ها باید ! در توسعه بیشتر استفاده از این انرژی به کشور ما که بمب نداریم کمک کنند! در تمام زمینه ها ! چه علمی چه تجهیزات ! و چه دانش و مواد!


پ.ن : اون قسمت آخر که گفته منطبق با مواد 1 و 2 ) در این مفاد گفته شده کشورها تولید و یا انتقال بمب اتم نداشته باشند ! که در این امر هم باز امریکا خلاف معاده عمل کرده .


ادامه دارد .. .



 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
بسم رب الحسین .. .

پروتکول الحاقی ! لوزان چای ، نمود جدید عناد اصلاحات و اعتدال لیبرال ها علیه سیستم ولایت فقیه

پ.ن : امام خامنه ای میگوید به هیچ عنوان نمیپذیریم و اجازه نمیدهم! بلا فاصله دولت ، آرمان (بخوانید هاشمی) مینویسند که افراطی ها پشت تریبون شعار میدهند هزینه از جیب ملت میدهند ! نظر بدون کارشناسی میدهند !دیپلمات نیستند ! و علنا مقابل ولی فقیه می ایستند ! و جالب آنکه ملتی غیور هم دست و جیغ و هورا میکشند .. .

حواسمان باشد که : ان الله لا یغیر ما بقوم الا یغیروا ما بانفسهم

خدا نعمت ولایت را از ما نگیرد !!




من نمیدانم رهبری تا کی باید از خود مایه بگذراد و جلو این جماعت جاهل بایستد تا یک عده متعصب نو اندیش بفهمند که رهبری موافق این راه نیست و انتقادات شدید دارد !!
بشینید ، سر حسین ابن علی را که آوردند بعد بگویید ای کاش مسلم را حمایت میکردیم
 

!WARNING!

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
ما در لوزان هیچ چیز بدست نیاوردیم
ما در لوزان ارتجاع کامل داشتیم
ما در لوزان تمام خطوط قرمز را شکستیم

قسمت سوم تحریم ها ان شاء الله به طور خلاصه در هفته آینده
پ.ن : وقت ندارم :|
 
بالا