روز میلاد حضرت زهرا-س-صورت گرفت*شکست آمریکا از ایران*

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
jahannews.com_images_docs_000416_n00416654_b.jpg
به گزارش جهان، در روز میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار به عضویت نهاد زنان سازمان ملل متحد پذیرفته شد.

در جریان انتخابات تعیین اعضای نهاد زنان سازمان ملل متحد که روز جمعه در محل این سازمان در شهر نیویورک برگزار شد، جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار از زمان تاسیس این نهاد در سال ۲۰۱۰ موفق شد با کسب رای مثبت بیش از دو سوم اعضای شورای اقتصادی - اجتماعی سازمان ملل متحد (اکوسوک)، به عضویت این نهاد بین‌المللی درآید.

عضویت جمهوری اسلامی ایران در این نهاد از آغاز سال ۲۰۱۶ و به مدت سه سال خواهد بود.

ناکامی لابی گری آمریکا و متحدانش


به گزارش فارس، آمریکا روز جمعه با دعوت کشورهای دیگر به برگزاری یک رأی‌گیری کم‌سابقه درباره تلاش ایران برای پیوستن به هیئت اجرایی «نهاد زنان سازمان ملل» به اتهام‌پراکنی علیه این کشور در زمینه حقوق زنان پرداخت.

بر اساس گزارش رویترز، ۵۴ عضو «شورای اجتماعی و اقتصادی» سازمان ملل، رأی‌گیری‌ای برای انتخاب کرسی‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه در هیئت اجرایی «زنان سازمان ملل» برگزار کردند. این نهاد سال ۲۰۱۰ تشکیل شده و یکی از نهادهای زیرمجموعه سازمان ملل است که در زمینه حقوق زنان و برابری‌های جنسیتی فعالیت می‌‌کند.

به گفته دیپلمات‌ها روز جمعه تنها ۵۳ کشور در این رأی‌گیری شرکت کردند. آنها بایستی نام کشورهای مورد نظر خود را روی برگه‌های خالی رأی می‌نوشتند. کشورهای ساموئوا و امارات متحده عربی در این رأی‌گیری ۵۳ رأی کسب کردند و سهم کشورهعای ترکمنستان و پاکستان به ترتیب ۵۲ و ۴۹ رأی بود. ایران با کسب ۳۶ رأی برای عضویت در این هیئت انتخاب شد.

«سامانتا پاور»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای گفت: «رأی اندک ایران نشان‌دهنده نگرانی‌های عمیقی است که کشورهای سازمان ملل دربار تصاحب کرسی توسط ایران در نهاد زنان سازمان ملل دارند.»

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه این بیانیه با اشاره به ادعاهای بی‌پایه‌ای نظیر ممنوع بودن تصاحب مناصب دولتی توسط زنان در ایران و نبود قوانین جلوگیری از خشونت علیه زنان اعطای نقش رهبری به ایران در امور مربوط به حقوق و رفاه زنان را کاملاً نامناسب خوانده است.

پاور از اینکه گروه آسیا و اقیانوسیه نامزدی ایران برای این دوران سه ساله که ازیک ژانویه ۲۰۱۶ آغاز می‌شود را پذیرفته ابراز تأسف کرد.
 
بالا