حضرت فاطمه -سلام الله علیها- در اندیشه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
www.hawzah.net_Image_Article_3455559.jpg
کوثر تمام نشدنی است

فیوضات فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها، به مجموعه کوچکی که در مقابل مجموعه انسانیت، جمع محدودی به حساب می آید، منحصر نمی شود.

برکت وجود انقلاب اسلامی، امام راحل و مجاهدت شهیدان موجب شد تا حقیقت اسلام در ایران زنده شود و حوادث عظیم تاریخ اسلام و عاشورا در دل مردم جایگاه رفیعی پیدا کند. یکی از این برکت ها، برگزاری مراسم عزاداری دخت گرامی پیامبر اعظم(ص) حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به صورت مردمی و خودجوش و ناگذاری دو دهه فاطمیه بوده است. به همین جهت سخنان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی درباره عظمت و بزرگی سرور زنان عالم، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را می توانید در ادامه بخوانید.
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
media.mehrnews.com_old_Original_1392_02_12_IMG13270716.jpg

بشریت یکجا مرهون فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها


فیوضات فاطمه زهرا سلام الله علیها به مجموعه کوچکی که در مقابل مجموعه انسانیت، جمع محدودی به حساب می آید، منحصر نمی شود. اگر با یک دید واقع بین و منطقی نگاه کنیم، بشریت یکجا مرهون فاطمه زهرا سلام الله علیها است - و این گزاف نیست؛ حقیقتی است - همچنان که بشریت مرهون اسلام، مرهون قرآن، مرهون تعلیمات انبیا و پیامبر خاتم صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم است. در همیشه تاریخ این طور بوده، امروز هم همین طور است و روزبه روز نور اسلام و معنویت فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها آشکار تر خواهد شد و بشریت آن را لمس خواهد کرد.

برادران عزیز! آنچه ما وظیفه داریم، این است که خود را شایسته انتساب به آن خاندان کنیم. البته منتسب بودن به خاندان رسالت و از جمله وابستگان آن ها و معروفین به ولایت آن ها بودن، دشوار است. در زیارت می خوانیم که ما معروفین به دوستی و محبت شما هستیم؛ این وظیفه ی مضاعفی را بر دوش ما می گذارد.

[سخنرانی در دیدار با مداحان اهل بیت :S (31): به مناسبت میلاد مبارک صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها 5 بهمن 1370]
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
askdin.com_gallery_images_8361_1_______________________________________.jpg
معنای ناگشوده ذهن بشر

در باب فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها است. برای انسانهای کوچکی مثل من، خیلی دشوار است که بخواهند ـ ولو از دور ـ درباره آن عظمت سخن بگویند. ما یک چیز و یک خیال و یک تصویر و یک نقش در ذهنمان می گذرانیم. این کجا، و واقعیت ها و حقیقت ها ـ که بسی عظیم تر از ذهن ماست ـ کجا؟ واقعا دختر پیامبر(ص)، معمای ناگشوده ی ذهن بشر و معارف بشری است. همه ی انسان ها را یک طرف بگذارید، اولیا را هم در طرف دیگر بگذارید. با این که تعداد اولیا کم است، اما وزنه ی آن ها از همه بشریت سنگین تر است. اگر ملاک وزانت و عظمت را معرفت و آگاهی از حقیقت عالم و نزدیکی به خدا ـ یعنی سرچشمه ی همه وجود ها ـ بدانیم، یکی از اولیای خدا، از ماسوای همه ی اولیا و از همه ی وجود منهای اولیا، عظیم تر و وزین تر و باشکوه تر است.

وقتی به صف اولیا و عبادالله الصالحین نگاه می کنید، قله هایی وجود دارد که نسبت آن قله ها به بقیه ی انسان های بزرگ عالم معنا، یک نسبت غیرقابل تصور و فوق العاده عظیمی است. اختلاف، اختلاف فاحشی است. این قله ها، همان کسانی هستند که در تاریخ نبوت ها هم هرجا شما چشم بدوزید، از هر طرف آن ها را می بینید؛ مثل انبیای اولوالعزم و بزرگانی از این دست و در این حد. اما در مجموعه این عظمت ها و شکوه ها و در بین این برجسته ترین ها که ذکرشان برای ما فقط لقلقه ی لسان است و امثال من، دل و روح و جانشان، بسیار کوچک تر و خرد تر و حقیر تر از آن است که بخواهند این معنویت ها را درک کنند و همین طور از دور تصویری در ذهنشان دارند و آن را بر زبان می آورند ـ که باز این تصویر هم، از کلمات خودشان است چند نمونه ی بسیار نادر وجود دارد که از حد توصیف و بیان بالاترند و یکی از این ها، فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها است. فقط با پیامبر و با امیرالمؤمنین می شود او را مقایسه کرد.



(سخنرانی در دیدار مداحان اهل بیت :S (31): به مناسبت میلاد مبارک صدیقه ی کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها 17 بهمن 1379)
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
www.zahedan_tebyan.ir_userdata_news_user_34_jojqzly3_5370.jpg
میدان امتحان
میدان، میدان امتحان است. میدان کارِ تصادفی نیست. میدان امتیاز دادنِ بیخودی نیست. خدای متعال بی خودی به کسی امتیاز نمی دهد. این جوهر، این اراده قوی، این عزم راسخ، این گذشت و فداکاری در فاطمه زهرا سلام الله علیها کار را به آن جا می رساند که او سنگ الماسی می شود که همه این چرخ ها بر روی آن می چرخد. دشوار ترین چرخ ها را باید بر روی سخت ترین پایه ها و قاعده ها بچرخانند. این چرخ عظیم تاریخ اسلام و امتحانهای دشوار، در همان دوران کوتاه، بر روی دوش فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها بود. خدا او را انتخاب کرد و او توانست بشریّت را نجات دهد. فاطمه زهرا سلام الله علیها فرشته نجات انسان ها در طول تاریخ است. برای همین هم هست که ائمّه علیهم السّلام این قدر برای آن بزرگوار تکریم و حرمت قائلند و نسبت به او اظهار خشوع می کنند. هیچ مقامی از این بالاتر وجود دارد؟.

بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار مدّاحان آل اللَّه به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 19 مهر 1377
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
bia2mofid.persiangig.com_image_omme_20abiha.jpg
کوثر تمام نشدنی است
بیشترین سنی که برای فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها طبق تواریخ مختلف گفته می شود، از هجده سال است تا بیست ودو سال. از آن تکریمی که امیرالمؤمنین برای ایشان قائل است، و از آن تکریمی که در روایات و کلمات همه ائمه علیهم السّلام درباره ی فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها آمده، انسان می فهمد که چه عظمت و شیفتگی یی در کلمات ائمه نسبت به فاطمه زهرا موج می زند. هر یک از ائمه شط خروشانی هستند که فضای معرفت و استعدادهای بشری را سیراب و بارور کرده اند و همه ی این جویبار ها از این چشمه سرازیر می شوند؛ چشمه ی جوشان فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها روایات صادقین علیهم السّلام، عظمت حضرت رضا و موسی بن جعفر و ائمه ی بعدی، مقام والای حضرت بقیّةالله ارواحنا فداه، همه جویبارهای آن کوثرند؛ آن کوثر تمام نشدنی، آن چشمه ی جوشان؛ برکات فاطمه ی زهرا اینهاست.

بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در دیدار مداحان به مناسبت میلاد حضرت فاطمه سلام الله علیها 17 مرداد 1383
 

montazer

ناظر کل
پرسنل مدیریت
"ناظر کل"
i33.tinypic.com_29wthrl.jpg
سرور همه زنان عالم
اگر شخصیت فاطمه زهرا سلام اللَّه علیها برای ذهن های ساده و چشمه ای نزدیک بین ما آشکار می شد، ما هم تصدیق می کردیم که فاطمه زهرا سلام اللَّه علی ها سرور همه زنان عالم است؛ بانویی که در سنین کم و در عمر کوتاه، به مقامات معنوی و علمی و معرفتی و به مرتبه ای برسد که برابر مرتبه انبیا و اولیاست. در واقع فاطمه زهرا فجر درخشانی است که از گریبان او، خورشید امامت و ولایت و نبوّت درخشیده است؛ آسمان بلند و رفیعی است که در آغوش آن، ستاره های فروزان ولایت قرار گرفته است. همه ائمّه علیهم السّلام برای مادر بزرگوار خود تکریم و تجلیلی قائل بودند که برای کمتر کسی این همه احترام و تجلیل را از آن بزرگواران می شود دید.
بیانات مقام معظم رهبری در همایش بزرگ خواهران در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر، 30 مهر 1376
 
بالا