فیلترینگ شبکه های اجتماعی، شایعه،واقعیت یا سناریو؟

Mehrdad M

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
از هفت دولت آزاد!
آنچه بیش از هرچیز در این سناریوی مضحک و البته حساب شده به چشم می آید عدم وجود متولی مشخص و مسوولت پذیر برای فضای مجازی کشور است
حزب الله سایبر:"با ارسال دستور قضایی، فیلترینگ نرم افزارهای ارتباطی لاین،واتس آپ و تانگو تا ساعتی دیگر اجرا می شود.

براساس این گزارش، فیلترینگ هوشمند بر روی سه نرم افزار «لاین»، «واتس آپ» و «تانگو» اجرا نمی شود و نرم افزارهای یاد شده به طور کامل فیلتر می شوند!"

02.jpg



01.jpg

خبر به سرعت بر روی خروجی تمامی خبرگزاری های کشور قرار می گیرد و با سرعتی بیشتر در بین کاربران این شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد.بدون اینکه مشخص شود این مرجع قضایی چه سمت و نامی دارد و این حکم چه زمانی اجرا خواهد شد.

بعد از نشر خبر اولیه بازار تبلیغ شبکه های اجتماعی هم شکل و موازی واتس آپ و تانگو و لاین داغ می شود و پیام هایی در معرفی آن ها نشر می یابد.همچنین انواع و اقسام فیلترشکن های ویژه گوشی های هوشمند نیز در بین فعالین شبکه های مجازی تلفن های همراه نیز رد و بدل می گردد و تنها چند ساعت بعد آن تکذیبیه خبر اول رونمایی می شود!

111111.jpg

خبر فیلترینگ تکذیب شد!
به همین سادگی و به همین خوشمزگی تعداد کاربران شبکه های موازی واتس آپ و تانگو و لاین نیز افزایش یافت،بدون اینکه هزینه ای صورت پذیرد و تعدا قابل توجهی از کاربران وفادار به نرم افزارهای در صف فیلترینگ نیز صاحب فیلترشکن هایی قدرتمند شدند که می شود با کمک آن ها سر از هر سایتی در آورد!

آنچه بیش از هرچیز در این سناریوی مضحک و البته حساب شده به چشم می آید عدم وجود متولی مشخص و مسوولت پذیر برای فضای مجازی کشور است. واقعیتی تلخ که با وجود نهادهای موازی پرتعداد و البته کم کارکردی مانند شورای عالی فضای مجازی،کمیته تعیین مصادیق مجرمانه و ... مدت هاست گریبانگیر فضای مهم و حساس و تاثیرگزار مجازی کشور شده است.

بیش از سه ماه از التیماتوم جدی محسنی اژه ای به وزارت ارتباطات مبنی بر نظارت جدی بر شبکه های اجتماعی نیز می گذرد.اخطاری که با صحبت های خیال پردازانه وزیر ارتباطات مبنی بر آغاز به کار فیلترینگ هوشمند روبرو شدولی تا کنون هیچ اثر مثبتی از این اقدام! وزارت ارتباطات در شبکه های اجتماعی دبده نشد.

باید دید این اوضاع بی سر و سامان شبکه های اجتماعی و کلیت فضای مجازی کشور نیز تا کجا و کی ادامه خواهد یافت و آیا کش مکش بین نهادهای نظارتی و تصمیم گیر در این عرصه پایانی دارد.


منبع : حزب الله سایبر
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: gole yakh
بالا