کي‌روش: فکر بزرگي در سر داريم

Mr Specific

دوست خوب همه
"کاربر *ویژه*"
2941

به گزارش "ورزش سه"، کی‌روش که ابتدای حرف‌هایش را با تشکر از کنفدراسیون فوتبال آسیا آغاز کرد و گفت: مراتب قدردانی خود را از کنفدراسیون فوتبال اسیا به خاطر هماهنگی این رقابت‌ها اعلام می‌کنم.

کی‌روش که تیمش را مهیای دیدار مقابل بحرین کرده با سخت توصیف کردن اولین دیدار در تورنمنت‌ها گفت به دنبال پیروزی است و از مصدومیت هاشم بیگ‌زاده هم ابراز ناراحتی کرد.

توقعات از ایران بالاست

خوشحالم که اینجا هستیم و سعی می‌کنیم بازی به بازی جلو برویم و در تک تک بازی‌ها موفق باشیم. بازی اول مهم و سنتی است. مطمئنا با تیم خوبی فردا بازی داریم. بحرین پیش از این 9 بازی دوستانه برگزار کرده است و از نفرات خوبی هم بهره می‌برد. آن‌ها یکی از تیم‌های خوب این جام هستند اما فراموش نکنید توقعات از ایران بالاست. ما سعی می‌کنیم با تمام توان بازی کنیم.

تمام بازی‌ها برای‌مان حکم فینال را دارد

تمام تیم‌ها با آرزوها و اهداف بزرگی به این جام آمده‌اند اما تمرکز ما فقط روی بازی آینده است. ما فردا مقابل تیم خوبی بازی داریم که من احترام خاصی برای آن‌ها قائلم. من به بازیکنانم هم گفته‌ام هر بازی برای ما حکم فینال را دارد.اینجا هم اعلام می‌کنم احترام خاصی برای همه تیم‌ها قائلم اما استراتژی من این است که فقط به بازی آینده فکر کنم.

به استرالیا بعدا فکر می‌کنم

وقت نکردم بازی روز گذشته استرالیا را تماشا کنم و فقط روی بازی بحرین کار کردم. اگر با این روش پیش برویم و اگر به استرالیا برخوردیم روی آن فکر می‌کنم.

وقتی بازیکنی مصدوم می‌شد کل ایران گریه می‌کردند

متاسفانه وقتی 4 سال پیش به ایران آمدم وقتی یک بازیکن مصدوم می شد یا خداحافظی می‌کرد کل مردم ایران 6 ماه گریه می کردند که چرا رفته اما پس از 4 سال راهکارهای خوبی دارم وقتی بازیکن خوبی را از دست می دهیم تاسف برانگیز است شاید بازیکن جدید آن تجربه را نداشته باشد اما تجربه پیدا خواهند کرد نگرش ما بر جام ملت ها بود این بود که 13 بازیکن از جام جهانی و 10 بازیکن جوان انتخاب کنیم که می توانند در مقدماتی جام جهانی آینده به ما کمک کنند اما نبود منتظری و هاشم بیک‌زاده ناراحت کننده است و تیم را دچار مشکل کرده است.

قلب و فکر بزرگی داریم

من از زمان ورود تیم ملی به استرالیا از سطح امکانات خوشحال هستم و اردوی خوبی را در سیدنی پشت سر گذاشتیم. تک تک کسانی که اینجا بودند از تیم ملی حمایت کردند و ما قلب بزرگی داریم و نیز فکر بزرگی در سر داریم.

گاهی حق داری تاخیری بازی کنید

واقعیت این است که من هم این شایعه (بازی تاخیری تیم‌های عربی) را شنیده‌ام اما در بازی‌هایی که مقابل قطر و اردن و همین طور بحرین انجام داده‌ایم چیزی که این مطلب را تایید کند ندیده‌ام. مطمئنا بازی که ما در تهران مقابل بحرین انجام دادیم را کسی فراموش نکرده است اما نتیجه آن بازی غیرمعمول بود و در بازی دومی که ما مقابل بحرین در کشور خودش انجام دادیم تحت فشار بودیم و بازی دشواری را به نمایش گذاشتیم. اما واقعیت این است وقتی یک تیم از تیم مقابل پیش باشد، نمی‌توانید از آن تیم انتظار داشته باشید که توپ را سریع‌تر به جریان دربیاورد. وقتی ما یک بر صفر از آرژانتین پیش باشیم پس قاعدتا سریع‌تر بازی را آغاز نمی‌کنیم و سعی می‌کنیم فوتبال تاخیری را ارائه دهیم.
 

پیوست‌ها

  • farhangnews_89575-264036-1409480077.jpg
    farhangnews_89575-264036-1409480077.jpg
    111.1 کیلوبایت · بازدیدها: 148

صدرالمتالهین

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
اره به امید خدا با یازده نفر دفاع و یک بازی خسته کننده و نتایج یک صفر
خداییش خیلی به اینده فوتبال این مملکت کمک کرده
خدا عوضش بده
شش ماه گریه ..؟؟!!!! حالش خوب نیست
 

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
img7.irna.ir_1393_13931103_81475654_81475654_6223813.jpg

با کرنر نمی توان قهرمان جام شد

39 سال از آخرین قهرمانی کشور در قاره کهن گذشته است و حال باید چهار سال دیگر به آن اضافه کرد، چرا که یک تیم کاملا دفاعی و بی برنامه در فاز هجومی راهی جام شد و برابر عراقی که از روزهای خوبش فاصله داشت شکست خورد و به خانه بازگشت.

کی روش چهارسال قبل باکارنامه ای که درآن موفقیتی به عنوان سرمربی دیده نمی شد.دستیار همیشگی آلکس فرگوسن در منچستریونایتد زمانیکه به عنوان سرمربی کهکشانی های رئال مادرید را تحویل گرفت نتایج تاسف بار برای این تیم رقم زد.

قرار نگرفتن بین دو تیم اول لالیگا و شکست در لیگ قهرمانان سبب شد تا فلورنتینو پرز خیلی زود درب خروج باشگاه مادریدی را به مرد موازمبیکی نشان دهد.او تیمی را در اختیار داشت که روبرتو کارلوس، زیدان، دیوید بکام، رونالدوی برزیلی، ایکرکاسیاس، ایوان الگرا، رائول گونزالس و جمعی دیگر از بهترین های جهان در آن حضور داشتند اما کی روش با همین ستاره ها نیز نتوانست موفقیتی کسب کند.دلیل آن کاملا واضح بود؛ در رئال مادرید فوتبال دفاعی و حرف بیهوده زدن جایی ندارد و باید نتیجه گرفت.

کی روش بار دیگر فرصت سرمربی شدن را پیدا کرد و این بار پرتغال با ستارگانی چون کریستیانو رونالدو، نانی، په په، برونو آلوز، ریکاردو کوارسما به وی سپرده شد اما بازهم موفقیتی نصیب تیم تحت رهبری این مرد پرحرف نگردید.

در جام جهانی 2010، پرتغال تدافعی و حوصله سربر بازی می کرد و پس از حذف شدن از گردونه رقابت ها، کریستیانو رونالدو سرمربی تیمش را به باد انتقاد گرفت و اعلام کرد او فقط روش های دفاعی بلد است.

کی روش سرمربی شد. از همان روز نخست دو دسته در مقابل کی روش قرار گرفتند، منتقدینی که اعلام می کردند او کارنامه موفقی ندارد و موافقانی که در ادامه به دوستان صمیمی اش در محافل خصوصی تبدیل شدند، او را مربی بین المللی و باتجربه می دانستند.
 
آخرین ویرایش:

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"



81475632-6223076.jpg

حضور در جام جهانی و کسب یک امتیاز در برزیل دستاورد مردی بود که قرار شد تیم را به مرحله دوم برساند. اما یک نیمه بازی خوب مقابل آرژانتین، تساوی برابر نیجریه با 90 دقیقه دفاع کردن و زیر توپ زدن و شکست 3 بر یک برابر بوسنی را کی روش به فوتبال ایران هدیه کرد.

درحالیکه همه در انتظار وداع این مربی از ایران بودند او با همان سیاست و البته دوستان صمیمی رسانه ای که در خبرگزاری ها، روزنامه ها و البته صدا و سیما بودند و به تعریف وتمجیدهای عجیب مشغول بودند با مبلغ گزاف 4 میلیون یورو برای هر سال ( حدود 16تا17 میلیارد تومان درهر سال همراه با دستمزد دستیارانش) ماندگار شد. البته ماندگاری و ابراز علاقه کی روش به ایران بی دلیل نبود، چراکه وی هیچ پیشنهاد خوبی برای سرمربیگری نداشت.

کی روش در ایران ماند تا حرف های تکراری خود را دوباره در نشست های خبری و تمرین ها مطرح کند. 'می خواهیم بهترین باشیم و مردم را به آرزویشان برسانیم'، 'ایران هیچ بازی تدارکاتی نداشت وتحریم برآن فشار وارد می کند'... البته آرزوی ایران شکست برابر عراق نبود!

تیم ملی ایران راهی شد و منتقدان به احترام تیم ملی و مردم سکوت کردند و امید به موفقیت داشتند. البته آنان که فوتبال را به خوبی می فهمند و به منافع خودشان فکر نمی کنند به خوبی می دانستند که این تیم به جایی نخواهد رسید.

تیمی که فقط دفاع کردن را بلد است در مرحله گروهی برابر بحرین، و امارات و قطر به برتری دست یافت و به عنوان تیم نخست صعود کرد.

نمایش تدافعی ایران در این 3 دیدار موجی از انتقاد را آغاز کرد؛ آیا تیم ایران برابر کشورهای حوزه خلیج فارس هم باید دفاع کند؟ آیا قطر و امارات نیز آرژانتین و نیجریه هستند که جلوی آنان 90 دقیقه زیرتوپ بزنیم وبعد بگوییم خیلی خوب بازی کردیم!؟

آنانی که فوتبال را منطقی نگاه می کنند و کمی انصاف دارند به خوبی می دانند حق تیم ملی ایران در دیدار با امارات حتی تساوی نیز نبود. 3 پیروزی با ضربات کرنر تیم ایران را به عنوان صدرنشین راهی یک چهارم نهایی کرد.
 
آخرین ویرایش:

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"



encrypted_tbn0_gstatic_com_images_74ab2f320da0a71a0162d2eab32ab2bf._.jpg


درحالی که خیلی ها منتظر قهرمانی بودند، این تیم با لژیونرهای متعدد در باشگاه های اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس، سرمربی پرادعا که مربیان و کارشناسان منتقدش را به توهین های مختلف به بی اطلاعی از فوتبال روز متهم می کرد برابر عراق تسلیم شد.

مقابل عراقی که از روزهای اوج خود فاصله زیادی داشت تیم ایران هرچند از دقیقه 43 با اخراج مهرداد پولادی 10 نفره بازی می کرد اما به واقع تیم کشورمان چهره واقعی خودش را نشان داد.

تیمی بی برنامه و بدون تاکتیک که فقط دفاع کردن را بلد است، مغلوب عراق شد. تیمی که نمی توانست در میانه میدان توپ را چند ثانیه حفظ کند، تیمی که بلد نبود روی زمین تاکتیک های هجومی داشته باشد به امیدضربات پنالتی تلاش کرد و درنهایت مغلوب شد.

بدتر اینکه بدانیم عراق لیگ ندارد و حتی در کشور خود یک بازی تدارکاتی نیز برگزار نکرده است و مهمتر از همه اینکه یکی از بهترین بازیکنان این تیم در دیدار امروز با ایران یعنی یونس محمود حتی بدون تیم است . اما در تیم ما نفرات جوان آن با وجود تلاش فراوان باید نیمکت نشین می شدند.

در نهایت آرزوهای مردم ایران در این دوره نیز بر باد رفت. مربی 4 میلیون یورویی بهانه تراشی کرد و داور را همانطور که انتظار می رفت دلیل این شکست دانست. اما همگان می دانند واقعیت چیز دیگری است و مرد موزامبیکی چیزی در چنته نداشت که برای فوتبال ایران رو کند.

میلیون ها دلار هزینه او و دستیارانش شد تا مقابل عراق بازنده باشیم در حالیکه مربی وطنی عراق شاید یک دهم قرارداد کی روش را نیز دریافت نکند.

البته بعد ازبازی باامارات مشخص بود که تیم برنامه ای درفازهجومی نداردوهمگان نگران بودند،اما کی روش با حمایت رسانه ای به این گفته ها نه تنها نگاه نکرد بلکه سعی می کند با آماروارقام جو را تلطیف کند تا جام جهانی روسیه را هم با زیرتوپ زدن به پایان برساند.
 
آخرین ویرایش:

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
اره به امید خدا با یازده نفر دفاع و یک بازی خسته کننده و نتایج یک صفر
خداییش خیلی به اینده فوتبال این مملکت کمک کرده
خدا عوضش بده
شش ماه گریه ..؟؟!!!! حالش خوب نیست


البته حالش خیلی هم خوبه !! چرا نباشه
گرانترین مربی اسیا باشی و این روش بازی !!! با پول مفت بیت المال
اونوقت هیچکس هم جرئت نکنه بگه بالای چشت ابروءه !!!
 
بالا