نماز جداگانه سنی‌ها و شیعیان در کنفرانس «وحـــــــــــــــــدت اســـــــــــلامی»!!!!!!

شیخ رجبعلی

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
baharnews.ir_images_docs_000065_065713_images_2c7ad998_9a40_4ae0_a4db_0aa.jpg

baharnews.ir_images_docs_000065_065713_images_fc6a9e95_0e3f_49be_bdfa_128.jpg


در تصاویر منتشر شده، شرکت کنندگان شیعه و سنی در کنفرانس «وحدت» نماز جماعت خود را به طور جداگانه در یک مسجد برگزار می‌کنند. پس از پيروزي انقلاب اسلامي، به درخواست امام خميني (ره) روزهای ولادت پیامبر اسلام(ص) كه در دو روايت شيعه و سني است «هفته وحدت» نامیده شد تا گامي در جهت اتحاد مسلمانان برداشته شود و در همين راستا هر ساله کنفرانسی در تهران با حضور صدها شخصیت‌ دینی شیعی و سنی برگزار می‌شود که کنفرانس «وحدت» نام گرفته است. انتشار عكس هاي مذكور باعث شد تا برخی از فعالان شبكه‌هاي اجتماعي، نماز خواندن جداگانه در کنفرانسي كه بايد مظهر وحدت باشد را يك «واقعيت تلخ» برای جهان اسلام توصیف کرده‌اند.

علیرغم تاکیدهای زیادی که در جریان برگزاری اجلاس‌های متعدد کنفرانس وحدت در سال‌های متمادی و از جمله در سال جاری صورت گرفت، متاسفانه هنوز شرکت کنندگان در این کنفرانس در مورد اصول اولیه وحدت دچار تردید هستند.
در اجلاس هفته گذشته کنفرانس وحدت در یک زمان و زیر یک سقف، علمای شیعه و سنی دو نماز جماعت جداگانه برگزار کردند و موجب حیرت ناظران شدند. در شرایطی که دشمنان اسلام تلاش می‌کنند به اختلاف میان شیعه و سنی دامن بزنند و انجام اقدامات عملی برای نشان دادن وحدت مسلمانان به ویژه توسط علما امری واجب است و درحالی که در مسجدالنبی و مسجدالحرام در مدینه و مکه شیعیان و اهل سنت در صفوف واحد با هم نماز می‌خوانند، مشاهده دو نماز جداگانه در جریان کنفرانس وحدت، بهیچوجه پذیرفتنی نیست.
 

صدرالمتالهین

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
این بندگان خدا از اندیشمندان شیعه و سنی اند دیگه وای به حال عوام الناس
دیگه انتظار وحدت خیلی معقول نبست
 
بالا