♦♦♦♦نه دی مدال بصیرت ملت ایران♦♦♦♦

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
چکیده: نهم دی یادآور حماسه بزرگی است که خلق این حماسه مدال بصیرت را به انقلاب اسلامی اعطاء کرد.در این که دشمن چه انگیزه ای داشت برای ملت ایران اهمیت ندارد اما خاطرات آن روزها محک خوبی برای داخل شد.در بازخوانی گذشته فرصت خوبی پیش آمد تا در این مجال به چند مساله توجه دیگری کنیم.

www.jonbeshnet.ir_sites_default_files_media_image_1443_50788.jpg
 

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
رهروان ولایت ـ نهم دی یادآور حماسه بزرگی است که خلق این حماسه مدال بصیرت را به انقلاب اسلامی اعطاء کرد. در این که دشمن چه انگیزه ای داشت برای ملت ایران اهمیت ندارد اما خاطرات آن روزها محک خوبی برای داخل شد. در بازخوانی گذشته فرصت خوبی پیش آمد تا در این مجال به چند مساله توجه دیگری کنیم.

اول این که درون شاخه تنومند درخت انقلاب، برخی انگلها لانه کرده بودند که از درون به تخلیه و تخریب مشغول بودند و از سکوت حاکم بر جامعه سوء استفاده کرده و فکر و خیال هایی داشتند که الحمدلله نهم دی، سم پاشی خوبی برای آفت زدایی شد.

دوم این که ملت هوشیار باید همواره هوشیار باشد. اگر ملت عراق به هوش بودند داعش اینقدر پیش نمی رفت و این همه خون ریزی به راه نمی انداخت. پس ملت ایران باید به هوش باشد که مبادا از درون داعش دیگری قد علم کند.

سوم این بصیرت نهم دی پیام دیگری را به همه داد که در جایی که حقوق شهروندی با حقوق خدا در تعارض است، حق الله مقدم بر حقوق شهروندی است. واقعا چرا مردم در پاسخ به فتنه گران همه از خانه ها بیرون آمدند؟ چون دیدند حق الله پایمال شده است. دیدند خانه خدا و حسینه عزاداری و پرچم امام حسین را اتش زده اند. ملت ایران به خیابان امدند تا از حق الله دفاع کنند. آن خیل عظیم مردم برای این که چه کسی رییس جمهور شود به خیابان نیامدند بلکه برای اعتلای کلمه الله و اعلام عزا برای تخریب مسجد و حسینه به خیابان آمدند. مردم در این اندیشه بودند آیا حقوق شهروندی این قدر مهم است به خاطرش مسجد را آتش بزنند. آیا رای به یک نفر این قدر اهمیت دارد که از شعار قران عدول کنیم و بشنویم که غزه و فلسطین ولبنان از امت اسلام جدا هستند و پناه بر خدا – ملت ایران نسبت به انها بی تفاوت است.

چهارم؛ دی ماه 57 با دی 88 این تشابه را دارد که یک بار دیگر مردم نقش ولایت فقیه را لمس کردند. در دی 57 با فرار محمدرضا پهلوی، تابش ولایت فقیه بر این ملت از سوی خدا اعطاء شد. این نعمت و تابش خورشید یک دهه با زعامت امام خمینی ادامه یافت تا اینکه گل وجودش در کنار شهدا انقلاب آرام گرفت. دو دهه در فراق امام، انقلاب اسلامی با رهبری خردمندانه ایت الله خامنه ای، به پیش می رفت که فتنه چرکین 88 سر باز کرد. اما هوشیاری رهبر انقلاب در دلها و دیده ها بذر بصیرت پاشید و ملت ایران یک بار دیگر نقش عظیم و عمیق رهبری را درک کرده و با بصیرت کامل به خیابانها آمدند تا از این نعمت خدادادی حمایت کنند. پس برای شکرانه این ثمرات لازم است هر ساله یادی از آن حماسه کنیم.

قم- محمد غفرانی دی ماه 1393
 
بالا