♦♦♦♦جذابیت اسلام از نگاه شما♦♦♦♦

*مریم*

کاربر ویژه
"بازنشسته"
چ چیزی در اسلام بیشتر از همه مورد علاقه شماست؟
چیزی که از اسلام بیشتر از همه مورد علاقه منه.....باید فکر کنم....من همه چیز اسلام رو دوست دارم
موضوع مورد علاقه من در مورد اسلام توحیده.منظورم اینه که این موضوع همه جوانب زندگی رو در بر میگیره.
تعداد زیادی از مردم به الهیات به عنوان یک موضوع انتزاعی نگاه میکنند اما این ذهنیت شما رو تحت تاثیر قرار میده.
وقتی شما زیبایی توحید رو درک میکنیدو این که این موضوع چ کارهای بزرگی رو در طول تاریخ انجام داده!این که شما رو از مسائل اشتباه دور نگه داشته وبه سمت خوبیها و خدا برده میتونه از طریق جذابیت باشه یا افراد دیگه ای که از اونها تقاضای دعای خیر دارین وغیره.
توحید یگانگی خداوند متعاله..وحدت خداوند متعاله واین موضوع هر چیز دیگه رو به کنار میرونه چرا که اگه واقعا متوجه بشید وابستگی شما کاملا وتنها به پروردگاره.
وابستگی شما رو به طور کلی از هر چیز,غیر خدا قطع میکنه.
این احساس بسیار قدرتمندیه.
در اسلام هر انسانی میتونه در هر موقعیت وشرایطی مسلمان کاملی باشه چرا که لازم نیست کار فوق العاده ای انجام بدین,تنها کافیست این کار خالصانه برای خدا باشه.
میتونید شغلی داشته باشیدلازم نیست از دنیا وموقعیتتون دست بکشیدو در یک جنگل به دور از مردم معتکف بشید. میتونید یه شغل معمولی داشته باشیداگه نیت درستی داشته باشین همین شغل معمولی میتونه عبادت خداوند باشه.
اسلام راهیست که میتونه زندگی رو در مسیر درستی قرار بده تا وقتی که کارها رو با نیت درست انجام بدید.
اسلام فقط به ما اموزش نمیده که عبادت کنیم,اسلام میاموزد که درست زندگی کنیم.
مطلبی که از اسلام دوست دارم داشتن ایمان از روی خرد است.این که از خردت استفاده کنی تا به مرحله تسلیم برسی اینطور نیست که هر گفته ای در دین باید منطقی آشکار داشته باشه
اما تو میتونی از هوش خودت استفاده کنی تا درنهایت به ایمان برسی موقعیت های زیاد دیگه ای پیش میاد که تو بایدکاملا دربرابر خداوند سبحانه وتعالی تسلیم باشی. برای من که در آمریکا متولد شدم ونمیتونم بگم که در یک کشور اسلامی هستم برای همین برای من مهم بود در باره اسلام چیزهایی رو کشف کنم وبه همین دلیل من خودم رو ره یافته به اسلام توصیف میکنم چرا که من خودم به دنبال خیلی چیزها رفتم والحمدلله جواب همه سولام رو در اسلام یافتم .
حتی یک مورد نیست که من به عنوان انسان درگیر باشم و اسلام اونو مورد توجه قرار نداده باشه سوالی نیست که من نتونم جوابش رو در اسلام پیدا کنم خیلی جامع وکامله....


دوستان با عرض معذرت بقیه رو خودتون دریافت کنید.

 

صدرالمتالهین

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
همیشه وقتی از بیرون به موضوعی نگاه میکنی جذابیت ش بیشتره
ولی وقتی از اول اونو داشته باشی دیگه خیلی به چشمت نمیاد
و دیگه برات عادی میشه
 
بالا