حرم رضوی پذیرای ۱۰ میلیون زائر

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی گفت: به مناسبت دهه شفاعت (دهه آخر صفر) و ایام شهادت امام رضا(ع) حرم مطهر رضوی برای خدمت‌رسانی به ۱۰ میلیون تشرف آماده است.
به گزارش فرهنگ نیوز، محمود ممتاز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه افزود: با هدف خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر عظیم عزاداران در اماکن متبرکه از صبح فردا 27آذر تا صبح سوم دی وضع ویژه اعلام شده است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم روضه خوانی و عزاداری صبحگاهی در حرم رضوی گفت: این مراسم ویژه هئیت های مذهبی تا اول دی هر روز از ساعت 5صبح با حضور بیش از 20 هزار نفر از هیئت های مذهبی در رواق شیخ حر عاملی برگزار می شود و عزاداران پس از عزاداری در وعده صبحانه مهمان مهمانسرای حضرت می شوند.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی درباره برگزاری مراسم ویژه عزاداری حضرت رضا (ع) در حرم رضوی گفت: اجتماع عظیم عزاداران رضوی 29 صفر همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر در صحن جامع رضوی برگزار می شود.

محمود ممتاز افزود: مراسم خطبه شب شهادت امام رضا (ع) نیز دوشنبه یکم دی پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء در صحن انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی افزود : مراسم شام غریبان حضرت رضا(ع) نیز سه شنبه دوم دی همزمان با اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء از سازمان مرکزی آستان قدس رضوی آغاز می شود و با حرکت خدمه حرم مطهر رضوی به سمت حرم مطهر ادامه پیدا می‌کند.

ممتاز از افروختن فرش شمع تحت عنوان شمع عزا در سوگ شفعا خبر داد و گفت: این فرش شمع نخستین بار با وسعت حدود 400متر مربع و با استفاده از 8هزار عدد شمع در حدفاصل باب الجواد و باب الرضا تشکیل می‌شود.

وی افزود : 16جایگاه شمع در اطراف حوزه اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برای اجرای آداب و رسوم سوگواری زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در ایام شهادت امام رضا(ع) ایجاد و سیاه پوشی اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی به صورت ویژه در عالی‌ترین سطح و به شکل خاص در صحن جامع رضوی انجام می‌شود.
 

آسمان

کاربر فعال
"کاربر *ویژه*"
کاش میشد یک نفر از این ده میلیون نفر من بودم. دلم تنگه برای امام...

www.iranvij.ir_wp_content_uploads_2012_09_1379.jpg
 
بالا