راهپیمایی اربعین ، مهمان نوازی عراقی ، کاسبی ایرانی

صدرالمتالهین

خودمونی
"منجی دوازدهمی"
راهپیمایی امسال اربعین ابا عبدالله یکی از بینظیر ترین صحنه های حضور دوستداران اهل بیت را رقم زد که دوست و دشمن خواسته یا ناخواسته بعظمت این حماسه بزرگ معترف ند.
در طی مدت زمانی که اخبار این مراسم به طرق مختلف رسانه ای یا دیدار با زائران به گوش میرسید چند نکته برای خودم به شخصه قابل تامل بنظر میرسید . یک طرف مهمانوازی دوستان عراقی که خانه و زندگی را فدای مهمانان امام حسین میکنند و از سو دیگر نگاه همیشگی و کاسبکارانه عزبزان ایرانی خودمون که از هیچ فرصتی برای پول دراوردن نمیگذرند مثل گران شدن بلیتها .
البته هدف کلی نگری نیست و اینکه مطلقا نگاه سفید و سیاه داشتن به هر جمع و گروه درست و منصفانه نیست و لی این مطلب را امروز به ذهنم رسید بعد از دیدار یکی از دوستان که تازه از سفر کربلا برگشته بود ، به صورت درد دل اینجا بنویسم .
خاطره این عزیز از این مسافرت در این ایام پر بود از محبت عراقی ها و فراهم کردن بهترین لوازم رفاهی جهت زوار و از اون طرف یاد سفر مشهد افتادم و گله زائر عراقی از بی انصافی کسبه بازار و .. البته این دوست این سمت مرز برای برگشتن چند برابر کرایه را هم بایست پرداخت کنه تا مقصدش برسه
..
به نظرم میرسه شاید اگر قرار بود این راهپیمایی در ایران برگذار بشه شرایط خیلی متفاوت میشد مثلا شاید توی راهپیمایی یک ساندویچ را به چند برابر قیمت قالب میکردند
 
بالا