قدم قدم به سوی خورشید/ اینجا خدا نزدیک‌تر است

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
خبرگزاری شبستان: از سرما ترسی ندارد، وقتی قرار است گرم حرم باشد برایش فرقی نمی‌کند از داخل آسفالت کنار جاده برود یا از داخل خاک و ریگ بیابان، دارد... می‌آیند تا در صفای صحنت مقیم ‌شوند، چه فرق دارد وقتی که از کبوتر‌ها هم نمی‌گذری!
media.shabestan.ir_Original_1393_09_24_IMG10042639.jpg

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ این روز‌ها کاروان‌های پیاده زائران امام رضا (علیه السلام) از بیرجند عازم مشهدالرضا (علیه السلام) هستند. بر اساس اعلام مسئولان از جای جای استان خراسان جنوبی امسال تعداد 16 کاروان با پای پیاده به پابوسی امام رئوف می روند.

از سرما ترسی ندارد، وقتی قرار است گرم حرم باشد برایش فرقی نمی‌کند از داخل آسفالت کنار جاده برود یا از داخل خاک و ریگ بیابان، دارد کم کم مثل خاک، خاکی می‌شود و هر لحظه به خدا نزدیک‌تر...

با کاروان حضرت علی اکبر(علیه السلام) ساعاتی را همسفر می شوم؛ کاروانی با ۱۲۰ زائر که ۱۹ آذر از مهرشهر بیرجند به عشق امام هشتم(علیه السلام) پا به جاده نهادند. خوب که نگاه می کردی هم جوانان دیروز و هم جوانان امروز دل به جاده ولایت زده اند. منزل به منزل را پیاده می‌پیماید فقط به عشق غریب خراسان امام رضا (علیه السلام) به این امید که هر چه زو‌تر به خورشید ایران برسد و ضریح نورانی اش را به آغوش کشد و به اندازه دنیا با مولایش درد دل کند.

علی اکبر استادی یکی از زائران کاروان پیاده حضرت علی اکبر (علیه السلام) بیرجند با بیان اینکه هم اکنون ۵۵ سال سن دارد، گفت: بیش از ۵ سال است که آخر صفر با پیاده به مشهد امام رضا (علیه السلام) می روم.

وی با بیان اینکه پیاده رفتن به زیارت امام رئوف، عشق است، گفت: عشق را نمی‌توان معنی کرد و هر قدم که بر می‌داریم با عشق به ولایت و اهل بوده است، لحظه‌ای که چشممان به گنبد و گلدسته‌ها می‌افتند تمام خستگی‌ها از تنمان بیرون می‌رود.

این مداح اهل بیت (:S (31):) با بیان اینکه با پای پیاده امام رئوف را زیارت کردن صفای بیشتری دارد، افزود: الگوی ما در این زیارت امام حسین (علیه السلام) است آقا در کربلا تمام هستی خود را فدا کرد ما اگر جسم و روح و زندگی خود را فدای اهل بیت کنیم؛ کم است.

8pic.ir_images_63vh53lbbvdag1nnxdhz.jpg



پیاده رفتن به زیارت امام رضا (علیه السلام) انسان را به خدا نزدیک‌تر می‌کند
استادی افزود: کسی که قدم در این راه می‌گذارد برای خودسازی می‌آید؛ زائران پیاده امام رئوف در طول مسیر ذکر می‌گوید و از همه پلیدی‌هایی که ممکن است در شهر گرفتار آن باشد بدور است و با قلبی پاک و زلال به دیدار آقا می‌رود.

وی افزود: سال اولی که آمدم یکی از زائرانی که همراه بود از شهرستان سربیشه آمده بود، می‌گفت که همسرش سرطان دارد و از ما خواست که هنگام روضه خواندن برایش دعا کنیم و حاجتش هم همین بود، زائران وقتی چشمشان به گنبد اقا افتاد منقلب شدند و در این هنگام همه مریض‌ها از جمله این مریض را دعا کردند و بعد مدت‌ها شنیدم که این خانم از امام رضا (علیه السلام) شفا گرفته است.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها]: Z!MA

~(neda)~

کاربر فعال
"بازنشسته"
فرج امام زمان(عج) تنها خواسته یک زائر پیاده از امام رضا(علیه السلام)
محمود شهابادی ۳۰ ساله یکی دیگر از زائران که از بیرجند پیاده عازم مشهد شده است به خبرنگار شبستان، گفت: دفعه دوم است که عازم مشهد هستم، ارادت خاصی به امام رئوف دارم و از آقا ممنونم که ما را طلبید تا با پای پیاده به دیدارش برویم.


وی تنها خواسته خود از امام رضا(علیه السلام) را فرج مهدی فاطمه ذکر می کند و ادامه می دهد: شب‌ها که برای استراحت می‌ایستیم؛ پا‌های زائران تاول زده است و این موضوع همه را به یاد اربعین امام حسین (علیه السلام) می‌اندازد و به نوعی دلها را روانه کربلا می کند.

یکی از برکات این سفر‌ها نزدیک‌تر شدن بچه‌ها به خدا اعلام کرد و گفت: زائران هنگامی که در نماز شب خود غرق مناجات با خداوند می شوند احساس می کنیم خداوند به ما نزدیک‌تر است.

8pic.ir_images_kkbm33kdsrent1vk809t.jpg




فقط به عشق امام رضا (علیه السلام) می‌رویم

سید علی اکبر فرزادفر کسی که اکنون ۶۰ سال سن دارد و حدود ۷ سال است که پیاده به زیارت امام رضا می‌رود به خبرنگار شبستان می گوید: فقط به عشق امام رضا (علیه السلام) می‌رویم، هیچ سختی ندارد، طولانی بودن راه مهم نیست چون عشق ائمه در دل دارم.

وی با اشاره به اینکه از آقا می‌خواهم که دوباره هم ما را بطلبد تا در سالهای آینده هم پیاده به زیارتش بیاییم، افزود: فرج امام زمان (عج) و سلامتی مقام معظم رهبری و ملت ایران، خواسته من از امام رئوف است.
مجتبی نوگیدری یکی دیگر از نوجوانان این کاروان با بیان اینکه چندین سال است که پیاده به مشهد می آید، گفت: عشق به اهل بیت(:S (31):) سن و سال نمی‌شناسد، یکی از برکات مهم این سفر زیارتی ذکر گفتن است که اعضای کاروان تمام طول سفر ذکر می‌گویند.

علی کمندی یکی دیگر از اعضای این کاروان نیز با تاکید بر اینکه پیاده رفتن به مشهد حس و حال خوبی دارد، افزود: من سفر زیارتی کربلای خودم را از همین سفر زیارتی پیاده از امام رضا(علیه السلام) گرفتم.
وی افزود: پیاده رفتن به زیارت امام رئوف حال و هوای دیگری دارد و گویی در این سفر خود آقا ما را با خود می‌برد لذا اصلا سختی ندارد.

8pic.ir_images_wxczqyyylot8zzibztei.jpg



در این راه هزارجور آدم با هزار خُلق و خوی مختلف می‌آیند تا در صفای صحنت مقیم ‌شوند، چه فرق دارد وقتی که از کبوتر‌ها هم نمی‌گذری.

یا ثامن الحجج؛ وقتی دلمان هوای مدینه و گنبد سبز نبی و یا دلتنگ بقیع می شود؛ ضریحت را به آغوش می‌کشیم و بوسه می‌زنیم هر چه عقده ماست بوسیدن بقیع، همین جا کنار ضریح تو خالی می‌کنیم و کنار تو یا فاطمه را بلند می‌گوییم و کسی نیست که زیارت عاشورای ما را پاره کند.

اسم زیارت عاشورا به میان آمد هوای کربلا که می‌کنیم پا‌ها را برهنه می‌کنیم، قلب‌ها را به دست می‌گیریم چشم‌ها را می‌شوییم و تنی خسته و درمانده می‌آییم کنج حرمت دو زانو می‌نشینیم به سقاخانه که می‌رسی تمام دل ما به یاد لبهای تشنه علی اصغر (علیه السلام) و سینه کباب رباب؛ چه پنهان از شما آقا... هوای کربلا که می‌کنیم میان صحن انقلاب باید از حرم ابوالفضل (علیه السلام) گذشت تا به حرم حسین فاطمه رسید.

پرواز از مشهد الرضا به کربلا معلی
هنوز یادم نمی‌رود انگار همین دیروز بود که کاروان‌های پیاده از شرقی‌ترین نقطه کشور عازم کربلا و نجف شدند انگار هنوز صدای آقای جعفری ۴۵ ساله در گوشم است که می‌گفت: برای رفتن به کربلا تصمیمی جدی نداشتم و انگار خود آقا من را طلبید؛ این لطف امام حسین (علیه السلام) بود که ما هم به کربلا و پابوسی آقا می‌رویم.

هنوز اشک‌های این زائر امام حسین (علیه السلام) یادم نمی‌رود وقتی که از احساسش نسبت به کربلا می‌گفت: احساسم قابل بیان نیست و تنها آرزیم است که‌‌ همان طور که الان شاد و خوشحال به کربلا می‌رویم سفر آخرت را هم همین طور خوشحال برویم.
وی با بیان اینکه برای مرتبه پنجم است که عازم کربلا هست، افزود: از آقا امام حسین (علیه السلام) می‌خواهم که تا زنده هستم هر سال ما را بطلبد و به زیارتش بروم.
این زائر کاروان پیاده امام حسین (علیه السلام) با اشاره به اینکه انسان وقتی به کربلا می‌رود تشنه‌تر می‌شود، افزود: اولین خواسته ما از امام حسین (علیه السلام) سلامتی امام زمان و سلامتی مقام معظم رهبری و شفای بیماران است.

جعفری با اشاره به اینکه در این سفر از نجف تا کربلا را سه روز پیاده می‌رویم، گفت: امید است که این سفر پر خیر نصیب همه شیعیان بشود.


8pic.ir_images_1h3fz017j8ofqsu0nbnk.jpg


زیارت کربلا را از امام رضا (علیه السلام) گرفتم

مهدی کیانی جوان ۲۳ ساله یکی دیگر از زائران پیاده امام حسین (علیه السلام) هم با بیان اینکه سومین دفعه است که به کربلا می‌روم، مهم‌ترین خواسته من از امام حسین (علیه السلام) این است که به من این لیاقت بدهد تا زنده هستم پیاده به کربلا بروم.

وی با اشاره به اینکه سه سال پیاده از بیرجند به زیارت امام رضا (علیه السلام) مشهد مقدس رفتم، افزود: زیارت کربلای خودم را از امام رضا (علیه السلام) گرفتم.
این زائر پیاده امام حسین (علیه السلام) با اشاره به اینکه پیاده رفتن به کربلا، انسان را خدا نزدیک‌تر می‌کند، افزود: چندین سال بنده برای شرکت در مراسم شهادت امام رضا (علیه السلام) پیاده عازم مشهد بودم و این تاثیرات زیادی در زندگی شخصی ام داشته است و خیلی از کمبودهایی که در زندگی داشتم را از اهل بیت (:S (31):) گرفتم.


کیانی با بیان اینکه درخواست من از امام حسین (علیه السلام) رفتن یک سفر مکه است، گفت: ایشاالله آقا در این سفر این زیارت را هم امضا کند.

وی با بیان اینکه از پیاده روی خسته نمی‌شویم چراکه انگار در مسیر کسی دیگر ما را با خود می‌برد، افزود: پای ما آبله شده و گرفتگی عضله داشته‌ایم اما ائمه اطهار (:S (31):) کمک می‌کنند.

حسن صفرپور یکی دیگر از جوانانی که عازم کربلا امام حسین (علیه السلام) است، با اشاره به اینکه مرتبه اول است که به پا بوس امام می‌روم، افزود: خیلی دوست داشتم پیاده برویم و احساس کردم که طلبده شدم و یک هفته‌ای همه کار‌ها درست شد و عازم شدم.


آقا جان

کبوتر وار می‌آیم به آب و دانه‌ای دل خوش

عطش دیده، ترک خورده، به سقا خانه‌ای دل خوش

دلم خورشید می‌خواهد، هوای گنبدت کرده

دوباره برنگشته دل، هوای مشهدت کرده

.

.

.

السَلام علیـک یـا عـلی بـن مـوسی الـرضـا (علیه السلام)
 
بالا